Diplomová práce se věnuje tématu, jak učitel vnímá svoji práci pedagoga volného času. Smyslem celé práce je hledání odpovědi na výzkumnou otázku: "Jak učitelé, kteří vedou kromě výuky ještě zájmové kroužky, smýšlejí o své činnosti pedagoga volného času?" Cílem práce bude získání subjektivních výpovědí konkrétních učitelů na položenou výzkumnou otázku. Teoretická část charakterizuje základní pojmy související s klíčovými filozofickými a pedagogickými pojmy z oblasti pedagogiky. Empirická část je realizovaná prostřednictvím kvalitativního výzkumu za pomoci hloubkových rozhovorů
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the topic of how a teacher perceives their job as a leisure-time teacher. The main point of the whole thesis is to search for an answer to the following research question: "How teachers who, apart from teaching, lead after-school clubs perceive their work as leisure-time teachers?" The goal of the thesis will be to obtain subjective statements from specific teachers in relation to the research question. The theoretical part characterizes basic terms connected to key philosophical and pedagogical terms from the field of pedagogics. The empirical part is realized by means of qualitative research using in-depth.
Diplomová práce se věnuje tématu, jak učitel vnímá svoji práci pedagoga volného času. Smyslem celé práce je hledání odpovědi na výzkumnou otázku: "Jak učitelé, kteří vedou kromě výuky ještě zájmové kroužky, smýšlejí o své činnosti pedagoga volného času?" Cílem práce bude získání subjektivních výpovědí konkrétních učitelů na položenou výzkumnou otázku. Teoretická část charakterizuje základní pojmy související s klíčovými filozofickými a pedagogickými pojmy z oblasti pedagogiky. Empirická část je realizovaná prostřednictvím kvalitativního výzkumu za pomoci hloubkových rozhovorů
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the topic of how a teacher perceives their job as a leisure-time teacher. The main point of the whole thesis is to search for an answer to the following research question: "How teachers who, apart from teaching, lead after-school clubs perceive their work as leisure-time teachers?" The goal of the thesis will be to obtain subjective statements from specific teachers in relation to the research question. The theoretical part characterizes basic terms connected to key philosophical and pedagogical terms from the field of pedagogics. The empirical part is realized by means of qualitative research using in-depth.
Jak učitelé, kteří vedou kromě výuky ještě zájmové kroužky, smýšlejí o své činnosti pedagoga volného času?
Cíl práce:
Cílem práce bude získání subjektivních výpovědí konkrétních učitelů na položenou výzkumnou otázku. Porozumění získaným datům a následná interpretace.
Metodologické řešení:
Diplomová práce bude rozdělena na dvě části, teroretickou a empirickou.
Cílem teroretické části bude charakterisktika základních pojmů souvisejících s osobností a kompetencemi učitele a pedagoga volného času. Dále se zaměřím na klíčové filozofické a psychologické pojmy z olbasti pedagogiky, které se zkonkretizují realizací výzkumu.
Empirická část bude realizována prostřednictvím kvalitativního výzkumu, neboť studované jevy je možné získávat za pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Respondenty budu pro rozhovory získávat prostřednictvím záměrného výběru. Data budou zaznamenána, poté přepsána, kódována, analyzována a kategorizována za účelem získání nosných témat. Součástí metodologické cesty bude i výzkumná reflexe.
Zásady pro vypracování
Výzkumná otázka:
Jak učitelé, kteří vedou kromě výuky ještě zájmové kroužky, smýšlejí o své činnosti pedagoga volného času?
Cíl práce:
Cílem práce bude získání subjektivních výpovědí konkrétních učitelů na položenou výzkumnou otázku. Porozumění získaným datům a následná interpretace.
Metodologické řešení:
Diplomová práce bude rozdělena na dvě části, teroretickou a empirickou.
Cílem teroretické části bude charakterisktika základních pojmů souvisejících s osobností a kompetencemi učitele a pedagoga volného času. Dále se zaměřím na klíčové filozofické a psychologické pojmy z olbasti pedagogiky, které se zkonkretizují realizací výzkumu.
Empirická část bude realizována prostřednictvím kvalitativního výzkumu, neboť studované jevy je možné získávat za pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Respondenty budu pro rozhovory získávat prostřednictvím záměrného výběru. Data budou zaznamenána, poté přepsána, kódována, analyzována a kategorizována za účelem získání nosných témat. Součástí metodologické cesty bude i výzkumná reflexe.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B. a kolektiv. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: PORTAL, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7
HENDL, J. Kvalitativní výzkum,Základní teorie, metody a aplikace. Praha: PORTAL, 2016, ISBN 978-80-262-0982-9