Cílem práce bylo vytvoření a ověření tréninkového programu pro rozvoj obratnostních schopností fotbalistů mladšího školního věku družstva SK Rudolfov. Soubor testovaných se skládal z 11 probandů ve věkovém rozmezí 710 let. Pro dané měření hodnot bylo použito souboru motorických testů sestávajících ze čtyř dílčích testů. Testy byly aplikovány v rámci vstupního měření. Následně byl aplikován tréninkový program, o délce 12 týdnů, zaměřený na rozvoj obratnostních schopností. Obsahem tréninkového programu bylo 24 cvičení, která měla za cíl podpořit rozvoj obratnostních schopností, které byly probandy využívány v rámci motorických testů. Po uplynutí 12týdenního tréninkového programu bylo provedeno výstupní měření. Na základě výsledků ze vstupního a výstupního měření byla získaná data zpracována statistickými metodami. Na základě statistické a věcné významnosti měl tréninkový program pozitivní vliv na výsledky agility Ttestu, Illinois agility testu a AFL agility testu. Pozitivní vliv tréninkového programu na výsledky testu jsme nepotvrdili u 505 agility testu. V diskusi práce poté porovnáváme výsledky práce v rámci dvou studií s podobnou tématikou. V závěru byl proveden celkový souhrn práce i s odkazem na výsledky v projektu práce.
Anotace v angličtině
The main object of the thesis was the creation and verification of the training program to improve the coordination skills of junior football players from SK Rudolfov team. Selection of 11 subjects of age from 7 to 10 years old was made. For a specific measurement of values, we used a group of 4 motor tests which reflected the results of the subjects as accurate as possible. The tests were used within an entry round of measurement. Next, we applied the 12-week training programme focusing on improving agility. The programme consisted of 24 exercises, which were meant to support the improvement of agility aspects that the subjects used within the motor tests. After the completion of the 12-week-long training programme we made the final round of measurement. Based on the results from both the entry and the final round of measurement, we collected the results, which we processed for the next methods of the project. According to statistical and practical significance, the training programme had a positive impact on the results of the Agility Ttest, the Illinois agility test, and the AFL agility test. We did not approve the positive impact on the results of the 505 agility test. In the discussion part of the thesis, we compare the results of our thesis with a two other projects with similar approach. In the conclusion, we made a complete summary of the thesis with reference to the results of the project.
Cílem práce bylo vytvoření a ověření tréninkového programu pro rozvoj obratnostních schopností fotbalistů mladšího školního věku družstva SK Rudolfov. Soubor testovaných se skládal z 11 probandů ve věkovém rozmezí 710 let. Pro dané měření hodnot bylo použito souboru motorických testů sestávajících ze čtyř dílčích testů. Testy byly aplikovány v rámci vstupního měření. Následně byl aplikován tréninkový program, o délce 12 týdnů, zaměřený na rozvoj obratnostních schopností. Obsahem tréninkového programu bylo 24 cvičení, která měla za cíl podpořit rozvoj obratnostních schopností, které byly probandy využívány v rámci motorických testů. Po uplynutí 12týdenního tréninkového programu bylo provedeno výstupní měření. Na základě výsledků ze vstupního a výstupního měření byla získaná data zpracována statistickými metodami. Na základě statistické a věcné významnosti měl tréninkový program pozitivní vliv na výsledky agility Ttestu, Illinois agility testu a AFL agility testu. Pozitivní vliv tréninkového programu na výsledky testu jsme nepotvrdili u 505 agility testu. V diskusi práce poté porovnáváme výsledky práce v rámci dvou studií s podobnou tématikou. V závěru byl proveden celkový souhrn práce i s odkazem na výsledky v projektu práce.
Anotace v angličtině
The main object of the thesis was the creation and verification of the training program to improve the coordination skills of junior football players from SK Rudolfov team. Selection of 11 subjects of age from 7 to 10 years old was made. For a specific measurement of values, we used a group of 4 motor tests which reflected the results of the subjects as accurate as possible. The tests were used within an entry round of measurement. Next, we applied the 12-week training programme focusing on improving agility. The programme consisted of 24 exercises, which were meant to support the improvement of agility aspects that the subjects used within the motor tests. After the completion of the 12-week-long training programme we made the final round of measurement. Based on the results from both the entry and the final round of measurement, we collected the results, which we processed for the next methods of the project. According to statistical and practical significance, the training programme had a positive impact on the results of the Agility Ttest, the Illinois agility test, and the AFL agility test. We did not approve the positive impact on the results of the 505 agility test. In the discussion part of the thesis, we compare the results of our thesis with a two other projects with similar approach. In the conclusion, we made a complete summary of the thesis with reference to the results of the project.
- Cílem této bakalářské práce je vytvořit a ověřit tréninkový program pro rozvoj obratnostních schopností u fotbalistů mladšího školního věku.
