Diplomová práce je zaměřena na komunikační strategii ve vybraném podniku. V teoretické části se text zabývá nejprve základními pojmy spojenými s komunikací
a jejími procesy a následně jsou podrobně rozebrány jednotlivé kroky komunikační strategie. S tématem souvisí i marketingový mix, na který navazuje kapitola komunikačního mixu a jeho nástrojů.
Empirická část je založená na zpracování komunikační strategie z praktického hlediska. Úvodní kapitola empirické části je věnována podrobnému rozboru zvoleného podniku, na který jsou navázány potřebné analýzy. V diplomové práce jsou využity analýzy typu Porterův model pěti sil, SWOT analýza a rozbor EFE, IFE a IE matice. Následně jsou na základě získaných výsledků navrhnuty dva projekty, které jsou implementovány do konkrétní komunikační strategie.
Navržené projekty představují modernizaci webových stránek a dále realizaci reklamy v průmyslové oblasti města Plzeň. Návrh modernizace webu zahrnuje základní specifikaci pro tvorbu cenové nabídky, zhodnocení aktuálního stavu webových stránek od dvou oslovených subjektů a dvě předběžné cenové nabídky pro realizaci. Za účelem zpracování projektu: Realizace reklamy v průmyslové oblasti Plzeň, byli osloveni dva poskytovatelé reklamních ploch, u kterých byly poptány vždy dva bigboardy. Návrh obsahuje cenové nabídky těchto poskytovatelů na určité časově období. V poslední fázi byla oslovena marketingová společnost za účelem vytvoření cenového odhadu
pro grafické zpracování reklamního plakátu. Výsledkem těchto doporučení by mělo být zvýšení poptávky po nabízených produktech, zefektivnění Employer Brandingu
a zlepšení komunikace směrem k vnějšímu okolí.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on a communication strategy of the selected company. The theoretical part first deals with some basic definitions related
to communication and its processes. Following, some particular steps
of a communication strategy are analysed in detail. The next chapter is focused
on marketing mix which is also related to the topic. It is followed by the chapter communication mix and its tools.
The empirical part of this diploma thesis is focused on communication strategy from practical side. The first chapter describes in detail the selected company.
The description is followed by necessary analyses. Type of analyses which are used
in this diploma thesis are for example Porter's five forces analysis, SWOT analysis
and analyses of IFE, EFE and IE matrix. Based on the obtained results proposals
of projects are created. This projects are implemented to a new communication strategy.
Proposed projects are: redesign of the selected company´s website and a realization
of an advertising in the industry part of Pilsen. The proposal of the redesign includes
a basic specification for creating a price offer, rating of a current website provided by two adressed suppliers of the website optimalization companies and their price offers
of the redesign for a future realization. To process the second project (The realization
of the promotion in the industry part of Pilsen) two different suppliers of the advertising were contacted. In both cases two price offers of different bigboards were demanded. The offers are created for a specific time frame. Finaly, the marketing company was asked to create a price offer of an advertising poster. The results of above mentioned recommendations should increase a demand of products offered by the selected company. Also, it should improve an Employer Branding and external communication.
Communication strategy, Communication, Communication mix, Marketing mix, Porter's Five Forces Analysis, SWOT analysis, EFE matrix, IFE matrix, IE matrix
Rozsah průvodní práce
91 s.(156 307 z.),Přílohy:9 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na komunikační strategii ve vybraném podniku. V teoretické části se text zabývá nejprve základními pojmy spojenými s komunikací
a jejími procesy a následně jsou podrobně rozebrány jednotlivé kroky komunikační strategie. S tématem souvisí i marketingový mix, na který navazuje kapitola komunikačního mixu a jeho nástrojů.
Empirická část je založená na zpracování komunikační strategie z praktického hlediska. Úvodní kapitola empirické části je věnována podrobnému rozboru zvoleného podniku, na který jsou navázány potřebné analýzy. V diplomové práce jsou využity analýzy typu Porterův model pěti sil, SWOT analýza a rozbor EFE, IFE a IE matice. Následně jsou na základě získaných výsledků navrhnuty dva projekty, které jsou implementovány do konkrétní komunikační strategie.
