Hlavním cílem této bakalářské práce je vytvořit doporučení pro rozvoj vlastních značek maloobchodního řetězce. Dílčím cílem je zjistit postoje spotřebitelů k privátním značkám na území České republiky a dále zjistit jejich názory na privátní značky vybraného maloobchodního řetězce. Pro tuto práci byl vybrán maloobchodní řetězec Kaufland v. o. s.
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické.
Teoretická část práce se zabývá zejména pojmem privátní značka. Dále řeší pojmy jako značka, historii, vývoj a druhy značek a privátních značek či marketingový výzkum.
Praktická část práce je věnována představení vybraného maloobchodního řetězce. Jedná se o maloobchodní řetězec Kaufland v. o. s. Následně jsou zde představeny také privátní značky tohoto řetězce, některé jsou detailněji popsány pro lepší představu čtenáře o sortimentu řetězce. Jsou to značky jako například K-Classic, SWITCH ON, K-Bio, Cultura Vini či Kuniboo.
Podstatnou část práce tvoří analýza výsledků z provedeného dotazníkového šetření na téma Postavení vlastních značek maloobchodního řetězce, na základě kterého došlo k vypracování návrhu pro rozvoj privátních značek daného řetězce.
Anotace v angličtině
The main aim of this bachelor thesis is to suggest how to improve private labels development in the selected retail trade. The partical aims are find out how consumers perceive private labels and what is their place in the market.
This thesis is devided into two parts - theoretical and practical. Theoretical part is focused on terms like private label, brand, marketing research etc.
Practical part is about private labels of one selected retail trade. In this case it is Kaufland and private labels in their range of goods. The main method used in practical part is collecting data in quantitative marketing research. The marketing research is realized online at Google Forms. The questionnaire is composed of 21 questions and it was filled with 178 respondents.
The main recommendations for retail chain Kaufland and their private labels development based on marketing research are better propagation and better desing of packaging. Private labels are generally quite popular. Main reasons for buying private labels products are good quality and favourable prices.
Klíčová slova
privátní značka, vlastní značka, spotřebitel, maloobchodní řetězec, marketingový výzkum, značka
Hlavním cílem této bakalářské práce je vytvořit doporučení pro rozvoj vlastních značek maloobchodního řetězce. Dílčím cílem je zjistit postoje spotřebitelů k privátním značkám na území České republiky a dále zjistit jejich názory na privátní značky vybraného maloobchodního řetězce. Pro tuto práci byl vybrán maloobchodní řetězec Kaufland v. o. s.
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické.
Teoretická část práce se zabývá zejména pojmem privátní značka. Dále řeší pojmy jako značka, historii, vývoj a druhy značek a privátních značek či marketingový výzkum.
Praktická část práce je věnována představení vybraného maloobchodního řetězce. Jedná se o maloobchodní řetězec Kaufland v. o. s. Následně jsou zde představeny také privátní značky tohoto řetězce, některé jsou detailněji popsány pro lepší představu čtenáře o sortimentu řetězce. Jsou to značky jako například K-Classic, SWITCH ON, K-Bio, Cultura Vini či Kuniboo.
Podstatnou část práce tvoří analýza výsledků z provedeného dotazníkového šetření na téma Postavení vlastních značek maloobchodního řetězce, na základě kterého došlo k vypracování návrhu pro rozvoj privátních značek daného řetězce.
Anotace v angličtině
The main aim of this bachelor thesis is to suggest how to improve private labels development in the selected retail trade. The partical aims are find out how consumers perceive private labels and what is their place in the market.
This thesis is devided into two parts - theoretical and practical. Theoretical part is focused on terms like private label, brand, marketing research etc.
Practical part is about private labels of one selected retail trade. In this case it is Kaufland and private labels in their range of goods. The main method used in practical part is collecting data in quantitative marketing research. The marketing research is realized online at Google Forms. The questionnaire is composed of 21 questions and it was filled with 178 respondents.
The main recommendations for retail chain Kaufland and their private labels development based on marketing research are better propagation and better desing of packaging. Private labels are generally quite popular. Main reasons for buying private labels products are good quality and favourable prices.
Klíčová slova
privátní značka, vlastní značka, spotřebitel, maloobchodní řetězec, marketingový výzkum, značka
Cílem bakalářské práce je zjištění, jak spotřebitelé vnímají vlastní značky vybraného maloobchodní řetězce na českém trhu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Sběr dat a analýza nabídky privátních značek maloobchodního řetězce.
Syntéza výsledků a poznatků.
Vyhodnocení analýzy, návrh a doporučení řešení na základě zjištěných poznatků.
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je zjištění, jak spotřebitelé vnímají vlastní značky vybraného maloobchodní řetězce na českém trhu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Sběr dat a analýza nabídky privátních značek maloobchodního řetězce.
Syntéza výsledků a poznatků.
Vyhodnocení analýzy, návrh a doporučení řešení na základě zjištěných poznatků.
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Aaker, D. (2003). Brand building: budování značky. (1st ed.). Brno: Computer Press.
Haigh, D. (2002). Oceňování značky a jeho význam. (1st ed.). Praha: Management Press.
Hesková, M. (2006). Category management. (1st ed.). Praha: Profess Consulting.
Keller, K., L. (2007). Strategické řízení značky. (1st ed.). Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Aaker, D. (2003). Brand building: budování značky. (1st ed.). Brno: Computer Press.
Haigh, D. (2002). Oceňování značky a jeho význam. (1st ed.). Praha: Management Press.
Hesková, M. (2006). Category management. (1st ed.). Praha: Profess Consulting.
Keller, K., L. (2007). Strategické řízení značky. (1st ed.). Praha: Grada.