- Metody práce: obsahová analýza, matematicko-statistické metody, syntéza, metoda testování, metoda pozorování.
- Výzkumný soubor: Práce se zaměří na hráče FC MAS Táborsko v kategorii mladších žáků.
- Jedná se o práci experimentální povahy - minimální počet slov textu bude 15 000, a to bez tabulek a příloh. Použité písmo pro základní text bude Calibri velikosti 12, řádkování 1,5.
- Vzor na: http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/tv/vzor_kvalifikacnich_praci.phtml
- Zpracovat pomocí obsahové analýzy dostupnou literaturu zabývající se obratnostními schopnostmi.
- Zpracovat pomocí obsahové analýzy dostupnou literaturu zabývající se specifiky dané věkové kategorie.
- Navrhnutí a vytvoření tréninkového programu pro rozvoj obratnosti.
- Vymezení testovaného souboru.
- Provést vstupní testování.
- Aplikovat tréninkový program.
- Provést výstupní testování.
- Příslušnými statistickými metodami vyhodnotit naměřené hodnoty.
- Provést syntézu poznatků.
- Vypracovat závěrečnou zprávu.
Zásady pro vypracování
- Cílem této bakalářské práce je vytvořit a ověřit tréninkový program pro rozvoj obratnostních schopností u fotbalistů mladšího školního věku.
- Metody práce: obsahová analýza, matematicko-statistické metody, syntéza, metoda testování, metoda pozorování.
- Výzkumný soubor: Práce se zaměří na hráče FC MAS Táborsko v kategorii mladších žáků.
- Jedná se o práci experimentální povahy - minimální počet slov textu bude 15 000, a to bez tabulek a příloh. Použité písmo pro základní text bude Calibri velikosti 12, řádkování 1,5.
- Vzor na: http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/tv/vzor_kvalifikacnich_praci.phtml
- Zpracovat pomocí obsahové analýzy dostupnou literaturu zabývající se obratnostními schopnostmi.
- Zpracovat pomocí obsahové analýzy dostupnou literaturu zabývající se specifiky dané věkové kategorie.
- Navrhnutí a vytvoření tréninkového programu pro rozvoj obratnosti.
- Vymezení testovaného souboru.
- Provést vstupní testování.
- Aplikovat tréninkový program.
- Provést výstupní testování.
- Příslušnými statistickými metodami vyhodnotit naměřené hodnoty.
- Provést syntézu poznatků.
- Vypracovat závěrečnou zprávu.
Seznam doporučené literatury
Buzek, M., & Procházka, L. (1999). Česká fotbalová škola. Trénink a utkání mládeže od 6 do 12 let. Praha: Olympia.
Dovalil, J. (1992). Věkové zvláštnosti dětí a mládeže a sportovní trénink. Praha: Univerzita Karlova.
Dovalil, J., et al. (1993). Sportovní trénink (Lexikon základních pojmů). Praha: Univerzita Karlova.
Choutka, M., & Dovalil, J. (1987). Sportovní trénink. Praha: Olympia.
Kovář, R., & Blahuš, P. (1973). Stručný úvod do metodologie. Praha: UK.
Měkota, K., & Blahuš, P. (1983). Motorické testy v tělesné výchově. 1.vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Měkota, K., & Novosad, J. (2005). Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého.
Neuman, J. (2003). Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. Praha: Portál.
Perič, T. (2008). Sportovní příprava dětí (2. doplněné vydání). Praha: Grada Publishing.
Schmidt, R. A. (1991). Motor learning and performance. From principles to practice. Champaign, IL: HumanKinetics
Seznam doporučené literatury
Buzek, M., & Procházka, L. (1999). Česká fotbalová škola. Trénink a utkání mládeže od 6 do 12 let. Praha: Olympia.
Dovalil, J. (1992). Věkové zvláštnosti dětí a mládeže a sportovní trénink. Praha: Univerzita Karlova.
Dovalil, J., et al. (1993). Sportovní trénink (Lexikon základních pojmů). Praha: Univerzita Karlova.
Choutka, M., & Dovalil, J. (1987). Sportovní trénink. Praha: Olympia.
Kovář, R., & Blahuš, P. (1973). Stručný úvod do metodologie. Praha: UK.
Měkota, K., & Blahuš, P. (1983). Motorické testy v tělesné výchově. 1.vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Měkota, K., & Novosad, J. (2005). Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého.
Neuman, J. (2003). Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. Praha: Portál.
Perič, T. (2008). Sportovní příprava dětí (2. doplněné vydání). Praha: Grada Publishing.
Schmidt, R. A. (1991). Motor learning and performance. From principles to practice. Champaign, IL: HumanKinetics
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Posluchač prezentoval v elektronické podobě cíl, úkoly, metody, výsledky a závěry své bakalářské práce. Komise konstatovala řadu nedostatků v oblasti metodologie. Komise se narozdíl od vedoucího i oponenta domnívá, že práce bude hodnocena známkou dobře.