Tato diplomová práce se zabývá využitím aplikací mobilních telefonů určených k podpoře pohybových aktivit studentů gymnázia a v jakém rozsahu ovlivňují jejich pohybové aktivity ve volném čase. První část práce se zabývá teoretickými poznatky o volném čase, adolescencí a jejími problémy, pohybovou aktivitou a mobilními technologiemi. Druhá část práce se zabývá výzkumem, do kterého byli zařazeni studenti vybraného gymnázia v Českých Budějovicích. Výzkumný soubor tvoří studenti vyššího stupně víceletého gymnázia. Zjišťování, do jaké míry jsou u studentů využívány aplikace mobilních telefonů určené k podpoře pohybových aktivit a v jakém rozsahu ovlivňují pohybové aktivity v jejich volném čase bylo provedeno pomocí anonymního dotazníku a vybrané fitness aplikace. Data byla dále zpracována pomocí deskriptivní statistiky a naměřené hodnoty průměrného počtu kroků ze dvou období porovnány mezi sebou.
Anotace v angličtině
This graduation thesis deals with the use of mobile phone applications designed to support the physical activities of high school students and the extent to which affect physical activities in their leisure time. The first part of the thesis deals with theoretical knowledge about leisure time, adolescence and its problems, physical activity and mobile technologies. The second part of the thesis deals with research, which included students of a selected high school in České Budějovice. The research group consists of students of a higher level of a multi-year high school. Finding out to what extent students use mobile phone applications designed to support physical activities and to what extent it affects physical activities in their free time was done using an anonymous questionnaire and selected fitness application. The data were further processed using descriptive statistics and the measured values of the average number of steps from the two periods were compared with each other.
Klíčová slova
volný čas, adolescence, pohybová aktivita, chytré telefony, mobilní aplikace
Klíčová slova v angličtině
leisure time, adolescence, physical activity, smartphones, mobile applications
Rozsah průvodní práce
72 s., 7 s. (136 775 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá využitím aplikací mobilních telefonů určených k podpoře pohybových aktivit studentů gymnázia a v jakém rozsahu ovlivňují jejich pohybové aktivity ve volném čase. První část práce se zabývá teoretickými poznatky o volném čase, adolescencí a jejími problémy, pohybovou aktivitou a mobilními technologiemi. Druhá část práce se zabývá výzkumem, do kterého byli zařazeni studenti vybraného gymnázia v Českých Budějovicích. Výzkumný soubor tvoří studenti vyššího stupně víceletého gymnázia. Zjišťování, do jaké míry jsou u studentů využívány aplikace mobilních telefonů určené k podpoře pohybových aktivit a v jakém rozsahu ovlivňují pohybové aktivity v jejich volném čase bylo provedeno pomocí anonymního dotazníku a vybrané fitness aplikace. Data byla dále zpracována pomocí deskriptivní statistiky a naměřené hodnoty průměrného počtu kroků ze dvou období porovnány mezi sebou.
Anotace v angličtině
This graduation thesis deals with the use of mobile phone applications designed to support the physical activities of high school students and the extent to which affect physical activities in their leisure time. The first part of the thesis deals with theoretical knowledge about leisure time, adolescence and its problems, physical activity and mobile technologies. The second part of the thesis deals with research, which included students of a selected high school in České Budějovice. The research group consists of students of a higher level of a multi-year high school. Finding out to what extent students use mobile phone applications designed to support physical activities and to what extent it affects physical activities in their free time was done using an anonymous questionnaire and selected fitness application. The data were further processed using descriptive statistics and the measured values of the average number of steps from the two periods were compared with each other.
Klíčová slova
volný čas, adolescence, pohybová aktivita, chytré telefony, mobilní aplikace
Klíčová slova v angličtině
leisure time, adolescence, physical activity, smartphones, mobile applications
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zjistit, zda aplikace mobilních telefonů určených k podpoře pohybové činnosti jsou u studentů Biskupského gymnázia využívány ve volnočasových aktivitách a zda ovlivňují rozsah jejich pohybových aktivit.
Zásady pro vypracování:
- Pomocí obsahové analýzy zjistit teoretická východiska k tématu
- Vytvořit přehled fitness aplikací využitelných pro sledování pohybových aktivit.
- Vyzkoušet vybrané aplikace
- Provést rozbor možností využití aplikací ve volném čase studentů.
