V této práci jsme se zabývali Plaváním kojenců a batolat věku od 6 měsíců
do 2 let, a nácvikem jejich základních plaveckých dovedností. Cílem této práce bylo sestavit edukační plavecké programy pro tři věkové kategorie dětí. První program byl podrobně vypracovaný a určený pro kojence ve věku od šesti do devíti měsíců. Druhý program byl kvůli jeho rozsáhlosti stručně sepsán a byl určen pro kojence od devíti do dvanácti měsíců. Třetí program byl určen pro batolata od dvanácti měsíců do dvou let, dle jeho rozsáhlosti je sepsán stručněji než program první. V tomto plaveckém programu jsou vypsané hlavní cíle a výstupy.
Anotace v angličtině
In this work, we dealt with the swimming of infants and toddlers from the age of six months within two years, and by practicing their basic swimming skills. The aim of this work was to compile educational swimming programs for three age categories of children. The first program was detailed and designed for infants aged six to nine months. Due to its scope, the second program was briefly written and was intended for infants from nine to twelve months. The third program was designed for toddlers from twelve months to two years, according to its scope is written more briefly than the first program. The main goals and ascents are listed in this swimming program.
Klíčová slova
plavání, psychomotorický vývoj, kojenec, batole, základní plavecké dovednosti, zanoření
Klíčová slova v angličtině
swimming, psychomotor development, infant, toddler, basic swimming skills, signal for immersion
Rozsah průvodní práce
46 s. (65 480 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V této práci jsme se zabývali Plaváním kojenců a batolat věku od 6 měsíců
do 2 let, a nácvikem jejich základních plaveckých dovedností. Cílem této práce bylo sestavit edukační plavecké programy pro tři věkové kategorie dětí. První program byl podrobně vypracovaný a určený pro kojence ve věku od šesti do devíti měsíců. Druhý program byl kvůli jeho rozsáhlosti stručně sepsán a byl určen pro kojence od devíti do dvanácti měsíců. Třetí program byl určen pro batolata od dvanácti měsíců do dvou let, dle jeho rozsáhlosti je sepsán stručněji než program první. V tomto plaveckém programu jsou vypsané hlavní cíle a výstupy.
Anotace v angličtině
In this work, we dealt with the swimming of infants and toddlers from the age of six months within two years, and by practicing their basic swimming skills. The aim of this work was to compile educational swimming programs for three age categories of children. The first program was detailed and designed for infants aged six to nine months. Due to its scope, the second program was briefly written and was intended for infants from nine to twelve months. The third program was designed for toddlers from twelve months to two years, according to its scope is written more briefly than the first program. The main goals and ascents are listed in this swimming program.
Klíčová slova
plavání, psychomotorický vývoj, kojenec, batole, základní plavecké dovednosti, zanoření
Klíčová slova v angličtině
swimming, psychomotor development, infant, toddler, basic swimming skills, signal for immersion
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce:\\
Vypracovat edukační programy pro kojence a batolata v daném věkovém rozmezí\\
Zásady pro vypracování:\\
1. Vyhledat a nastudovat odbornou literaturu, články v odborných časopisech, vztahujících se k tématu zadané BP. Studium důvěryhodných a ověřených internetových zdrojů vztahující se k tématu BP (českých i zahraničních - zásadou je vyhledávání odborných statí)\\
2. Stanovení osnovy a cíle BP na základě konzultací s vedoucí práce\\
