Bakalářská práce přináší empirické poznatky z oblasti šikany ve školském prostředí. Je rozdělena na část teoretickou, analytickou a návrhovou. V části teoretické vymezuje základní pojmy jako šikana, šikanování, agrese a vysvětluje formy a vznik šikany. Dále specifikuje způsoby odhalení šikany a vysvětluje možné osobnostní charakteristiky účastníků šikany. Popisuje také šikanu z pohledu aktuálního legislativního systému.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis brings empirical knowledge in the field of bullying in the school environment. It is divided into theoretical, analytical and design part. The theoretical part defines the basic concepts such as bullying, bullying, aggression and explains the forms and origin of bullying. It further specifies ways to detect bullying and explains possible personality characteristics of bullying participants. It also describes bullying from the perspective of the current legislative system.
Klíčová slova
šikana, šikanování, agrese, účastníci šikany, prevence šikany, šikana a právo
Klíčová slova v angličtině
bullying, aggression, participants in bullying, prevention of bullying, bullying and law
Rozsah průvodní práce
75
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce přináší empirické poznatky z oblasti šikany ve školském prostředí. Je rozdělena na část teoretickou, analytickou a návrhovou. V části teoretické vymezuje základní pojmy jako šikana, šikanování, agrese a vysvětluje formy a vznik šikany. Dále specifikuje způsoby odhalení šikany a vysvětluje možné osobnostní charakteristiky účastníků šikany. Popisuje také šikanu z pohledu aktuálního legislativního systému.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis brings empirical knowledge in the field of bullying in the school environment. It is divided into theoretical, analytical and design part. The theoretical part defines the basic concepts such as bullying, bullying, aggression and explains the forms and origin of bullying. It further specifies ways to detect bullying and explains possible personality characteristics of bullying participants. It also describes bullying from the perspective of the current legislative system.
Klíčová slova
šikana, šikanování, agrese, účastníci šikany, prevence šikany, šikana a právo
Klíčová slova v angličtině
bullying, aggression, participants in bullying, prevention of bullying, bullying and law
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce řeší a analyzuje chování dětí základní školy směřující k šikaně. Charakter šikany, její důvody se zaměřením na osobní zkušenost postižených dětí, které jsou v roli oběti, svědka či samotného agresora se zaměřením na následné důsledky jednání. K získání dat bude provedeno vyhodnocení písemných materiálů v dispozici Policie České republiky, bude použit dotazník vlastní konstrukce k provedenému šetření mezi žáky základních škol v rámci Českých Budějovic.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce řeší a analyzuje chování dětí základní školy směřující k šikaně. Charakter šikany, její důvody se zaměřením na osobní zkušenost postižených dětí, které jsou v roli oběti, svědka či samotného agresora se zaměřením na následné důsledky jednání. K získání dat bude provedeno vyhodnocení písemných materiálů v dispozici Policie České republiky, bude použit dotazník vlastní konstrukce k provedenému šetření mezi žáky základních škol v rámci Českých Budějovic.
Seznam doporučené literatury
JANOŠOVÁ, Pavlína. Šikana a vyčleňování žáků na základní škole. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Centrum dalšího vzdělávání, 2011. ISBN 978-80-7372-780-2.
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-014-3.
PERNER, Rotraud A. Tabu v rodinné komunikaci: o čem se v rodinách nemluví, ač by to bylo užitečné. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-363-3.
VÁGNEROVÁ, Kateřina. Minimalizace šikany: praktické rady pro rodiče. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-912-5.
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie problémového dítěte školního věku. V Praze: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-488-8.
Seznam doporučené literatury
JANOŠOVÁ, Pavlína. Šikana a vyčleňování žáků na základní škole. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Centrum dalšího vzdělávání, 2011. ISBN 978-80-7372-780-2.
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-014-3.
PERNER, Rotraud A. Tabu v rodinné komunikaci: o čem se v rodinách nemluví, ač by to bylo užitečné. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-363-3.
VÁGNEROVÁ, Kateřina. Minimalizace šikany: praktické rady pro rodiče. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-912-5.
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie problémového dítěte školního věku. V Praze: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-488-8.