Předložená práce je zaměřena na motivaci ke studiu U3V. Hlavním cílem práce je pomocí výzkumu uvést nejčastější druhy motivace seniorů ke studiu U3V a dát je do souvislostí s aspekty, které tuto motivaci mohou ovlivňovat. Tato práce je zaměřena na motivaci jako takovou a věnuje se již stávající teorii motivace a snaží se ji využít pro poznání motivace ke studiu U3V. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část.
Anotace v angličtině
The work presented is focused on the study motivation regarding U3V. The main goal of this work is to examine the most common types of motivation of seniors in relation to the U3V study programme and to compare them with aspects which could potentially influence the overall motivation. This shall be achieved via research. Furthermore, this work is also focused on the problematic of motivation as a separate topic and as such deals with the already existing theory of motivation and attempts to use these as a learning ground for determining what the actual motivation to study the U3V programme is. This work consists of theoretical and practical parts.
Klíčová slova
Motivace, senior, vzdělávání seniorů, andragogika, geragogika, specifika vzdělávání seniorů, univerzita třetího věku, akademie třetího věku, motivace seniorů ke studiu.
Předložená práce je zaměřena na motivaci ke studiu U3V. Hlavním cílem práce je pomocí výzkumu uvést nejčastější druhy motivace seniorů ke studiu U3V a dát je do souvislostí s aspekty, které tuto motivaci mohou ovlivňovat. Tato práce je zaměřena na motivaci jako takovou a věnuje se již stávající teorii motivace a snaží se ji využít pro poznání motivace ke studiu U3V. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část.
Anotace v angličtině
The work presented is focused on the study motivation regarding U3V. The main goal of this work is to examine the most common types of motivation of seniors in relation to the U3V study programme and to compare them with aspects which could potentially influence the overall motivation. This shall be achieved via research. Furthermore, this work is also focused on the problematic of motivation as a separate topic and as such deals with the already existing theory of motivation and attempts to use these as a learning ground for determining what the actual motivation to study the U3V programme is. This work consists of theoretical and practical parts.
Klíčová slova
Motivace, senior, vzdělávání seniorů, andragogika, geragogika, specifika vzdělávání seniorů, univerzita třetího věku, akademie třetího věku, motivace seniorů ke studiu.
Práce bude zaměřena na motivaci ke studiu U3V. Hlavním cílem práce je pomocí
kvantitativního výzkumu uvést nejčastější druhy motivace seniorů ke studiu U3V a dát je do souvislostí s aspekty, které tuto motivaci mohou ovlivňovat. Tato práce je zaměřena na motivaci jako takovou a věnuje se již stávající teorii motivace a snaží se ji využít pro poznání motivace ke studiu U3V. Práce obsahuje teoretickou část a praktickou.
Zásady pro vypracování
Práce bude zaměřena na motivaci ke studiu U3V. Hlavním cílem práce je pomocí
kvantitativního výzkumu uvést nejčastější druhy motivace seniorů ke studiu U3V a dát je do souvislostí s aspekty, které tuto motivaci mohou ovlivňovat. Tato práce je zaměřena na motivaci jako takovou a věnuje se již stávající teorii motivace a snaží se ji využít pro poznání motivace ke studiu U3V. Práce obsahuje teoretickou část a praktickou.
Seznam doporučené literatury
FIELD, J., Gallacher, J., & Ingram, R. (2009). Researching transitions in lifelong learning.New York: Routledge.
JANIŠ, Kamil a Jitka SKOPALOVÁ. Volný čas seniorů. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5535-9.
KALNICKÝ, Juraj. Celoživotní učení, edukace dospělých a seniorů: (relační a kauzální analýza geneze). Ostrava: Repronis, 2014. ISBN 978-80-7329-403-8.
KUČEROVÁ, Blanka,Univerzity třetího věku : jak nejlépe užít důchodu a volného času / Blanka Kučerová, Literární noviny. -- ISSN 1210-0021. -- Roč. 12, č. 18 (20010502), s. 4
ONDRÁKOVÁ, Jana. Vzdělávání seniorů a jeho specifika. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2012. ISBN 9788074650383.
PETŘKOVÁ, Anna, ed. Aktuální problémy vzdělávání seniorů: sborník příspěvků z odborného semináře se zahraniční účastí dne 29.4.1999. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1999. ISBN 80-244-0007-3.
SLÍPKA, Jaroslav, Měnící se tvář našich "Univerzit třetího věku" / Jaroslav Slípka, Andragogika. -- ISSN 1211-6378. -- Č. 3 (2004), s. 17-18
ŠPATENKOVÁ, Naděžda a Lucie SMÉKALOVÁ. Edukace seniorů: geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5446-8.
VETEŠKA, Jaroslav a Tereza VACÍNOVÁ. Aktuální otázky vzdělávání dospělých: andragogika na prahu 21. století. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2011. ISBN 978-80-7452-012-9.
WEISS, Robert Stuart a Scott A BASS. Challenges of the third age: meaning and purpose in later life. New York: Oxford University Press, 2002. ISBN 0-19-513339-0.
Seznam doporučené literatury
FIELD, J., Gallacher, J., & Ingram, R. (2009). Researching transitions in lifelong learning.New York: Routledge.
JANIŠ, Kamil a Jitka SKOPALOVÁ. Volný čas seniorů. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5535-9.
KALNICKÝ, Juraj. Celoživotní učení, edukace dospělých a seniorů: (relační a kauzální analýza geneze). Ostrava: Repronis, 2014. ISBN 978-80-7329-403-8.
KUČEROVÁ, Blanka,Univerzity třetího věku : jak nejlépe užít důchodu a volného času / Blanka Kučerová, Literární noviny. -- ISSN 1210-0021. -- Roč. 12, č. 18 (20010502), s. 4
ONDRÁKOVÁ, Jana. Vzdělávání seniorů a jeho specifika. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2012. ISBN 9788074650383.
PETŘKOVÁ, Anna, ed. Aktuální problémy vzdělávání seniorů: sborník příspěvků z odborného semináře se zahraniční účastí dne 29.4.1999. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1999. ISBN 80-244-0007-3.
SLÍPKA, Jaroslav, Měnící se tvář našich "Univerzit třetího věku" / Jaroslav Slípka, Andragogika. -- ISSN 1211-6378. -- Č. 3 (2004), s. 17-18
ŠPATENKOVÁ, Naděžda a Lucie SMÉKALOVÁ. Edukace seniorů: geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5446-8.
VETEŠKA, Jaroslav a Tereza VACÍNOVÁ. Aktuální otázky vzdělávání dospělých: andragogika na prahu 21. století. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2011. ISBN 978-80-7452-012-9.
WEISS, Robert Stuart a Scott A BASS. Challenges of the third age: meaning and purpose in later life. New York: Oxford University Press, 2002. ISBN 0-19-513339-0.