Závěrečná práce se věnuje komparaci tradičních českých škol a škol využívající
alternativní program Začít spolu. Cílem práce je seznámit s pohledy tradiční školy
a alternativního programu Začít spolu na strukturu vyučování, prostory, kde výuka
probíhá, spolupráci dětí, učitelů a rodiny. Dále je cílem porovnat jednotlivé rozdíly mezi
školami pomocí dotazníku. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část práce
představí samotný program "Začít spolu" a bude představeno využívání tohoto
programu v rámci ČR. Vymezena budou základní specifika tohoto programu, jako je
sebehodnocení, centra aktivit. Text se bude zabývat i školou tradiční.
V praktické části se práce zaměří na vybrané školy tradiční a ty, které využívají
alternativní program, a bude porovnáno, jak práci ve škole hodnotí učitelé v závislosti
na zkušenostech a názorech. Stěžejní metodou výzkumu bude dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
This final thesis is concerned with the comparison of Czech traditional school and
schools using the alternative program Step by Step. The goal is to present the different
approaches towards the structure of the classes, the classroom equipment, the
cooperation between the pupils, teacher and parents. Another goal is to compare
differences between those two types of school, according to the information collected
in the questionnaire. This thesis is divided into two parts. The theoretical part´s
presenting the program Step by Step and its usage in the Czech Republic. The basic
specific points like self-image and activity centers. The traditional school will be also
presented. The practical part will be focused on the traditional schools and those using
the alternative program Step by Step. They will be compared in the questionnaires.
The answers will be filled by teachers based on their experience and points of view
Klíčová slova
Alternativní škola, Začít spolu, centra aktivit, spolupráce
Klíčová slova v angličtině
Alternative school, Step by Step, activity centers, cooperation
Rozsah průvodní práce
46 s. (74 549 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce se věnuje komparaci tradičních českých škol a škol využívající
alternativní program Začít spolu. Cílem práce je seznámit s pohledy tradiční školy
a alternativního programu Začít spolu na strukturu vyučování, prostory, kde výuka
probíhá, spolupráci dětí, učitelů a rodiny. Dále je cílem porovnat jednotlivé rozdíly mezi
školami pomocí dotazníku. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část práce
představí samotný program "Začít spolu" a bude představeno využívání tohoto
programu v rámci ČR. Vymezena budou základní specifika tohoto programu, jako je
sebehodnocení, centra aktivit. Text se bude zabývat i školou tradiční.
V praktické části se práce zaměří na vybrané školy tradiční a ty, které využívají
alternativní program, a bude porovnáno, jak práci ve škole hodnotí učitelé v závislosti
na zkušenostech a názorech. Stěžejní metodou výzkumu bude dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
This final thesis is concerned with the comparison of Czech traditional school and
schools using the alternative program Step by Step. The goal is to present the different
approaches towards the structure of the classes, the classroom equipment, the
cooperation between the pupils, teacher and parents. Another goal is to compare
differences between those two types of school, according to the information collected
in the questionnaire. This thesis is divided into two parts. The theoretical part´s
presenting the program Step by Step and its usage in the Czech Republic. The basic
specific points like self-image and activity centers. The traditional school will be also
presented. The practical part will be focused on the traditional schools and those using
the alternative program Step by Step. They will be compared in the questionnaires.
The answers will be filled by teachers based on their experience and points of view
Klíčová slova
Alternativní škola, Začít spolu, centra aktivit, spolupráce
Klíčová slova v angličtině
Alternative school, Step by Step, activity centers, cooperation
Zásady pro vypracování
V teoretické části bakalářské práce představí autorka samotný program "Začít spolu" a bude i představeno využívání tohoto programu v rámci ČR.
V praktické části se autorka zaměří na jí vybrané školy, které využívají tento alternativní program a porovná, jak hodnotí tento program samotní učitelé v jednotlivých vybraných alternativních školách. Jako výzkumný design bude využita obsahová analýza školních dokumentů, rozhovor s učiteli atd.
Zásady pro vypracování
V teoretické části bakalářské práce představí autorka samotný program "Začít spolu" a bude i představeno využívání tohoto programu v rámci ČR.
V praktické části se autorka zaměří na jí vybrané školy, které využívají tento alternativní program a porovná, jak hodnotí tento program samotní učitelé v jednotlivých vybraných alternativních školách. Jako výzkumný design bude využita obsahová analýza školních dokumentů, rozhovor s učiteli atd.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, D.: Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, 2005
KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J.: Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003
LUKAVSKÁ, E. Pozor děti! Praha: Čeněk Aleš 2003
MAREŠ, J.; PRŮCHA, J.; WALTEROVA, E. : Pedagogický slovník Praha Portal, 2009
PETTY, G.: Moderní vyučování. 3. vydání. Praha: Portál, 2004
PRŮCHA, J.: Alternativni školy a inovace ve vzdělavani. Praha, Portal,2001
RÝDL,K.: Inovace školských systémů, Praha: ISV Institut sociálních vztahů, 2003
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, D.: Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, 2005
KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J.: Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003
LUKAVSKÁ, E. Pozor děti! Praha: Čeněk Aleš 2003
MAREŠ, J.; PRŮCHA, J.; WALTEROVA, E. : Pedagogický slovník Praha Portal, 2009
PETTY, G.: Moderní vyučování. 3. vydání. Praha: Portál, 2004
PRŮCHA, J.: Alternativni školy a inovace ve vzdělavani. Praha, Portal,2001
RÝDL,K.: Inovace školských systémů, Praha: ISV Institut sociálních vztahů, 2003