Informace o kvalifikační práci The Issue of Race in American Literature: A Comparative Study of Mark Twain's 19th-Century Novel The Adventures of Huckleberry Finn and Kathryn Stockett's Contemporary Work The Help
- Pro tuto VŠKP nejsou definovány žádné údaje, u kterých by bylo požadováno jejich vyplnění.
Hlavní téma
The Issue of Race in American Literature: A Comparative Study of Mark Twain's 19th Century Novel The Adventures of Huckleberry Finn and Kathryn Stockett's Contemporary Work The Help
Hlavní téma v angličtině
The Issue of Race in American Literature: A Comparative Study of Mark Twain's 19th Century Novel The Adventures of Huckleberry Finn and Kathryn Stockett's Contemporary Work The Help
Název dle studenta
The Issue of Race in American Literature: A Comparative Study of Mark Twain's 19th-Century Novel The Adventures of Huckleberry Finn and Kathryn Stockett's Contemporary Work The Help
Název dle studenta v angličtině
The Issue of Race in American Literature: A Comparative Study of Mark Twain's 19th-Century Novel The Adventures of Huckleberry Finn and Kathryn Stockett's Contemporary Work The Help
Tato diplomová práce se zaměřuje na rasovou problematiku zobrazenou v americké literatuře. Porovnává díla Dobrodružství Huckleberryho Finna (1884) od Marka Twaina a Černobílý svět (2009) od Kathryn Stockett a popisuje, jak oba romány nahlížejí na roli Afroameričanů ve společnosti. Jelikož jsou díla zasazena do dvou nejvýznamnějších období v dějinách Spojených států amerických ve vztahu k rasové problematice, a to sice do období otroctví a rasové segregace, práce se také zabývá historickým kontextem, který je klíčový pro analýzu obou děl. Cílem práce je upozornit na podobnosti a odlišnosti románů týkajících se této problematiky. Autentičnost děl, zacházení s Afroameričany a pojetí jejich integrace do společnosti, kritika děl a další témata jsou rozebírána v rámci analýz.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on the issue of race in American literature. It draws a comparison between Mark Twain's novel The Adventures of Huckleberry Finn (1884) and The Help (2009) by Kathryn Stockett and determines how both novels view the role of African Americans in society. Since these works depict two of the most significant periods in the history of the United States concerning the racial issue, namely the eras of slavery and racial segregation, the work also provides historical context of both periods, which is crucial for the analysis. The thesis aims to highlight the similarities and differences of the novels regarding this issue. The authenticity of these works, the treatment of African Americans and the concept of their integration into society, criticism, and other topics are discussed as part of the analyses.
The Adventures of Huckleberry Finn, The Help, slavery, racial segregation, the issue of race, discrimination, African Americans
Rozsah průvodní práce
89 s. (139 409 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zaměřuje na rasovou problematiku zobrazenou v americké literatuře. Porovnává díla Dobrodružství Huckleberryho Finna (1884) od Marka Twaina a Černobílý svět (2009) od Kathryn Stockett a popisuje, jak oba romány nahlížejí na roli Afroameričanů ve společnosti. Jelikož jsou díla zasazena do dvou nejvýznamnějších období v dějinách Spojených států amerických ve vztahu k rasové problematice, a to sice do období otroctví a rasové segregace, práce se také zabývá historickým kontextem, který je klíčový pro analýzu obou děl. Cílem práce je upozornit na podobnosti a odlišnosti románů týkajících se této problematiky. Autentičnost děl, zacházení s Afroameričany a pojetí jejich integrace do společnosti, kritika děl a další témata jsou rozebírána v rámci analýz.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on the issue of race in American literature. It draws a comparison between Mark Twain's novel The Adventures of Huckleberry Finn (1884) and The Help (2009) by Kathryn Stockett and determines how both novels view the role of African Americans in society. Since these works depict two of the most significant periods in the history of the United States concerning the racial issue, namely the eras of slavery and racial segregation, the work also provides historical context of both periods, which is crucial for the analysis. The thesis aims to highlight the similarities and differences of the novels regarding this issue. The authenticity of these works, the treatment of African Americans and the concept of their integration into society, criticism, and other topics are discussed as part of the analyses.
