Bakalářská práce se zabývá motivací k učitelské profesi. V teoretické části jsou popsány základní pojmy, které se pojí s učitelskou profesí. Dále je zde vysvětleno, co je motivace a jaké jsou druhy motivace. Závěr teoretické části je věnován tématu motivace k učitelství. V praktické části jsou uvedeny výsledky dotazníkového šetření a zároveň je zde zhodnoceno, jaká je motivace k volbě pedagogické profese u dotazovaných respondentů. Významným zjištěním bylo, že narůstající agresivita žáků má velký negativní vliv na volbu učitelské profese.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the motivation for the pedagogical profession. The theoretical part describes the basic concepts associated with the pedagogical profession. It also explains the meaning and the significances of motivation and also what types of motivation exist. The conclusion of the theoretical part is devoted to the topic of motivation for being a teacher. The practical part presents the results of the questionnaire survey and also evaluates the motivation of the respondents for choosing the pedagogical profession. An important fading is that the choice of the pedagogical profession is negatively affected by the growing aggression of students.
Klíčová slova
motivace, učitelství, profese
Klíčová slova v angličtině
motivation, teaching, profession
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá motivací k učitelské profesi. V teoretické části jsou popsány základní pojmy, které se pojí s učitelskou profesí. Dále je zde vysvětleno, co je motivace a jaké jsou druhy motivace. Závěr teoretické části je věnován tématu motivace k učitelství. V praktické části jsou uvedeny výsledky dotazníkového šetření a zároveň je zde zhodnoceno, jaká je motivace k volbě pedagogické profese u dotazovaných respondentů. Významným zjištěním bylo, že narůstající agresivita žáků má velký negativní vliv na volbu učitelské profese.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the motivation for the pedagogical profession. The theoretical part describes the basic concepts associated with the pedagogical profession. It also explains the meaning and the significances of motivation and also what types of motivation exist. The conclusion of the theoretical part is devoted to the topic of motivation for being a teacher. The practical part presents the results of the questionnaire survey and also evaluates the motivation of the respondents for choosing the pedagogical profession. An important fading is that the choice of the pedagogical profession is negatively affected by the growing aggression of students.
Klíčová slova
motivace, učitelství, profese
Klíčová slova v angličtině
motivation, teaching, profession
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude popsat motivaci pro výkon učitelské profese u studentů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Práce bude zaměřena na studenty 3. ročníku bakalářského studia, obor Učitelství odborných předmětů.
Teoretická část bude popisovat obecnou charakteristiku pojmů, které se pojí s problematikou učitelské profese a tématu motivace k učitelské profesi.\\
Vzhledem k charakteru cíle práce, deskriptivnímu výzkumnému problému, budou stanoveny výzkumné otázky. Praktická část bakalářské práce bude interpretovat výsledky dotazníkového šetření a odpovídat na výzkumné otázky směřující k naplnění cíle práce.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude popsat motivaci pro výkon učitelské profese u studentů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Práce bude zaměřena na studenty 3. ročníku bakalářského studia, obor Učitelství odborných předmětů.
Teoretická část bude popisovat obecnou charakteristiku pojmů, které se pojí s problematikou učitelské profese a tématu motivace k učitelské profesi.\\
Vzhledem k charakteru cíle práce, deskriptivnímu výzkumnému problému, budou stanoveny výzkumné otázky. Praktická část bakalářské práce bude interpretovat výsledky dotazníkového šetření a odpovídat na výzkumné otázky směřující k naplnění cíle práce.
Seznam doporučené literatury
BAJTOŠ Ján a Jarmila HONZÍKOVÁ, Vybrané statě školní pedagogiky. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007. ISBN 978-80-7043-595-3.\\
HAVLÍK, Radomír et al. Učitelské povolání z pohledu sociálních věd. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1998. ISBN 80-86039-72-2.\\
HAVLÍK Radomír a Jaroslav Koťa, Sociologie výchovy a školy. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-327-7.\\
CHRÁSKA Miroslav, Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.\\
PAŘÍZEK, Vlastimil. Učitel a jeho povolání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. ISBN 1-0935-706.\\
PRŮCHA, Jan. Učitel. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7.\\
ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-0944-6.\\
VÍTEČKOVÁ, Miluše. Začínající učitel: jeho potřeby a uvádění do praxe. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-269-7.
Seznam doporučené literatury
BAJTOŠ Ján a Jarmila HONZÍKOVÁ, Vybrané statě školní pedagogiky. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007. ISBN 978-80-7043-595-3.\\
HAVLÍK, Radomír et al. Učitelské povolání z pohledu sociálních věd. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1998. ISBN 80-86039-72-2.\\
HAVLÍK Radomír a Jaroslav Koťa, Sociologie výchovy a školy. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-327-7.\\
CHRÁSKA Miroslav, Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.\\
PAŘÍZEK, Vlastimil. Učitel a jeho povolání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. ISBN 1-0935-706.\\
PRŮCHA, Jan. Učitel. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7.\\
ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-0944-6.\\
VÍTEČKOVÁ, Miluše. Začínající učitel: jeho potřeby a uvádění do praxe. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-269-7.