Práce se zabývá kulturně výchovnou činností Muzea středního Pootaví ve Strakonicích, představuje zajímavou historii strakonického muzea, jeho počátek vzniku a otevření muzea. Zároveň informuje o době, kdy se muzejní společnost rozpadla, až po budování muzea nového a představuje prostředky muzejní pedagogiky. Cílem této práce je zhodnocení a zmapování kulturně výchovné činnosti v osmdesátých letech 20. století, představení tehdejších výstav a expozic. Je zde nastíněno, jakým způsobem se muzeum prezentovalo veřejnosti. Práce dále představuje současné edukační programy, které jsou zmíněny v závěru práce.
Anotace v angličtině
The thesis deals with cultural and educational activities performed by Museum of Central Otava Region of Strakonice and it presents the history of the museum of Strakonice, the foundation as well as the ceremonial opening up of the museum. At the same time it provides the information on the era of the termination of the museum society followed by constructing a newly formed museum and presents the pedagogical tools of the museum. The aim of the thesis is to evaluate, monitor and conduct the survey on the cultural and educational activities in the eighties of the 20th century and to introduce the exhibitions and expositions held in those times. The thesis reveals the way how the museum was presented to the public. The thesis as well presents the current educative programmes and projects that are mentioned at the last part of the thesis.
Key words: museum, cultural and educational activities, exhibition, educative programmes and projects
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá kulturně výchovnou činností Muzea středního Pootaví ve Strakonicích, představuje zajímavou historii strakonického muzea, jeho počátek vzniku a otevření muzea. Zároveň informuje o době, kdy se muzejní společnost rozpadla, až po budování muzea nového a představuje prostředky muzejní pedagogiky. Cílem této práce je zhodnocení a zmapování kulturně výchovné činnosti v osmdesátých letech 20. století, představení tehdejších výstav a expozic. Je zde nastíněno, jakým způsobem se muzeum prezentovalo veřejnosti. Práce dále představuje současné edukační programy, které jsou zmíněny v závěru práce.
Anotace v angličtině
The thesis deals with cultural and educational activities performed by Museum of Central Otava Region of Strakonice and it presents the history of the museum of Strakonice, the foundation as well as the ceremonial opening up of the museum. At the same time it provides the information on the era of the termination of the museum society followed by constructing a newly formed museum and presents the pedagogical tools of the museum. The aim of the thesis is to evaluate, monitor and conduct the survey on the cultural and educational activities in the eighties of the 20th century and to introduce the exhibitions and expositions held in those times. The thesis reveals the way how the museum was presented to the public. The thesis as well presents the current educative programmes and projects that are mentioned at the last part of the thesis.
Key words: museum, cultural and educational activities, exhibition, educative programmes and projects
Zásady pro vypracování
Za pomoci kompilačně - interpretační metody práce bude studentka pracovat s více informačními zdroji (odborná literatura, regionální literatura, další zdroje).
Systematicky se bude věnovat pozornost muzejním programům ze zvoleného období a poukáže se na jejich dílčí cíle. Dále se budou sledovat doprovodné programy Muzea středního Pootaví ve Strakonicích a další činnost v 80. letech 20. století.
Zásady pro vypracování
Za pomoci kompilačně - interpretační metody práce bude studentka pracovat s více informačními zdroji (odborná literatura, regionální literatura, další zdroje).
Systematicky se bude věnovat pozornost muzejním programům ze zvoleného období a poukáže se na jejich dílčí cíle. Dále se budou sledovat doprovodné programy Muzea středního Pootaví ve Strakonicích a další činnost v 80. letech 20. století.
Seznam doporučené literatury
ŽALMAN, Jiří. Kapesní průvodce po muzeu a muzejnictví: (fiktivní rozhovor Jiřího Žalmana s muzejní elévkou). Praha: Národní muzeum, 2016. ISBN isbn978-80-7036-504-5.
BRABCOVÁ, Alexandra, ed. Brána muzea otevřená: [průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea]. Náchod: Juko, [2003]. ISBN 80-86213-28-5.
BURIÁNKOVÁ, Michaela, Anna KOMÁRKOVÁ a František ŠEBEK, ed. Úvod do muzejní praxe: učební texty základního kurzu Školy muzejní propedeutiky Asociace muzeí a galerií České republiky. Praha: Asociace muzeí a galerií České republiky, 2010. ISBN 978-80-86611-40-2.
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2., aktualiz. [i.e. 3. vyd.]. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění: poslání, možnosti a podoby seznamování veřejnosti se soudobým výtvarným uměním prostřednictvím aktivizujících programů na výstavách. Brno: CERM, 1998. ISBN 80-7204-084-7.
JAGOŠOVÁ, Lucie, Vladimír JŮVA a Lenka MRÁZOVÁ. Muzejní pedagogika: metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno: Paido, 2010. Kultura a edukace. ISBN 978-80-7315-207-9.
Seznam doporučené literatury
ŽALMAN, Jiří. Kapesní průvodce po muzeu a muzejnictví: (fiktivní rozhovor Jiřího Žalmana s muzejní elévkou). Praha: Národní muzeum, 2016. ISBN isbn978-80-7036-504-5.
BRABCOVÁ, Alexandra, ed. Brána muzea otevřená: [průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea]. Náchod: Juko, [2003]. ISBN 80-86213-28-5.
BURIÁNKOVÁ, Michaela, Anna KOMÁRKOVÁ a František ŠEBEK, ed. Úvod do muzejní praxe: učební texty základního kurzu Školy muzejní propedeutiky Asociace muzeí a galerií České republiky. Praha: Asociace muzeí a galerií České republiky, 2010. ISBN 978-80-86611-40-2.
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2., aktualiz. [i.e. 3. vyd.]. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění: poslání, možnosti a podoby seznamování veřejnosti se soudobým výtvarným uměním prostřednictvím aktivizujících programů na výstavách. Brno: CERM, 1998. ISBN 80-7204-084-7.
JAGOŠOVÁ, Lucie, Vladimír JŮVA a Lenka MRÁZOVÁ. Muzejní pedagogika: metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno: Paido, 2010. Kultura a edukace. ISBN 978-80-7315-207-9.