- Vytvořit dotazník o rozsahu pohybových aktivit s využitím aplikací mobilních telefonů.
- Provést dotazníkové šetření na Biskupském gymnáziu J. N. Neumanna.
- Na základě dotazníkového šetření zjistit rozsah pohybových aktivit žáků při využívání aplikací.
- Doporučit vhodné aplikace pro sledování pohybových aktivit studentů.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zjistit, zda aplikace mobilních telefonů určených k podpoře pohybové činnosti jsou u studentů Biskupského gymnázia využívány ve volnočasových aktivitách a zda ovlivňují rozsah jejich pohybových aktivit.
Zásady pro vypracování:
- Pomocí obsahové analýzy zjistit teoretická východiska k tématu
- Vytvořit přehled fitness aplikací využitelných pro sledování pohybových aktivit.
- Vyzkoušet vybrané aplikace
- Provést rozbor možností využití aplikací ve volném čase studentů.
- Vytvořit dotazník o rozsahu pohybových aktivit s využitím aplikací mobilních telefonů.
- Provést dotazníkové šetření na Biskupském gymnáziu J. N. Neumanna.
- Na základě dotazníkového šetření zjistit rozsah pohybových aktivit žáků při využívání aplikací.
- Doporučit vhodné aplikace pro sledování pohybových aktivit studentů.
Seznam doporučené literatury
Kubiatko, M. (2013). Vnímanie a používanie ICT v rôznych vekovych skupinách. Časopis pro technickou a informační výchovu, 5(1), s. 35-40.
Eliáš, J. (2013). Aplikace pro mobilní sledování pohybových aktivit (Diplomová práce). Univerzita Pardubice, Fakulta elektrotechniky a informatiky.
Zounek, J., Sebera, M., (2005). Budoucí učitelé a inovace v oblasti informačních a komunikačních technologií. SPFFBU. Brno: Masarykova univerzita, 10, s. 95-108.
Matoušková, Z., Vymazal, J. (2006). Vliv informačních a komunikačních technologií na další vzdělávání. Working Paper NVF-NOZV č. 3/2006. Praha, NOZV-NVF. s. 16
Petrusek, M. (2006). Společnosti pozdní doby. Praha: Slon, 424 s.
Jackson, L. E. (2003). The relationship of urban design to human health and condition Landscape and urban planning, 2003 - Elsevier
Safeer, K., Gupta, P., Shakunthala, D., Sundersheshu, B., Padaki, V. (2008). Wireless Sensor Network for Wearable Physiological Monitoring, Journal of networks, 3(5), s. 21-29, .
Livingstone, S. (2002). Young people and new media: childhood and the changing media environment, London, Sage.
Seznam doporučené literatury
Kubiatko, M. (2013). Vnímanie a používanie ICT v rôznych vekovych skupinách. Časopis pro technickou a informační výchovu, 5(1), s. 35-40.
Eliáš, J. (2013). Aplikace pro mobilní sledování pohybových aktivit (Diplomová práce). Univerzita Pardubice, Fakulta elektrotechniky a informatiky.
Zounek, J., Sebera, M., (2005). Budoucí učitelé a inovace v oblasti informačních a komunikačních technologií. SPFFBU. Brno: Masarykova univerzita, 10, s. 95-108.
Matoušková, Z., Vymazal, J. (2006). Vliv informačních a komunikačních technologií na další vzdělávání. Working Paper NVF-NOZV č. 3/2006. Praha, NOZV-NVF. s. 16
Petrusek, M. (2006). Společnosti pozdní doby. Praha: Slon, 424 s.
Jackson, L. E. (2003). The relationship of urban design to human health and condition Landscape and urban planning, 2003 - Elsevier
Safeer, K., Gupta, P., Shakunthala, D., Sundersheshu, B., Padaki, V. (2008). Wireless Sensor Network for Wearable Physiological Monitoring, Journal of networks, 3(5), s. 21-29, .
Livingstone, S. (2002). Young people and new media: childhood and the changing media environment, London, Sage.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Posluchač prezentoval práci v el. podobě. Komise konstatovla, že původní koncept práce byl opět ovlivněn pandemickou situací. V práci je velmi dobře zpracovaná statistika, v ní použitá data jsou z hlediska metodologického diskutabilní. Na základě takto aplikované metodologie nelze z výsledků vyvodit zcela jednoznačné závěry. Také forma prezentace diplomanta nebyla zcela přesvědčivá.