Cílem této práce je zjistit, jak spotřebitelé vnímají regionální značky. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje spotřebiteli, jeho chování a faktorům, které spotřebitele ovlivňují. Součástí teorie je také pojem značka, značení produktů a samotné regionální značky. Jsou zde uvedeny i příklady nejznámějších regionálních značek a co je cílem těchto značek. V praktické části se setkáme se samotným dotazníkovým šetřením. V této části jsou zmíněny předpoklady a jejich pozdější porovnání se samotnými výsledky. Také zde najdeme grafické zpracování odpovědí od respondentů. Většina výsledků se shoduje s předpoklady, které jsou sepsány na začátku praktické části, některé jsou dokonce lepší než jejich očekávání.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to find out how consumers perceive regional brands. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the consumer, his behavior and the factors that affect consumers. The theory also includes the concept of brand, product labeling and regional brands themselves. There are also examples of the most famous regional brands and what is the goal of these brands. In the practical part we will meet with the survey itself. This section mentions the assumptions and their later comparison with the results themselves. Here we also find graphical processing of answers from respondents. Most of the results agree with the assumptions that are written at the beginning of the practical part, some are even better than their expectations.
Klíčová slova
spotřebitel, značka, regionální značka, produkt
Klíčová slova v angličtině
consumer, brand, regional brand, product
Rozsah průvodní práce
54
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je zjistit, jak spotřebitelé vnímají regionální značky. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje spotřebiteli, jeho chování a faktorům, které spotřebitele ovlivňují. Součástí teorie je také pojem značka, značení produktů a samotné regionální značky. Jsou zde uvedeny i příklady nejznámějších regionálních značek a co je cílem těchto značek. V praktické části se setkáme se samotným dotazníkovým šetřením. V této části jsou zmíněny předpoklady a jejich pozdější porovnání se samotnými výsledky. Také zde najdeme grafické zpracování odpovědí od respondentů. Většina výsledků se shoduje s předpoklady, které jsou sepsány na začátku praktické části, některé jsou dokonce lepší než jejich očekávání.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to find out how consumers perceive regional brands. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the consumer, his behavior and the factors that affect consumers. The theory also includes the concept of brand, product labeling and regional brands themselves. There are also examples of the most famous regional brands and what is the goal of these brands. In the practical part we will meet with the survey itself. This section mentions the assumptions and their later comparison with the results themselves. Here we also find graphical processing of answers from respondents. Most of the results agree with the assumptions that are written at the beginning of the practical part, some are even better than their expectations.
Klíčová slova
spotřebitel, značka, regionální značka, produkt
Klíčová slova v angličtině
consumer, brand, regional brand, product
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je provedení a zhodnocení dotazníkového šetření ohledně vnímání produktů regionálních značek spotřebiteli. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické studentka vypracuje literární přehled k danému tématu z aktuálních tuzemských i mezinárodních zdrojů. V praktické provede samotný sběr dat a jejich analýzu a vyhodnotí vnímáni značek regionálních produktů.\\
Metodický postup:\\
1. Úvod.\\
2. Literární přehled.\\
3. Metodika.\\
4. Vlastní práce.\\
5. Závěr.\\
6. Seznam literatury.\\
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je provedení a zhodnocení dotazníkového šetření ohledně vnímání produktů regionálních značek spotřebiteli. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické studentka vypracuje literární přehled k danému tématu z aktuálních tuzemských i mezinárodních zdrojů. V praktické provede samotný sběr dat a jejich analýzu a vyhodnotí vnímáni značek regionálních produktů.\\
Metodický postup:\\
1. Úvod.\\
2. Literární přehled.\\
3. Metodika.\\
4. Vlastní práce.\\
5. Závěr.\\
6. Seznam literatury.\\
Seznam doporučené literatury
PLESSIS DU Erik.: Jak zákazník vnímá značku, Computer Press, 2011, ISBN: 9788025135297\\
BOUČKOVÁ, J. A KOL.: Marketing. 1. vydání. Praha: C. H. Beck 2003. ISBN 80- 7179-577-1. 432 s. \\
FORET, M.: Marketingová komunikace. 1. vydání. Brno: Computer Press 2006. ISBN 80-251-1041-9. 443 s.\\
FORET, M., STÁVKOVÁ, J.: Marketingový výzkum (jak poznávat své zákazníky). 1. vydání. Praha: Grada 2003. ISBN 80-247-0385-8. 160 s.\\
HADRABA, J.: Marketing. Produktový mix - tvorba inovací produktů. 1. vydání. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk 2004. ISBN 80-86473-89-9. 216 s.\\
SVĚTLÍK, M.: Marketing cesta k trhu. 3. vydání Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk 2005. ISBN 80-86898-48-2. 340\\
Seznam doporučené literatury
PLESSIS DU Erik.: Jak zákazník vnímá značku, Computer Press, 2011, ISBN: 9788025135297\\
BOUČKOVÁ, J. A KOL.: Marketing. 1. vydání. Praha: C. H. Beck 2003. ISBN 80- 7179-577-1. 432 s. \\
FORET, M.: Marketingová komunikace. 1. vydání. Brno: Computer Press 2006. ISBN 80-251-1041-9. 443 s.\\
FORET, M., STÁVKOVÁ, J.: Marketingový výzkum (jak poznávat své zákazníky). 1. vydání. Praha: Grada 2003. ISBN 80-247-0385-8. 160 s.\\
HADRABA, J.: Marketing. Produktový mix - tvorba inovací produktů. 1. vydání. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk 2004. ISBN 80-86473-89-9. 216 s.\\
SVĚTLÍK, M.: Marketing cesta k trhu. 3. vydání Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk 2005. ISBN 80-86898-48-2. 340\\