The Adventures of Huckleberry Finn, The Help, slavery, racial segregation, the issue of race, discrimination, African Americans
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá zachycením rasové tématiky v amerických románech Dobrodružství Huckleberryho Finna od Marka Twaina (1884) a Černobílý svět od Kathryn Stockett (2009). Dobrodružství Huckleberryho Finna patří mezi nejslavnější americké romány, které tématizují otázku otroctví. Autor zasazuje děj do období před americkou občanskou válkou, kdy ještě nebylo otroctví ústavně zrušeno. Druhým dílem vybraným k analýze je Černobílý svět zobrazující život afroamerických hospodyň pracujících pro bílé rodiny v 60. letech 20. století v USA. Cílem této práce je zohlednit tuto problematiku a porovnat zacházení s Afroameričany v 19. století a v 60. letech 20. století a stanovit, jak oba romány na začlenění Afroameričanů do společnosti nahlížejí.
Předběžná osnova práce: První část diplomové práce bude věnována Marku Twainovi. Kapitola nastíní problematiku otroctví, která bude poté sloužit jako výchozí materiál pro analýzu díla. Druhá část bude soustředěna na knihu Černobílý svět. Zde bude kladen důraz na otázku rasové segregace. Na obě díla bude nahlíženo z historického kontextu. Práce bude završena kapitolou srovnávající zacházení s americkými černochy v obou dílech.
Práce bude napsána v anglickém jazyce.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá zachycením rasové tématiky v amerických románech Dobrodružství Huckleberryho Finna od Marka Twaina (1884) a Černobílý svět od Kathryn Stockett (2009). Dobrodružství Huckleberryho Finna patří mezi nejslavnější americké romány, které tématizují otázku otroctví. Autor zasazuje děj do období před americkou občanskou válkou, kdy ještě nebylo otroctví ústavně zrušeno. Druhým dílem vybraným k analýze je Černobílý svět zobrazující život afroamerických hospodyň pracujících pro bílé rodiny v 60. letech 20. století v USA. Cílem této práce je zohlednit tuto problematiku a porovnat zacházení s Afroameričany v 19. století a v 60. letech 20. století a stanovit, jak oba romány na začlenění Afroameričanů do společnosti nahlížejí.
Předběžná osnova práce: První část diplomové práce bude věnována Marku Twainovi. Kapitola nastíní problematiku otroctví, která bude poté sloužit jako výchozí materiál pro analýzu díla. Druhá část bude soustředěna na knihu Černobílý svět. Zde bude kladen důraz na otázku rasové segregace. Na obě díla bude nahlíženo z historického kontextu. Práce bude završena kapitolou srovnávající zacházení s americkými černochy v obou dílech.
Práce bude napsána v anglickém jazyce.
Seznam doporučené literatury
TWAIN, Mark. The Adventures of Huckleberry Finn. Penguin Books, 1966.
STOCKETT, Kathryn. The Help. Penguin Books. 2011.
TWAIN, Mark, and Thomas COOLEY. Adventures of Huckleberry Finn: An Authoritative Text, Contexts and Sources, Criticism. 3rd ed. W.W. Norton, 1999.
FISHKIN, Shelley Fisher. A Historical Guide to Mark Twain. Oxford UP, 2002.
WALLACE-SANDERS, Kimberly. "Every Child Left Behind: The Many Invisible Children in The Help." Southern Cultures, vol. 20, no. 1, 2014, pp. 65-76. JSTOR, www.jstor.org/stable/26217340.
SMITH, Valerie. "Black Women's Memories and The Help." Southern Cultures, vol. 20, no. 1, 2014, pp. 26-37. JSTOR, www.jstor.org/stable/26217337.
Seznam doporučené literatury
TWAIN, Mark. The Adventures of Huckleberry Finn. Penguin Books, 1966.
STOCKETT, Kathryn. The Help. Penguin Books. 2011.
TWAIN, Mark, and Thomas COOLEY. Adventures of Huckleberry Finn: An Authoritative Text, Contexts and Sources, Criticism. 3rd ed. W.W. Norton, 1999.
FISHKIN, Shelley Fisher. A Historical Guide to Mark Twain. Oxford UP, 2002.
WALLACE-SANDERS, Kimberly. "Every Child Left Behind: The Many Invisible Children in The Help." Southern Cultures, vol. 20, no. 1, 2014, pp. 65-76. JSTOR, www.jstor.org/stable/26217340.
SMITH, Valerie. "Black Women's Memories and The Help." Southern Cultures, vol. 20, no. 1, 2014, pp. 26-37. JSTOR, www.jstor.org/stable/26217337.