fyzické charakteristiky, kožní řasa, tělesná hmotnost, tělesná výška, učitelky, životní spokojenost, dotazník životní spokojenosti
Klíčová slova v angličtině
physical characteristics, skinfolds, body weight, body height, female teachers, life satisfaction, life satisfaction questionnaire
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
-
Anotace v angličtině
-
Klíčová slova
fyzické charakteristiky, kožní řasa, tělesná hmotnost, tělesná výška, učitelky, životní spokojenost, dotazník životní spokojenosti
Klíčová slova v angličtině
physical characteristics, skinfolds, body weight, body height, female teachers, life satisfaction, life satisfaction questionnaire
Zásady pro vypracování
Cílem práce je posouzení vybraných fyzických charakteristik (základní tělesné rozměry, obvody, kožní řasy) a komponent životní spokojenosti u učitelek 2. stupně základní školy středního věku. Sběr potřebných dat proběhne antropometrickým měřením standardními, neinvazivními zkouškami, zjišťování komponent životní spokojenosti pomocí Dotazníku životní spokojenosti (Fahrenberg a kol., 2001). Zjištěná data budou porovnána s normami.\\
Postup práce: 1. Seznámení s problematikou. 2. Seznámení s dostupnou literaturou. 3. Seznámení s metodikou sběru dat (listopad 2020): a) způsob práce v terénu, práce s dospělou populací, pravidla etiky při sběru dat, b) seznámení a výcvik v metodice dotazníkových šetření. 4. Sběr potřebných dat (listopad až prosinec 2020). 5. Statistické zpracování dat (leden 2021). 6. Posouzení a interpretace výsledků, srovnání s údaji v literatuře (leden-únor 2021). 7. Stanovení závěrů (březen 2021).
Zásady pro vypracování
Cílem práce je posouzení vybraných fyzických charakteristik (základní tělesné rozměry, obvody, kožní řasy) a komponent životní spokojenosti u učitelek 2. stupně základní školy středního věku. Sběr potřebných dat proběhne antropometrickým měřením standardními, neinvazivními zkouškami, zjišťování komponent životní spokojenosti pomocí Dotazníku životní spokojenosti (Fahrenberg a kol., 2001). Zjištěná data budou porovnána s normami.\\
Postup práce: 1. Seznámení s problematikou. 2. Seznámení s dostupnou literaturou. 3. Seznámení s metodikou sběru dat (listopad 2020): a) způsob práce v terénu, práce s dospělou populací, pravidla etiky při sběru dat, b) seznámení a výcvik v metodice dotazníkových šetření. 4. Sběr potřebných dat (listopad až prosinec 2020). 5. Statistické zpracování dat (leden 2021). 6. Posouzení a interpretace výsledků, srovnání s údaji v literatuře (leden-únor 2021). 7. Stanovení závěrů (březen 2021).
Seznam doporučené literatury
\begin{quote}
Fahrenberg J. a kol., 2001: Dotazník životní spokojenosti. Praha: Testcentrum.
Králíčková S., Ditrich T., 2020 a novější: Pf.jcu.cz [online]: Podklady pro psaní kvalifikačních prací. [cit. 9.5.2020]. Dostupné z: https://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kbi/wp-content/uploads/2020/03/Podklady_kvalifikacni_prace_2020.pdf
Riegerová J., Přidalová M., Ulbrichová M., 2006: Aplikace fyzické antropologie v tělesné výchově a sportu. Olomouc: Hanex.
Vyhledání další literatury (časopisecké, české a zahraniční) je součástí zadaného úkolu.
\end{quote}
Seznam doporučené literatury
\begin{quote}
Fahrenberg J. a kol., 2001: Dotazník životní spokojenosti. Praha: Testcentrum.
Králíčková S., Ditrich T., 2020 a novější: Pf.jcu.cz [online]: Podklady pro psaní kvalifikačních prací. [cit. 9.5.2020]. Dostupné z: https://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kbi/wp-content/uploads/2020/03/Podklady_kvalifikacni_prace_2020.pdf
Riegerová J., Přidalová M., Ulbrichová M., 2006: Aplikace fyzické antropologie v tělesné výchově a sportu. Olomouc: Hanex.
Vyhledání další literatury (časopisecké, české a zahraniční) je součástí zadaného úkolu.
\end{quote}