Navržené projekty představují modernizaci webových stránek a dále realizaci reklamy v průmyslové oblasti města Plzeň. Návrh modernizace webu zahrnuje základní specifikaci pro tvorbu cenové nabídky, zhodnocení aktuálního stavu webových stránek od dvou oslovených subjektů a dvě předběžné cenové nabídky pro realizaci. Za účelem zpracování projektu: Realizace reklamy v průmyslové oblasti Plzeň, byli osloveni dva poskytovatelé reklamních ploch, u kterých byly poptány vždy dva bigboardy. Návrh obsahuje cenové nabídky těchto poskytovatelů na určité časově období. V poslední fázi byla oslovena marketingová společnost za účelem vytvoření cenového odhadu
pro grafické zpracování reklamního plakátu. Výsledkem těchto doporučení by mělo být zvýšení poptávky po nabízených produktech, zefektivnění Employer Brandingu
a zlepšení komunikace směrem k vnějšímu okolí.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on a communication strategy of the selected company. The theoretical part first deals with some basic definitions related
to communication and its processes. Following, some particular steps
of a communication strategy are analysed in detail. The next chapter is focused
on marketing mix which is also related to the topic. It is followed by the chapter communication mix and its tools.
The empirical part of this diploma thesis is focused on communication strategy from practical side. The first chapter describes in detail the selected company.
The description is followed by necessary analyses. Type of analyses which are used
in this diploma thesis are for example Porter's five forces analysis, SWOT analysis
and analyses of IFE, EFE and IE matrix. Based on the obtained results proposals
of projects are created. This projects are implemented to a new communication strategy.
Proposed projects are: redesign of the selected company´s website and a realization
of an advertising in the industry part of Pilsen. The proposal of the redesign includes
a basic specification for creating a price offer, rating of a current website provided by two adressed suppliers of the website optimalization companies and their price offers
of the redesign for a future realization. To process the second project (The realization
of the promotion in the industry part of Pilsen) two different suppliers of the advertising were contacted. In both cases two price offers of different bigboards were demanded. The offers are created for a specific time frame. Finaly, the marketing company was asked to create a price offer of an advertising poster. The results of above mentioned recommendations should increase a demand of products offered by the selected company. Also, it should improve an Employer Branding and external communication.
Communication strategy, Communication, Communication mix, Marketing mix, Porter's Five Forces Analysis, SWOT analysis, EFE matrix, IFE matrix, IE matrix
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce bude provedení analýzy a zhodnocení současného využití komunikačního mixu ve vybraném podniku. Výstupem závěrečné práce bude návrh strategie, jehož cílem bude zlepšení zjištěné situace ve společnosti.
Metodika práce:
1) Vymezení základních pojmů spojených s problematikou komunikační strategie.
2) Charakteristika podniku, která bude tvořit empirickou část.
3) Analýza komunikační strategie ve vybraném podniku.
4) Návrh případných zlepšení situace ve vybraném podniku.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Teoretická část.
3. Empirická část - charakteristika vybraného podniku, analýza a zhodnocení komunikační strategie ve vybraném podniku, návrhy na zlepšení.
4. Závěr.
5. Použitá literatura.
6. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce bude provedení analýzy a zhodnocení současného využití komunikačního mixu ve vybraném podniku. Výstupem závěrečné práce bude návrh strategie, jehož cílem bude zlepšení zjištěné situace ve společnosti.
Metodika práce:
1) Vymezení základních pojmů spojených s problematikou komunikační strategie.
2) Charakteristika podniku, která bude tvořit empirickou část.
3) Analýza komunikační strategie ve vybraném podniku.
4) Návrh případných zlepšení situace ve vybraném podniku.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Teoretická část.
3. Empirická část - charakteristika vybraného podniku, analýza a zhodnocení komunikační strategie ve vybraném podniku, návrhy na zlepšení.
4. Závěr.
5. Použitá literatura.
6. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Dahlen, M., Lange, F., & Smith, T. (2010) Marketing communications: a brand narrative approach. Chichester: John Wiley & Sons.
Jakubíková, D. (2008). Strategický marketing: Strategie a trendy. Praha: Grada Publishing.
Karlíček, M., & Král, P. (2011). Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing.
Kotler, P., & Keller, K. (2013). Marketing Management. Praha: Grada Publishing.
Kotler, P. (2007). Moderní marketing. Praha: Grada Publishing.
Přikrylová, J., & Jahodová, H. (2010). Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing.
Vaštíková, M. (2008). Marketing služeb: Efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing.
Vysekalová, J., & Mikeš, J. (2010). Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing.
Zamazalová, M. (2009). Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Dahlen, M., Lange, F., & Smith, T. (2010) Marketing communications: a brand narrative approach. Chichester: John Wiley & Sons.
Jakubíková, D. (2008). Strategický marketing: Strategie a trendy. Praha: Grada Publishing.
Karlíček, M., & Král, P. (2011). Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing.
Kotler, P., & Keller, K. (2013). Marketing Management. Praha: Grada Publishing.
Kotler, P. (2007). Moderní marketing. Praha: Grada Publishing.
Přikrylová, J., & Jahodová, H. (2010). Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing.
Vaštíková, M. (2008). Marketing služeb: Efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing.
Vysekalová, J., & Mikeš, J. (2010). Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing.
Zamazalová, M. (2009). Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing.