Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu jazykové stylizace hudebních magazínů. Jejím cílem je vysledovat, jaké výrazové prostředky jsou užívány v hudební publicistice a jakým způsobem se od sebe liší jazyková stylizace ve vybraných tištěných a elektronických hudebních magazínech.
V teoretické části bude představen publicistický styl, základní pojmy z oblasti žurnalistiky a médií a obecné informace o hudebních magazínech. Praktická část bude založena na analýze konkrétních článků z vybraných magazínů, které budou následně jazykově komparovány.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on linguistic wording analysis of music magazines. The aim is to determine which means of expression are used in music journalism and how linguistic wording of chosen printed and electronic music magazines differ from each other.
In the theoretical part, publicistic style, fundamental terms from the field of journalism and media, and general information about music magazines will be introduced. The practical part will be based on analysis of particular articles from the chosen magazines which will be subsequently compared.
Klíčová slova
hudební magazín; publicistický styl; média; žurnalistika; jazykové prostředky
Klíčová slova v angličtině
music magazine; journalistic style; media; journalism; language means
Rozsah průvodní práce
62 s. (93 718 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu jazykové stylizace hudebních magazínů. Jejím cílem je vysledovat, jaké výrazové prostředky jsou užívány v hudební publicistice a jakým způsobem se od sebe liší jazyková stylizace ve vybraných tištěných a elektronických hudebních magazínech.
V teoretické části bude představen publicistický styl, základní pojmy z oblasti žurnalistiky a médií a obecné informace o hudebních magazínech. Praktická část bude založena na analýze konkrétních článků z vybraných magazínů, které budou následně jazykově komparovány.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on linguistic wording analysis of music magazines. The aim is to determine which means of expression are used in music journalism and how linguistic wording of chosen printed and electronic music magazines differ from each other.
In the theoretical part, publicistic style, fundamental terms from the field of journalism and media, and general information about music magazines will be introduced. The practical part will be based on analysis of particular articles from the chosen magazines which will be subsequently compared.
Klíčová slova
hudební magazín; publicistický styl; média; žurnalistika; jazykové prostředky
Klíčová slova v angličtině
music magazine; journalistic style; media; journalism; language means
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu jazykové stylizace hudebních magazínů. Jejím cílem je vysledovat, jaké výrazové prostředky jsou užívány v hudební publicistice a jakým způsobem se od sebe liší jazyková stylizace ve vybraných tištěných a elektronických hudebních magazínech. V teoretické části bude představen publicistický styl, základní pojmy z oblasti žurnalistiky a médií a obecné informace o hudebních magazínech. Praktická část bude založena na analýze konkrétních článků z vybraných magazínů, které budou následně jazykově komparovány.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu jazykové stylizace hudebních magazínů. Jejím cílem je vysledovat, jaké výrazové prostředky jsou užívány v hudební publicistice a jakým způsobem se od sebe liší jazyková stylizace ve vybraných tištěných a elektronických hudebních magazínech. V teoretické části bude představen publicistický styl, základní pojmy z oblasti žurnalistiky a médií a obecné informace o hudebních magazínech. Praktická část bude založena na analýze konkrétních článků z vybraných magazínů, které budou následně jazykově komparovány.
Seznam doporučené literatury
BURTON, Graeme. Úvod do studia médií. Brno, 2001. ISBN 80-859-4767-6.
HUGO, Jan, ed. Slovník nespisovné češtiny: argot, slangy a obecná mluva od nejstarších dob po současnost : historie a původ slov. Praha: Maxdorf, 2006. ISBN 80-734-5086-0.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-717-8697-7.
KARLÍK, Petr, Marek NEKULA, Zdenka RUSÍNOVÁ a Miroslav GREPL. Příruční mluvnice češtiny. Vyd. 2., opr. [i.e. 4. vyd.]. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2012. ISBN 978-80-7106-624-8.
Seznam doporučené literatury
BURTON, Graeme. Úvod do studia médií. Brno, 2001. ISBN 80-859-4767-6.
HUGO, Jan, ed. Slovník nespisovné češtiny: argot, slangy a obecná mluva od nejstarších dob po současnost : historie a původ slov. Praha: Maxdorf, 2006. ISBN 80-734-5086-0.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-717-8697-7.
KARLÍK, Petr, Marek NEKULA, Zdenka RUSÍNOVÁ a Miroslav GREPL. Příruční mluvnice češtiny. Vyd. 2., opr. [i.e. 4. vyd.]. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2012. ISBN 978-80-7106-624-8.