Bakalářská práce pojednává o regionální značce "ŠUMAVA - originální produkt" sdružená v Asociaci regionálních značek (ARZ). Značka zaručuje kvalitu, jedinečnost regionu, původ z regionu a šetrnost k životnímu prostředí. Certifikuje výrobky, služby i zážitky. Hlavním tématem práce je zjištění povědomí spotřebitelů o značce. Mezi další záměry práce patří zjistit názor na značku od držitelů značky. K provedení výzkumu je využit kvantitativní výzkum, metoda dotazníkového šetření. V praktické části práce je charakterizován region Šumava a daná značka, dále jsou zde popsány výsledky vyplývající z kvantitativního výzkumu. Závěr práce se věnuje navrženým opatřením týkající se možného zlepšení povědomí o značce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis explores the regional brand "ŠUMAVA - original product" associated in the Association of Regional Brands (ARZ).The brand guarantees the quality, uniqueness of the region, the origin of the region and environmental friendliness. The brand certifies products, services and experiences. The aim of the thesis is to find out consumer awareness of the brand. Another aim of the thesis is to find out the opinion on the brand from the brand holders. The questionnaire survey is used by the method of Quantitative research. The practical part characterizes the Šumava region and the brand, then there are described the results resulting from quantitative research. The conclusion of the thesis shows propasals that serve to possibly improve brand awareness.
Klíčová slova
Regionální značka, "ŠUMAVA - originální produkt", povědomí o značce, kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Regional brand, "ŠUMAVA - original product", awareness, quantitative research
Rozsah průvodní práce
73 s. (16 167 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o regionální značce "ŠUMAVA - originální produkt" sdružená v Asociaci regionálních značek (ARZ). Značka zaručuje kvalitu, jedinečnost regionu, původ z regionu a šetrnost k životnímu prostředí. Certifikuje výrobky, služby i zážitky. Hlavním tématem práce je zjištění povědomí spotřebitelů o značce. Mezi další záměry práce patří zjistit názor na značku od držitelů značky. K provedení výzkumu je využit kvantitativní výzkum, metoda dotazníkového šetření. V praktické části práce je charakterizován region Šumava a daná značka, dále jsou zde popsány výsledky vyplývající z kvantitativního výzkumu. Závěr práce se věnuje navrženým opatřením týkající se možného zlepšení povědomí o značce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis explores the regional brand "ŠUMAVA - original product" associated in the Association of Regional Brands (ARZ).The brand guarantees the quality, uniqueness of the region, the origin of the region and environmental friendliness. The brand certifies products, services and experiences. The aim of the thesis is to find out consumer awareness of the brand. Another aim of the thesis is to find out the opinion on the brand from the brand holders. The questionnaire survey is used by the method of Quantitative research. The practical part characterizes the Šumava region and the brand, then there are described the results resulting from quantitative research. The conclusion of the thesis shows propasals that serve to possibly improve brand awareness.
Klíčová slova
Regionální značka, "ŠUMAVA - originální produkt", povědomí o značce, kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Regional brand, "ŠUMAVA - original product", awareness, quantitative research
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Zjištění povědomí spotřebitelů o vybrané značce kvality v oblasti cestovního ruchu.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Provedení terénního výzkumu
Zhodnocení výzkumu
Závěr a interpretace výsledků
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Zjištění povědomí spotřebitelů o vybrané značce kvality v oblasti cestovního ruchu.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Provedení terénního výzkumu
Zhodnocení výzkumu
Závěr a interpretace výsledků
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Jakubíková, D. (2009). Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing.
Rašovská, I. & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha: Grada.
Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele: Jak zákazníci nakupují. Praha: Grada Publishing.
Weaver, D. & Lawton, L. (2014). Tourism management. Milton: Wiley.
Seznam doporučené literatury
Jakubíková, D. (2009). Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing.
Rašovská, I. & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha: Grada.
Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele: Jak zákazníci nakupují. Praha: Grada Publishing.
Weaver, D. & Lawton, L. (2014). Tourism management. Milton: Wiley.