Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak funguje komunikace mateřských škol a rodičů ve věci logopedické intervence a jaká je její uspokojivost pro rodiče. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na vymezení oboru logopedie, vývoj řeči, logopedickou intervenci, narušenou komunikační schopnosti, roli mateřské školy v logopedické intervenci. Teoretická část se také zabývá komunikací mateřské školy a rodiny a platformami, které ke komunikaci slouží. Praktická část obsahuje výsledky smíšeného výzkumného šetření. Je tvořena částí kvantitativní, realizovanou pomocí dotazníků a částí kvalitativní uskutečněnou prostřednictvím rozhovoru s logopedickou asistentkou.
Anotace v angličtině
The aim of this Bachelor's thesis is the analysis of communication between kindergartens and parents in the matter of speech therapy intervention and satisfaction of this communication for parents. The thesis itself is divided into two parts, the theoretical part, and the empiric part. The theoretical part focuses on speech therapy, speech development, speech therapy intervention, speech impairment, the role of a kindergarten in speech therapy intervention. The theoretical part also focuses on the communication between kindergarten and families and on communication platforms. The empiric part contains results of mixed research. It consists of the quantitative part of the research, which is realized by questionnaires, and of qualitative part of research realized by an interview with a speech therapy assistant.
Klíčová slova
logopedie; logopedická intervence; narušená komunikační schopnost; mateřská škola; komunikace
Klíčová slova v angličtině
speech therapy; speech therapy intervention; speech impairment; kindergarten; communication
Rozsah průvodní práce
68 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak funguje komunikace mateřských škol a rodičů ve věci logopedické intervence a jaká je její uspokojivost pro rodiče. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na vymezení oboru logopedie, vývoj řeči, logopedickou intervenci, narušenou komunikační schopnosti, roli mateřské školy v logopedické intervenci. Teoretická část se také zabývá komunikací mateřské školy a rodiny a platformami, které ke komunikaci slouží. Praktická část obsahuje výsledky smíšeného výzkumného šetření. Je tvořena částí kvantitativní, realizovanou pomocí dotazníků a částí kvalitativní uskutečněnou prostřednictvím rozhovoru s logopedickou asistentkou.
Anotace v angličtině
The aim of this Bachelor's thesis is the analysis of communication between kindergartens and parents in the matter of speech therapy intervention and satisfaction of this communication for parents. The thesis itself is divided into two parts, the theoretical part, and the empiric part. The theoretical part focuses on speech therapy, speech development, speech therapy intervention, speech impairment, the role of a kindergarten in speech therapy intervention. The theoretical part also focuses on the communication between kindergarten and families and on communication platforms. The empiric part contains results of mixed research. It consists of the quantitative part of the research, which is realized by questionnaires, and of qualitative part of research realized by an interview with a speech therapy assistant.
Klíčová slova
logopedie; logopedická intervence; narušená komunikační schopnost; mateřská škola; komunikace
Klíčová slova v angličtině
speech therapy; speech therapy intervention; speech impairment; kindergarten; communication
Zásady pro vypracování
1. Cíl práce
a.Analyzovat logopedickou intervenci z pohledu rodičů dětí v MŠ
2. Obsah teoretické části
a.Komunikace (vývoj řeči a artikulace u dítěte, jazykové roviny, NKS + vybrané NKS)
b.Logopedická intervence (diagnostika + terapie + prevence)
i.Podíl rodičů na logopedické péči
c.Organizace logopedické intervence v ČR
3.Realizace praktické části
a.Pomocí dotazníků, doplněné rozhovorem - předběžně podzim 2020
Zásady pro vypracování
1. Cíl práce
a.Analyzovat logopedickou intervenci z pohledu rodičů dětí v MŠ
2. Obsah teoretické části
a.Komunikace (vývoj řeči a artikulace u dítěte, jazykové roviny, NKS + vybrané NKS)
b.Logopedická intervence (diagnostika + terapie + prevence)
i.Podíl rodičů na logopedické péči
c.Organizace logopedické intervence v ČR
3.Realizace praktické části
a.Pomocí dotazníků, doplněné rozhovorem - předběžně podzim 2020
Seznam doporučené literatury
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Komunikace dětí předškolního věku. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3008-0.
KLENKOVÁ, Jiřina, BOČKOVÁ, Barbora, BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Kapitoly pro studenty logopedie: text k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-229-1.
LECHTA, V a kolektiv. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5.
LECHTA, V. a kolektiv. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, s. r. o. 2005. ISBN 80-7178-961-5.
Zahraniční
LECHTA, Viktor. Logopedické repetitórium. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1990. ISBN 80-08-00447-9
Seznam doporučené literatury
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Komunikace dětí předškolního věku. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3008-0.
KLENKOVÁ, Jiřina, BOČKOVÁ, Barbora, BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Kapitoly pro studenty logopedie: text k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-229-1.
LECHTA, V a kolektiv. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5.
LECHTA, V. a kolektiv. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, s. r. o. 2005. ISBN 80-7178-961-5.
Zahraniční
LECHTA, Viktor. Logopedické repetitórium. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1990. ISBN 80-08-00447-9