Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část práce se bude zabývat základy perspektivy, zejména objevem lineární neboli analytické perspektivy v renesanci. Text rovněž poukáže na didaktickou stránku problematiky. Praktická část navazuje na část teoretickou. Jejím cílem je vytvořit sérii třech prezentačních boardů (o minimální velikosti - A1), které jednak srozumitelně a neotřele shrnou téma lineární - analytické perspektivy, a jednak také navrhnou grafickou úpravu, atraktivní pro druhý stupeň základní školy. V práci bude zohledněna snaha o nový didaktický přístup a kvalitní grafický design.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis consists of theoretical part and practical part. The theoretical part will cover the perspective basics, especially the invention of so called linear or analytical perspective in renaissance. The text will also tackle didactic approach to this issue. The practical part builds on the theoretical part. It's aim is to create a serie of three presentation boards (minimal size - A1), which will intelligibly and freshly summarize the theme of linear - analytical perspective, and also present a graphic approach, which will be attractive for pupils in lower-secondary schools. The work will take into account the pursuit of a new didactic approach and quality graphic design.
Klíčová slova
perspektiva, lineární perspektiva, analytická perspektiva, zobrazovací metody, vývoj perspektivy, renesance
Klíčová slova v angličtině
perspective, linear perspective, analytic perspective, viewing methods, development of perspective, renaissance
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část práce se bude zabývat základy perspektivy, zejména objevem lineární neboli analytické perspektivy v renesanci. Text rovněž poukáže na didaktickou stránku problematiky. Praktická část navazuje na část teoretickou. Jejím cílem je vytvořit sérii třech prezentačních boardů (o minimální velikosti - A1), které jednak srozumitelně a neotřele shrnou téma lineární - analytické perspektivy, a jednak také navrhnou grafickou úpravu, atraktivní pro druhý stupeň základní školy. V práci bude zohledněna snaha o nový didaktický přístup a kvalitní grafický design.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis consists of theoretical part and practical part. The theoretical part will cover the perspective basics, especially the invention of so called linear or analytical perspective in renaissance. The text will also tackle didactic approach to this issue. The practical part builds on the theoretical part. It's aim is to create a serie of three presentation boards (minimal size - A1), which will intelligibly and freshly summarize the theme of linear - analytical perspective, and also present a graphic approach, which will be attractive for pupils in lower-secondary schools. The work will take into account the pursuit of a new didactic approach and quality graphic design.
Klíčová slova
perspektiva, lineární perspektiva, analytická perspektiva, zobrazovací metody, vývoj perspektivy, renesance
Klíčová slova v angličtině
perspective, linear perspective, analytic perspective, viewing methods, development of perspective, renaissance
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části.
Teoretická část práce se bude zabývat základy perspektivy, zejména objevem lineární neboli analytické perspektivy v renesanci.
Text rovněž poukáže na didaktickou stránku problematiky.
Praktická část navazuje na část teoretickou.
Jejím cílem je vytvořit sérii třech prezentačních boardů (o minimální velikosti - A1), které jednak srozumitelně a neotřele shrnou téma lineární - analytické perspektivy, a jednak také navrhnou grafickou úpravu, atraktivní pro druhý stupeň základní školy. V práci bude zohledněna snaha o nový didaktický přístup a kvalitní grafický design.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části.
Teoretická část práce se bude zabývat základy perspektivy, zejména objevem lineární neboli analytické perspektivy v renesanci.
Text rovněž poukáže na didaktickou stránku problematiky.
Praktická část navazuje na část teoretickou.
Jejím cílem je vytvořit sérii třech prezentačních boardů (o minimální velikosti - A1), které jednak srozumitelně a neotřele shrnou téma lineární - analytické perspektivy, a jednak také navrhnou grafickou úpravu, atraktivní pro druhý stupeň základní školy. V práci bude zohledněna snaha o nový didaktický přístup a kvalitní grafický design.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘ, J., FUCHS, E. (ed.) Člověk - umění - matematika. Praha: Prometheus, 1996. ISBN 80-7196-150-7.
COLE, Alison. Perspektiva: vizuální průvodce teorií a technikami - od renesance k pop artu. Bratislava: Perfekt, 1995. ISBN 80-85261-77-4.
DA VINCI, Leonardo. Deníky. Praha: Československý spisovatel, 2010. ISBN: 978-80-87391-49-5.
INGERLE, Petr. Příběh perspektivy: dějiny jedné ideje: od renesance k modernímu umění a myšlení. Vyd. 1. Brno: Barrister & Principal, 2010. 221 s. ISBN 978-80-87474-09-9.
MATEU-MESTRE, Marcos. Framed perspective. Culver City, California: Design Studio Press, 2016-. ISBN 1624650325.
PARDYL, Věkoslav. Perspektiva. Praha: Akademie múzických umění, 1997. ISBN 80-85883-24-4.
ZELL, Mo. Škola kreslení a modelování pro architekty. V Praze: Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-154-6.
STERN, Arno. Malování jako hra a přirozená stopa: ateliér, malování jako hra a formulace: přednášky a články. Přeložil Radana STUDENOVSKÁ. Praha: Malvern, 2019. ISBN 978-80-7530-178-9.
VÍTKOVÁ, Marie a Alois TOUFAR. Výtvarná výchova dětí předškolního a školního věku. 3. vyd. Brno: Institut pro další vzdělávání středních zdravotnických pracovníků, 1987.
Dítě a výtvarný projev '68: celostátní výstava Každé dítě je dítětem: výsledky experimentální studie: katalog výstavy Alšova jihočeská galerie, Hluboká n. Vltavou 20.10.-20.11.1968. Hluboká nad Vltavou: Alšova jihočeská galerie, 1968.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘ, J., FUCHS, E. (ed.) Člověk - umění - matematika. Praha: Prometheus, 1996. ISBN 80-7196-150-7.
COLE, Alison. Perspektiva: vizuální průvodce teorií a technikami - od renesance k pop artu. Bratislava: Perfekt, 1995. ISBN 80-85261-77-4.
DA VINCI, Leonardo. Deníky. Praha: Československý spisovatel, 2010. ISBN: 978-80-87391-49-5.
INGERLE, Petr. Příběh perspektivy: dějiny jedné ideje: od renesance k modernímu umění a myšlení. Vyd. 1. Brno: Barrister & Principal, 2010. 221 s. ISBN 978-80-87474-09-9.
MATEU-MESTRE, Marcos. Framed perspective. Culver City, California: Design Studio Press, 2016-. ISBN 1624650325.
PARDYL, Věkoslav. Perspektiva. Praha: Akademie múzických umění, 1997. ISBN 80-85883-24-4.
ZELL, Mo. Škola kreslení a modelování pro architekty. V Praze: Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-154-6.
STERN, Arno. Malování jako hra a přirozená stopa: ateliér, malování jako hra a formulace: přednášky a články. Přeložil Radana STUDENOVSKÁ. Praha: Malvern, 2019. ISBN 978-80-7530-178-9.
VÍTKOVÁ, Marie a Alois TOUFAR. Výtvarná výchova dětí předškolního a školního věku. 3. vyd. Brno: Institut pro další vzdělávání středních zdravotnických pracovníků, 1987.
Dítě a výtvarný projev '68: celostátní výstava Každé dítě je dítětem: výsledky experimentální studie: katalog výstavy Alšova jihočeská galerie, Hluboká n. Vltavou 20.10.-20.11.1968. Hluboká nad Vltavou: Alšova jihočeská galerie, 1968.