Tato diplomová práce Distanční výuka tématu Zlomky se zabývá problematikou zlomků a distančního vzdělávání. Uvádím zde, jaké problémy se pojí s výukou zlomků a upozorňuji na důležitost vizualizace učiva. Dále v práci popisuji materiály, které jsem vytvořila pro účely distančního vzdělávání. Jedná se o komplexní materiály, které jsou propojené různými aktivitami. V práci přikládám i získanou reflexi od žáků a má doporučení k realizaci.
Anotace v angličtině
This diploma thesis entitled Distance learning mathematics on the topic of the Fraction focuses on the issue of fractions and distance education. The author states the problems associated with the teaching of fractions and draws attention to the importance of visualization of the syllabus. Furthermore, materials, that have been created for the purposes of distance education, are described within the thesis. These complex materials are interconnected with various activities. The reflections from pupils as well as the author's recommendations for their implementation are attached to the thesis.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Rozsah průvodní práce
52 s. (74 505 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce Distanční výuka tématu Zlomky se zabývá problematikou zlomků a distančního vzdělávání. Uvádím zde, jaké problémy se pojí s výukou zlomků a upozorňuji na důležitost vizualizace učiva. Dále v práci popisuji materiály, které jsem vytvořila pro účely distančního vzdělávání. Jedná se o komplexní materiály, které jsou propojené různými aktivitami. V práci přikládám i získanou reflexi od žáků a má doporučení k realizaci.
Anotace v angličtině
This diploma thesis entitled Distance learning mathematics on the topic of the Fraction focuses on the issue of fractions and distance education. The author states the problems associated with the teaching of fractions and draws attention to the importance of visualization of the syllabus. Furthermore, materials, that have been created for the purposes of distance education, are described within the thesis. These complex materials are interconnected with various activities. The reflections from pupils as well as the author's recommendations for their implementation are attached to the thesis.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Zásady pro vypracování
Množství změn, které současnou českou školu provází, je odpovědí na globální společenské změny jak vzdělávat žáky. Nové trendy ve vzdělávání jsou spojené s požadavkem získávání klíčových kompetencí jako základu pro celoživotní učení s proměnou vzdělávacího obsahu, jako prostředku k získávání klíčových kompetencí a jako prostředku rozvoje osobnosti dítěte, nikoli pouze jako cíle. V této souvislosti mluvíme také o výuce distanční vzhledem k transformaci vzdělávacího obsahu. Distanční vzdělávání je multimediální forma řízeného studia, která poskytuje nové vzdělávací příležitosti a je v současné době pandemické situace (COVID 19) způsobem výuky preferovaným, diskutovaným a málo prakticky ozkoušeným v samotných školách. Při tomto způsobu výuky je přenesena odpovědnot za průběh a výsledky vzdělávání ve větší míře na žáky, kteří jsou odděleni od vyučujících.
Teoretická část práce bude věnována vymezení pojmů distanční výuka matematiky na 2. st. základní školy, budou představeny aspekty jako jsou individualizace, flexibilita, samostatnost studia, podpory studia a otevřenost prostředí. V kontextu uvedených teoretických východisek bude představen vzdělávací obsah tématu Zlomky a bude zdůvodněn jeho výběr a podoba plánovaného kurikula pro distanční výuku. Studentka prostuduje RVP ZV pro 2. Stupeň ZŠ vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace, vybere a zdůvodní výběr obsahu, očekávaných výstupů a kurikula pro distanční výuku. V praktické části práce popíše konstrukci obsahu vzdělávání, popíše jednotlivé aktivity jak z pohledu celku, tak jednotlivých částí, využije různé platformy, media, programy či multimediální zařízení. Autorka diplomové práce popíše pomůcky pro realizaci distanční výuky, jejich postup výroby a uvede metodické komentáře pro přenositelnost navržené distanční výuky do jiných školních zařízení. Součástí práce bude popis z realizované výuky.
Zásady pro vypracování
Množství změn, které současnou českou školu provází, je odpovědí na globální společenské změny jak vzdělávat žáky. Nové trendy ve vzdělávání jsou spojené s požadavkem získávání klíčových kompetencí jako základu pro celoživotní učení s proměnou vzdělávacího obsahu, jako prostředku k získávání klíčových kompetencí a jako prostředku rozvoje osobnosti dítěte, nikoli pouze jako cíle. V této souvislosti mluvíme také o výuce distanční vzhledem k transformaci vzdělávacího obsahu. Distanční vzdělávání je multimediální forma řízeného studia, která poskytuje nové vzdělávací příležitosti a je v současné době pandemické situace (COVID 19) způsobem výuky preferovaným, diskutovaným a málo prakticky ozkoušeným v samotných školách. Při tomto způsobu výuky je přenesena odpovědnot za průběh a výsledky vzdělávání ve větší míře na žáky, kteří jsou odděleni od vyučujících.
Teoretická část práce bude věnována vymezení pojmů distanční výuka matematiky na 2. st. základní školy, budou představeny aspekty jako jsou individualizace, flexibilita, samostatnost studia, podpory studia a otevřenost prostředí. V kontextu uvedených teoretických východisek bude představen vzdělávací obsah tématu Zlomky a bude zdůvodněn jeho výběr a podoba plánovaného kurikula pro distanční výuku. Studentka prostuduje RVP ZV pro 2. Stupeň ZŠ vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace, vybere a zdůvodní výběr obsahu, očekávaných výstupů a kurikula pro distanční výuku. V praktické části práce popíše konstrukci obsahu vzdělávání, popíše jednotlivé aktivity jak z pohledu celku, tak jednotlivých částí, využije různé platformy, media, programy či multimediální zařízení. Autorka diplomové práce popíše pomůcky pro realizaci distanční výuky, jejich postup výroby a uvede metodické komentáře pro přenositelnost navržené distanční výuky do jiných školních zařízení. Součástí práce bude popis z realizované výuky.
Seznam doporučené literatury
Marvanová, E. (2007). Využití technologie e-learningu v distančním vzdělávání, in: Bulletin SKIP 1/2007\\
Černý, M., Chytková, D., Mazáčová, P., Šimková, G. (2015). Distanční vzdělávání pro učitele. Brno. ISBN 978-80-905480-7-7. dostupné z https://web2.mlp.cz/koweb/00/04/23/36/20/distancni_vzdelavani_pro_ucitele.pdf \\
Zlámalová, H. (2008). Distanční vzdělávání a e-learning. Praha: UJAK. ISBN 978-80-86723-56-3\\
RVP ZV\\
Učebnice matematiky pro ZŠ\\
Seznam doporučené literatury
Marvanová, E. (2007). Využití technologie e-learningu v distančním vzdělávání, in: Bulletin SKIP 1/2007\\
Černý, M., Chytková, D., Mazáčová, P., Šimková, G. (2015). Distanční vzdělávání pro učitele. Brno. ISBN 978-80-905480-7-7. dostupné z https://web2.mlp.cz/koweb/00/04/23/36/20/distancni_vzdelavani_pro_ucitele.pdf \\
Zlámalová, H. (2008). Distanční vzdělávání a e-learning. Praha: UJAK. ISBN 978-80-86723-56-3\\
RVP ZV\\
Učebnice matematiky pro ZŠ\\