Bakalářská práce se zabývá profesním uplatněním sociálního pedagoga ve středisku výchovné péče. Práce si klade za cíl zjistit, jak vnímají členové multidisciplinárního týmu střediska výchovné péče profesi sociálního pedagoga. Dalším cílem je práce zjistit, jak pracovníci multidisciplinárního týmu pohlíží na možnost zapojit do střediska výchovné péče sociálního pedagoga. Teoretická část se zabývá sociální pedagogikou, možnostmi studia tohoto oboru. Dále sociálním pedagogem, jeho kompetencemi a možnostmi jeho uplatnění. Další kapitolou teoretické části je potom věnována samotnému středisku výchovné péče a jeho multidisciplinárnímu týmu. Praktická část práce je pak věnována výzkumnému šetření. Je zde popsána metodika výzkumu, výzkumný soubor a důvod jeho výběru. V dalších kapitolách je popsán průběh výzkumu a výsledky a vyhodnocení odpovědí jednotlivých komunikačních partnerů.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis deals with the professional application of a social educator in an educational care centre. The aim of the work is to find out how the members of the centre's multidisciplinary team perceive the profession of social educator. Another aim is to find out how the staff of the multidisciplinary team views the possibility of involving a social educator in the centre of educational care. The theoretical section deals with social pedagogy, possibilities of studying this field. It is also focused on a social educator, his competences and possibilities of his application. The next chapter of the theoretical part is devoted to the educational care center itself and its multidisciplinary team. The practical part of the work is then devoted to research investigation. The methodology of the research, the research package and the reason for its selection are described here. The following chapters describe the progress of the research and the results and evaluation of the responses of each communication partner.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, sociální pedagog, středisko výchovné péče, uplatnění
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, social pedagogue, educational care centre, application
Rozsah průvodní práce
43 s. (62 315 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá profesním uplatněním sociálního pedagoga ve středisku výchovné péče. Práce si klade za cíl zjistit, jak vnímají členové multidisciplinárního týmu střediska výchovné péče profesi sociálního pedagoga. Dalším cílem je práce zjistit, jak pracovníci multidisciplinárního týmu pohlíží na možnost zapojit do střediska výchovné péče sociálního pedagoga. Teoretická část se zabývá sociální pedagogikou, možnostmi studia tohoto oboru. Dále sociálním pedagogem, jeho kompetencemi a možnostmi jeho uplatnění. Další kapitolou teoretické části je potom věnována samotnému středisku výchovné péče a jeho multidisciplinárnímu týmu. Praktická část práce je pak věnována výzkumnému šetření. Je zde popsána metodika výzkumu, výzkumný soubor a důvod jeho výběru. V dalších kapitolách je popsán průběh výzkumu a výsledky a vyhodnocení odpovědí jednotlivých komunikačních partnerů.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis deals with the professional application of a social educator in an educational care centre. The aim of the work is to find out how the members of the centre's multidisciplinary team perceive the profession of social educator. Another aim is to find out how the staff of the multidisciplinary team views the possibility of involving a social educator in the centre of educational care. The theoretical section deals with social pedagogy, possibilities of studying this field. It is also focused on a social educator, his competences and possibilities of his application. The next chapter of the theoretical part is devoted to the educational care center itself and its multidisciplinary team. The practical part of the work is then devoted to research investigation. The methodology of the research, the research package and the reason for its selection are described here. The following chapters describe the progress of the research and the results and evaluation of the responses of each communication partner.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, sociální pedagog, středisko výchovné péče, uplatnění
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, social pedagogue, educational care centre, application
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude zmapovat práci sociálního pedagoga ve středisku výchovné péče nejen s dětmi ale také s jejich rodinami. Práce bude rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části budou zpracovány teoretické poznatky, které se týkají střediska výchovné péče, rizikové mládeže a profese sociálního pedagoga. V praktické části bude výzkum soustředěný na samotnou práci sociálního pedagoga ve středisku výchovné péče. Použit bude kvalitativní výzkumný přístup a sběr dat pomocí rozhovorů a pozorování. Výběrovým souborem budou pracovníci vybraného střediska výchovné péče.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude zmapovat práci sociálního pedagoga ve středisku výchovné péče nejen s dětmi ale také s jejich rodinami. Práce bude rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části budou zpracovány teoretické poznatky, které se týkají střediska výchovné péče, rizikové mládeže a profese sociálního pedagoga. V praktické části bude výzkum soustředěný na samotnou práci sociálního pedagoga ve středisku výchovné péče. Použit bude kvalitativní výzkumný přístup a sběr dat pomocí rozhovorů a pozorování. Výběrovým souborem budou pracovníci vybraného střediska výchovné péče.
Seznam doporučené literatury
1) HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada. 2015.
2) HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 4. vydání. Praha: Portál. 2016.
3) LANGMEIER, J., MATĚJČEK, Z. Psychická deprivace v dětství. Praha: Karolinum. 2011.
4) MATOUŠEK, O. Slovník sociální práce. Praha: Portál. 2003.
5) SLOMEK, Z. Etopedie. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. 2010.
Seznam doporučené literatury
1) HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada. 2015.
2) HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 4. vydání. Praha: Portál. 2016.
3) LANGMEIER, J., MATĚJČEK, Z. Psychická deprivace v dětství. Praha: Karolinum. 2011.
4) MATOUŠEK, O. Slovník sociální práce. Praha: Portál. 2003.
5) SLOMEK, Z. Etopedie. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. 2010.