Tato bakalářská práce bude zaměřena na komunikaci dětí předškolního věku prostřednictvím jejich výtvarného projevu. Výtvarný projev dítěte zprostředkovává vzájemný kontakt a vzájemné dorozumívání mezi dětmi i mezi dětmi a učitelkou, jaké informační a prožitkové obsahy v sobě nese. Budou sledovány možnosti,jak může učitel využít tuto oblast k navázání vztahů k dítěti i vztahů dětí mezi sebou.\\
Teoretická část bude zaměřena na problematiku komunikace, druhy komunikace a efektivní způsoby komunikace. Dále na otázky psychologického vývoje osobnosti a výtvarného projevu dětí předškolního věku.\\
Praktická část bude orientována na studii výtvarného projevu dětí předškolního věku, jehož prostřednictvím vyjadřují své zážitky a komunikační záměry.
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce bude zaměřena na komunikaci dětí předškolního věku prostřednictvím jejich výtvarného projevu. Výtvarný projev dítěte zprostředkovává vzájemný kontakt a vzájemné dorozumívání mezi dětmi i mezi dětmi a učitelkou, jaké informační a prožitkové obsahy v sobě nese. Budou sledovány možnosti,jak může učitel využít tuto oblast k navázání vztahů k dítěti i vztahů dětí mezi sebou.\\
Teoretická část bude zaměřena na problematiku komunikace, druhy komunikace a efektivní způsoby komunikace. Dále na otázky psychologického vývoje osobnosti a výtvarného projevu dětí předškolního věku.\\
Praktická část bude orientována na studii výtvarného projevu dětí předškolního věku, jehož prostřednictvím vyjadřují své zážitky a komunikační záměry.
Seznam doporučené literatury
Kopřiva, P., Nováčková J., Nevolová, D., Kopřivová, T.: Respektovat a být respektován. Kroměříž, Spirála 2005\\
Křivohlavý, J.: Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha, Svoboda 1988\\
Křivohlavý,J. :Komunikace učitele se žáky. Olomouc, KPÚ 1987\\
Křivohlavý,J. : Povídej, naslouchám. Praha, Návrat 1993\\
Langmeier,J., Krejčířová,D.: Vývojová psychologie. Praha, Grada 1998\\
Mertin,V.,Gillernová I. : Psychologie pro učitelky MŠ. Praha, Portál 2003\\
Uždil,J. : Výtvarný projev a výchova. Praha,SPN 1976\\
Uždil,J. : Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Praha, SPN 1974\\
Uždil.J.,Šašinková E. : Výtvarná výchova v předškolním věku. Praha ,SPN 1980\\
Vagnerová,M. : Vývojová psychologie. Praha, Karolínum 1996\\
Vybíral.Z. : Psychologie lidské komunikace. Praha, Portál 2000
Seznam doporučené literatury
Kopřiva, P., Nováčková J., Nevolová, D., Kopřivová, T.: Respektovat a být respektován. Kroměříž, Spirála 2005\\
Křivohlavý, J.: Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha, Svoboda 1988\\
Křivohlavý,J. :Komunikace učitele se žáky. Olomouc, KPÚ 1987\\
Křivohlavý,J. : Povídej, naslouchám. Praha, Návrat 1993\\
Langmeier,J., Krejčířová,D.: Vývojová psychologie. Praha, Grada 1998\\
Mertin,V.,Gillernová I. : Psychologie pro učitelky MŠ. Praha, Portál 2003\\
Uždil,J. : Výtvarný projev a výchova. Praha,SPN 1976\\
Uždil,J. : Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Praha, SPN 1974\\
Uždil.J.,Šašinková E. : Výtvarná výchova v předškolním věku. Praha ,SPN 1980\\
Vagnerová,M. : Vývojová psychologie. Praha, Karolínum 1996\\
Vybíral.Z. : Psychologie lidské komunikace. Praha, Portál 2000