Porovnat názory studentů učitelství NŠ posledního ročníku s jejich vlastními představami o vlastnostech dobrého učitele před přijetím na PF JU. Pak s uvedenými představami porovnat některé objektivní osobnostní charakteristiky a sebehodnocení těchto budoucích učitelů. Výsledky pak ještě srovnat jak s předpoklady dobrého učitelství z literatury, tak s výsledky dřívějších DP a ZP studentů PF JU na podobné téma.\\
Zásady pro vypracování
Porovnat názory studentů učitelství NŠ posledního ročníku s jejich vlastními představami o vlastnostech dobrého učitele před přijetím na PF JU. Pak s uvedenými představami porovnat některé objektivní osobnostní charakteristiky a sebehodnocení těchto budoucích učitelů. Výsledky pak ještě srovnat jak s předpoklady dobrého učitelství z literatury, tak s výsledky dřívějších DP a ZP studentů PF JU na podobné téma.\\
Seznam doporučené literatury
BROCKET Siegfried, - Braunová Gabriele: TESTY EMOCIONÁLNÍ INTELIGENCE, Praha, Ikar 1997\\
FONTANA David: PSYCHOLOGIE VE ŠKOLNÍ PRAXI, Praha, Portál 1997\\
GOLEMAN Daniel: EMOČNÍ INTELIGENCE, Praha, Columbus 1997\\
GOODMANOVÁ, L., ZNAMENÍ VZTAHŮ, Jota, Brno 1999, ISBN 80-7217-085-6\\
HENNIG C.- Keller G.: ANTISTRESOVÝ PROGRAM PRO UČITELE, Praha, Portál 1995\\
KOPŘIVA Karel: LIDSKÝ VZTAH JAKO SOUČÁST PROFESE, Praha, Hestia 1995, Portál 1997\\
KARNASOVÁ M.: JAK BUDOVAT DOBRÝ VZTAH MEZI UČITELEM A ŽÁKEM, Praha, Portál 1995\\
Kritické myšlení jako metoda i cíl: (RWCT) http://www.kritickemysleni.cz\\
Morris, D., BODYTALK, ŘEČ TĚLA, Ivo Železný, Praha 1999\\
Pařízek, V., UČITEL V NEZVYKLÉ ŠKOLNÍ SITUACI, SPN, Praha 1990, ISBN 80-04-23897-1\\
Psychologie dnes http://psychologie.studovna.cz/ http://www.studovna.cz/\\
Psychologie http://www.portal.cz/psycho/\\
Peaseovi A.a B., PROČ MUŽI NEPOSLOUCHAJÍ A ŽENY NEUMÍ ČÍST V MAPÁCH, Alman, Brno 2000, ISBN 80-86135-15-2\\
ÚLEHLA Ivan: UMĚNÍ POMÁHAT, Písek, Renesance 1996, později jako učebnice VŠ
VALIŠOVÁ Alena: ASERTIVITA V RODINĚ A VE ŠKOLE, event. jakákoliv další publikace o asertivitě\\
Schandl B.: IMPLICITNÍ ZNALOSTI A DOVEDNOSTI UČITELE PRO 3. TISÍCILETÍ: JAK K NIM PŘISPÍVAJÍ UČITELÉ BUDOUCÍCH UČITELŮ, záv. práce DPS, PF JU 2003\\
ŠVEC Vlastimil (ed.): MONITOROVÁNÍ A ROZVOJ PEDAGOGICKÝCH DOVEDNOSTÍ, PAIDO, Brno 2000\\
Zaviačič, J.: IMPLICITNÍ ZNALOSTI A DOVEDNOSTI UČITELE PRO 3. TISÍCILETÍ: JAK K NIM PŘISPÍVAJÍ UČITELÉ BUDOUCÍCH UČITELŮ, záv. práce DPS, PF JU 2003\\
Seznam doporučené literatury
BROCKET Siegfried, - Braunová Gabriele: TESTY EMOCIONÁLNÍ INTELIGENCE, Praha, Ikar 1997\\
FONTANA David: PSYCHOLOGIE VE ŠKOLNÍ PRAXI, Praha, Portál 1997\\
GOLEMAN Daniel: EMOČNÍ INTELIGENCE, Praha, Columbus 1997\\
GOODMANOVÁ, L., ZNAMENÍ VZTAHŮ, Jota, Brno 1999, ISBN 80-7217-085-6\\
HENNIG C.- Keller G.: ANTISTRESOVÝ PROGRAM PRO UČITELE, Praha, Portál 1995\\
KOPŘIVA Karel: LIDSKÝ VZTAH JAKO SOUČÁST PROFESE, Praha, Hestia 1995, Portál 1997\\
KARNASOVÁ M.: JAK BUDOVAT DOBRÝ VZTAH MEZI UČITELEM A ŽÁKEM, Praha, Portál 1995\\
Kritické myšlení jako metoda i cíl: (RWCT) http://www.kritickemysleni.cz\\
Morris, D., BODYTALK, ŘEČ TĚLA, Ivo Železný, Praha 1999\\
Pařízek, V., UČITEL V NEZVYKLÉ ŠKOLNÍ SITUACI, SPN, Praha 1990, ISBN 80-04-23897-1\\
Psychologie dnes http://psychologie.studovna.cz/ http://www.studovna.cz/\\
Psychologie http://www.portal.cz/psycho/\\
Peaseovi A.a B., PROČ MUŽI NEPOSLOUCHAJÍ A ŽENY NEUMÍ ČÍST V MAPÁCH, Alman, Brno 2000, ISBN 80-86135-15-2\\
ÚLEHLA Ivan: UMĚNÍ POMÁHAT, Písek, Renesance 1996, později jako učebnice VŠ
VALIŠOVÁ Alena: ASERTIVITA V RODINĚ A VE ŠKOLE, event. jakákoliv další publikace o asertivitě\\
Schandl B.: IMPLICITNÍ ZNALOSTI A DOVEDNOSTI UČITELE PRO 3. TISÍCILETÍ: JAK K NIM PŘISPÍVAJÍ UČITELÉ BUDOUCÍCH UČITELŮ, záv. práce DPS, PF JU 2003\\
ŠVEC Vlastimil (ed.): MONITOROVÁNÍ A ROZVOJ PEDAGOGICKÝCH DOVEDNOSTÍ, PAIDO, Brno 2000\\
Zaviačič, J.: IMPLICITNÍ ZNALOSTI A DOVEDNOSTI UČITELE PRO 3. TISÍCILETÍ: JAK K NIM PŘISPÍVAJÍ UČITELÉ BUDOUCÍCH UČITELŮ, záv. práce DPS, PF JU 2003\\