Tato bakalářská práce se zabývá komparací volnočasových aktivit u žáků I. a II. stupně základní školy. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V části teoretické je vymezena základní charakteristika volného času, historie pedagogiky volného času. Dále se v práci objeví popis dílčích fází vývoje dítěte, problematika rodiny a školy či jednotlivé volnočasové aktivity, které nějakým způsobem formují volný čas jedince. V části praktické je použit kvantitativní výzkum, a to formou dotazníku. Vzorek dotazovaných tvoří žáci pátých a devátých tříd základní školy. V závěru práce se díky předpokladům ukáže, zda jsou patrné rozdíly ve volnočasových aktivitách u odlišně starých žáků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the comparison of leisure activities for pupils of the first and the second primary school degree. It is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part defines the basic characteristics of leirusre time, the history of leisure time padagogy. Furthermore the work describes practical stages of the child's development, the issues of family, school and individual leisure time activities that somehow shape the individual's free time. In the empirical part, quantitative research is used. Which is in the form of pupils in the fifth and ninth grade of the primary school. In the finishing part of the work, thanks to the assumptions, is shown wheter there are obvious different ages.
Klíčová slova
volnočasové aktivity, rodina, škola, fáze vývoje dítěte
Klíčová slova v angličtině
leisure activities, family, school, stages of children's development
Rozsah průvodní práce
60 s. (85 061)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá komparací volnočasových aktivit u žáků I. a II. stupně základní školy. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V části teoretické je vymezena základní charakteristika volného času, historie pedagogiky volného času. Dále se v práci objeví popis dílčích fází vývoje dítěte, problematika rodiny a školy či jednotlivé volnočasové aktivity, které nějakým způsobem formují volný čas jedince. V části praktické je použit kvantitativní výzkum, a to formou dotazníku. Vzorek dotazovaných tvoří žáci pátých a devátých tříd základní školy. V závěru práce se díky předpokladům ukáže, zda jsou patrné rozdíly ve volnočasových aktivitách u odlišně starých žáků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the comparison of leisure activities for pupils of the first and the second primary school degree. It is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part defines the basic characteristics of leirusre time, the history of leisure time padagogy. Furthermore the work describes practical stages of the child's development, the issues of family, school and individual leisure time activities that somehow shape the individual's free time. In the empirical part, quantitative research is used. Which is in the form of pupils in the fifth and ninth grade of the primary school. In the finishing part of the work, thanks to the assumptions, is shown wheter there are obvious different ages.
Klíčová slova
volnočasové aktivity, rodina, škola, fáze vývoje dítěte
Klíčová slova v angličtině
leisure activities, family, school, stages of children's development
Zásady pro vypracování
Cílem práce je porovnat volnočasové aktivity u žáků, které navštěvují I. stupeň základní školy a II. stupeň základní školy. Práce bude rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část se bude nejdříve věnovat základní charakteristice volného času, historií pedagogiky volného času a popisu dílčích fází vývoje dítěte, tedy mladší školní věk a starší školní věk. Dále v práci bude zmíněna rodina, škola či jednotlivé volnočasové organizace, které mají vliv na formování volného času dítěte. V části empirické bude použit vzorek žáků, které navštěvují I. a II. stupeň základní školy. Konkrétním sledovaným vzorkem budou žáci páté a deváté třídy Základní školy v Jindřichově Hradci. Během práce bude využita metoda dotazníku. Závěr práce se bude zabývat potvrzením či vyvrácením hypotéz a následným shrnutím, tedy zda jsou či nejsou rozdíly trávení volného času u odlišně starých žáků.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je porovnat volnočasové aktivity u žáků, které navštěvují I. stupeň základní školy a II. stupeň základní školy. Práce bude rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část se bude nejdříve věnovat základní charakteristice volného času, historií pedagogiky volného času a popisu dílčích fází vývoje dítěte, tedy mladší školní věk a starší školní věk. Dále v práci bude zmíněna rodina, škola či jednotlivé volnočasové organizace, které mají vliv na formování volného času dítěte. V části empirické bude použit vzorek žáků, které navštěvují I. a II. stupeň základní školy. Konkrétním sledovaným vzorkem budou žáci páté a deváté třídy Základní školy v Jindřichově Hradci. Během práce bude využita metoda dotazníku. Závěr práce se bude zabývat potvrzením či vyvrácením hypotéz a následným shrnutím, tedy zda jsou či nejsou rozdíly trávení volného času u odlišně starých žáků.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, B. (2004). Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál.
PROCHÁZKA, M. (2012). Sociální pedagogika. Praha: Grada.
PŘADKA, M. (2002). Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita.
VÁGNEROVÁ, M. (2012). Vývojová psychologie. Praha: Karolinum.
VÁŽANSKÝ, M. (2001). Základy pedagogiky volného času. Brno: Print - Typia.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, B. (2004). Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál.
PROCHÁZKA, M. (2012). Sociální pedagogika. Praha: Grada.
PŘADKA, M. (2002). Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita.
VÁGNEROVÁ, M. (2012). Vývojová psychologie. Praha: Karolinum.
VÁŽANSKÝ, M. (2001). Základy pedagogiky volného času. Brno: Print - Typia.