Cílem bakalářské práce je zjistit informace o výběru hračky v předškolním věku.
Teoretická část je věnována hračce. Po vymezení pojmu hračky je sledována její
historie, její vývoj od pravěku až do doby současné. Jedna z kapitol se týká přírodních
hraček. Propojením dětského světa se světem dospělých a využíváním hračky
k přípravě na základní školu je zakončena část věnovaná hračce. Teoretickou část
doplňují kapitoly týkající se předškolního věku a hry dětí.
V praktické části jsou zjišťována kritéria rodičů při výběru hračky pro jejich dítě
v předškolním věku. Výzkumný soubor tvoří skupina rodičů a jejich dětí. Cílem výzkumu
je zjistit, jaké hračky preferují samotní rodiče a jaké jejich děti. Zajímavá jsou kritéria
rodičů při nákupu hraček. Tento výzkum je prováděn pomocí dotazníkového šetření
pro rodiče a formou rozhovoru s jejich dětmi.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to find out information about choosing a toy in the
preschool age. The theoretical part is devoted to toys. After defining the term toy, the
thesis follows its history and development from prehistoric times to the present. One
of the chapters deals with natural toys. The part devoted to toys is concluded by
interconnection of the children´s world with the adult world and by use of toys to
prepare for the elementary school. The theoretical part is supplemented by chapters
concerning the preschool age and children´s play.
The practical part examines the criteria of parents in choosing a toy for their preschool
child. The research group consists of a group of parents and their children. The aim of
the research is to find out which toys are preferred by parents and which are favoured
by their children. Interesting are the criteria of the parents by buying the toy. This
research is carried out by means of a questionnaire survey for parents as well as by
means of an interview with their children.
Klíčová slova
Hračka, předškolní věk, vývoj, hra.
Klíčová slova v angličtině
A toy, preschool age, development, play.
Rozsah průvodní práce
56 s. (128 699 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zjistit informace o výběru hračky v předškolním věku.
Teoretická část je věnována hračce. Po vymezení pojmu hračky je sledována její
historie, její vývoj od pravěku až do doby současné. Jedna z kapitol se týká přírodních
hraček. Propojením dětského světa se světem dospělých a využíváním hračky
k přípravě na základní školu je zakončena část věnovaná hračce. Teoretickou část
doplňují kapitoly týkající se předškolního věku a hry dětí.
V praktické části jsou zjišťována kritéria rodičů při výběru hračky pro jejich dítě
v předškolním věku. Výzkumný soubor tvoří skupina rodičů a jejich dětí. Cílem výzkumu
je zjistit, jaké hračky preferují samotní rodiče a jaké jejich děti. Zajímavá jsou kritéria
rodičů při nákupu hraček. Tento výzkum je prováděn pomocí dotazníkového šetření
pro rodiče a formou rozhovoru s jejich dětmi.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to find out information about choosing a toy in the
preschool age. The theoretical part is devoted to toys. After defining the term toy, the
thesis follows its history and development from prehistoric times to the present. One
of the chapters deals with natural toys. The part devoted to toys is concluded by
interconnection of the children´s world with the adult world and by use of toys to
prepare for the elementary school. The theoretical part is supplemented by chapters
concerning the preschool age and children´s play.
The practical part examines the criteria of parents in choosing a toy for their preschool
child. The research group consists of a group of parents and their children. The aim of
the research is to find out which toys are preferred by parents and which are favoured
by their children. Interesting are the criteria of the parents by buying the toy. This
research is carried out by means of a questionnaire survey for parents as well as by
means of an interview with their children.
Klíčová slova
Hračka, předškolní věk, vývoj, hra.
Klíčová slova v angličtině
A toy, preschool age, development, play.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na hračku jakožto předmět používaný dítětem předškolního věku ke hře. Cílem práce bude zjistit, jaká kritéria mají rodiče pro volbu hračky pro své dítě a zároveň jakému typu hračky dávají přednost děti samotné.\\
Teoretická část se zaměří na charakteristiku a historický vývoj hračky, na charakteristiku dítěte předškolního věku a vývoj hry v tomto období. Praktická část zmapuje oblíbenost hraček z pohledu rodičů i dětí za pomocí metod dotazníkového šetření a rozhovoru.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na hračku jakožto předmět používaný dítětem předškolního věku ke hře. Cílem práce bude zjistit, jaká kritéria mají rodiče pro volbu hračky pro své dítě a zároveň jakému typu hračky dávají přednost děti samotné.\\
Teoretická část se zaměří na charakteristiku a historický vývoj hračky, na charakteristiku dítěte předškolního věku a vývoj hry v tomto období. Praktická část zmapuje oblíbenost hraček z pohledu rodičů i dětí za pomocí metod dotazníkového šetření a rozhovoru.
Seznam doporučené literatury
ELMANOVÁ, Olga. Dítě a hračka. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1964.\\
FIXL, Viktor a Eva OPRAVILOVÁ. Současná hračka. Praha: Odeon, 1979.\\
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha Grada, 2005. ISBN 80-247-0852-3.\\
MIŠURCOVÁ, FIŠER, FIXL: Hra a hračka v životě dítěte. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980.\\
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada Publisching, 2016. ISBN 978-80-247-5107-8.\\
SUCHÁNKOVÁ, Eliška. Hra a její využití. Praha: Portál, 2014.ISBN 978-80-262-0698-98-9.\\
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. Vydání 2. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
ELMANOVÁ, Olga. Dítě a hračka. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1964.\\
FIXL, Viktor a Eva OPRAVILOVÁ. Současná hračka. Praha: Odeon, 1979.\\
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha Grada, 2005. ISBN 80-247-0852-3.\\
MIŠURCOVÁ, FIŠER, FIXL: Hra a hračka v životě dítěte. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980.\\
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada Publisching, 2016. ISBN 978-80-247-5107-8.\\
SUCHÁNKOVÁ, Eliška. Hra a její využití. Praha: Portál, 2014.ISBN 978-80-262-0698-98-9.\\
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. Vydání 2. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-2153-1.