3. Zpracovat teoretickou část práce\\
4. Na základě teoretické části práce vytvořit edukační materiál\\
5. Edukace probandů\\
6. Vyhodnotit úspěšnost edukace\\
7. Zpracování a vyhodnocení získaných výsledků\\
8. Stanovení závěru a doporučení pro praxi\\
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce:\\
Vypracovat edukační programy pro kojence a batolata v daném věkovém rozmezí\\
Zásady pro vypracování:\\
1. Vyhledat a nastudovat odbornou literaturu, články v odborných časopisech, vztahujících se k tématu zadané BP. Studium důvěryhodných a ověřených internetových zdrojů vztahující se k tématu BP (českých i zahraničních - zásadou je vyhledávání odborných statí)\\
2. Stanovení osnovy a cíle BP na základě konzultací s vedoucí práce\\
3. Zpracovat teoretickou část práce\\
4. Na základě teoretické části práce vytvořit edukační materiál\\
5. Edukace probandů\\
6. Vyhodnotit úspěšnost edukace\\
7. Zpracování a vyhodnocení získaných výsledků\\
8. Stanovení závěru a doporučení pro praxi\\
Seznam doporučené literatury
BUGATHOVÁ, Ina. Dornova terapie u kojenců a dětí. Olomouc: Poznání, 2016. ISBN 978-80-87419-48-9.\\
ČECHOVSKÁ, Irena. MILLER, Tomáš. Didaktika plavání. Praha: Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-4283-3.\\
GREGORA, Martin. DOKOUPILOVÁ Milena. Péče o novorozence a kojence. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5719-3.\\
CHLEBUSOVÁ KANDRÁČOVÁ, Tereza. Hrajeme si na plavání. Tereza Chlebusová Kandráčová, 2020. ISBN 978-80-270-5976-8.\\
KIEDROŇOVÁ, Eva. Jak se rodí vodníčci. 1. díl. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN: 978-80-247-4667-8\\
KIEDROŇOVÁ, Eva. Rozvíjej se, děťátko? Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3744-7.\\
NOVÁKOVÁ, T. ČECHOVSKÁ, I. PATHYOVÁ, M. OBYTOVÁ, P. Předpoklady primární plavecké gramotnosti v raném věku. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-2859-2.\\
SCHNABLOVÁ, Kristýna. První pomoc pro děti. Praha: Fragment, 2019. ISBN 978-80-253-4112-4.\\
SOBOTKOVÁ, Daniela. DITTRICHOVÁ, Jaroslava. Vývoj a výchova děťátka do dvou let - Psychomotorický vývoj. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3304-3.\\
WALTER, Bruno. VELTEN, Heidi. Masáže kojenců. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2739-4.\\
+ další literatura dle doporučení vedoucí bakalářské práce\\
Seznam doporučené literatury
BUGATHOVÁ, Ina. Dornova terapie u kojenců a dětí. Olomouc: Poznání, 2016. ISBN 978-80-87419-48-9.\\
ČECHOVSKÁ, Irena. MILLER, Tomáš. Didaktika plavání. Praha: Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-4283-3.\\
GREGORA, Martin. DOKOUPILOVÁ Milena. Péče o novorozence a kojence. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5719-3.\\
CHLEBUSOVÁ KANDRÁČOVÁ, Tereza. Hrajeme si na plavání. Tereza Chlebusová Kandráčová, 2020. ISBN 978-80-270-5976-8.\\
KIEDROŇOVÁ, Eva. Jak se rodí vodníčci. 1. díl. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN: 978-80-247-4667-8\\
KIEDROŇOVÁ, Eva. Rozvíjej se, děťátko? Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3744-7.\\
NOVÁKOVÁ, T. ČECHOVSKÁ, I. PATHYOVÁ, M. OBYTOVÁ, P. Předpoklady primární plavecké gramotnosti v raném věku. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-2859-2.\\
SCHNABLOVÁ, Kristýna. První pomoc pro děti. Praha: Fragment, 2019. ISBN 978-80-253-4112-4.\\
SOBOTKOVÁ, Daniela. DITTRICHOVÁ, Jaroslava. Vývoj a výchova děťátka do dvou let - Psychomotorický vývoj. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3304-3.\\
WALTER, Bruno. VELTEN, Heidi. Masáže kojenců. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2739-4.\\
+ další literatura dle doporučení vedoucí bakalářské práce\\