Cílem této bakalářské práce je porovnat využití tréninkových pomůcek v tenisovém tréninku dětí mladšího a staršího školního věku ve velkých a menších tenisových klubech. Teoretická část byla zaměřena na zpracování poznatků o tenisovém sportu, sportovní přípravě dětí v tenisu, tréninkových pomůckách, které se v tenisovém tréninku používají, a faktorech, které ovlivňují tenisový výkon. Do výzkumu byly zapojeny čtyři tenisové kluby. Do kategorie velkých tenisových klubů byly záměrně vybrány jedny z největších tenisových klubů v České republice - TK Sparta Praha a I. ČLTK Praha. Z kategorie menších tenisových klubů byly po losu vybrány kluby TenisCentrum Dobříš a F. H. TK Dobřichovice. V těchto klubech proběhlo pozorování tréninkových jednotek dětí, které bylo porovnáváno a následně ukázalo, zdali se tréninkové pomůcky ve vybraných klubech používaly. Tyto výsledky jsou zpracovány pomocí tabulek a grafů ve výsledkové části této práce. Po porovnání bylo zjištěno, že tréninkové pomůcky ve velkých klubech byly použity v 83,54 % sledovaných tréninků a v menších klubech v 78,13 % tréninků. Nejvíce používanou pomůckou byly kužely, které se vyskytovaly v 71,43 % pozorovaných tréninkových jednotkách.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to compare the use of training aids in the tennis training of both younger and older school children, in large and smaller tennis clubs. The theoretical part is focused on the processing of knowledge about tennis, the sports training of children playing tennis, as well as specific training aids used in tennis training and factors that affect tennis performance. Four tennis clubs were involved in the research. Some of the largest tennis clubs in the Czech Republic - TK Sparta Praha and I. ČLTK Praha - were deliberately selected for the category of large tennis clubs. From the category of smaller tennis clubs, the TenisCentrum Dobříš and F. H. TK Dobřichovice clubs were chosen by lot. In these clubs, observation of childrens' training units took place, which were compared and then showed whether training aids were used in selected clubs. These results are depicted using tables and graphs in the results of this work. After comparison, it was found that training aids were used in large clubs in 83,54 % of the monitored trainings and in smaller clubs in 78,13 % of trainings. The most commonly used tool was cones, which occurred in 71,43 % of the observed workouts.
Klíčová slova
Tenis, tréninkové pomůcky, děti, mladší školní věk, starší školní věk, individuální trénink, skupinový trénink, porovnání
Klíčová slova v angličtině
Tennis, training aids, children, younger school age, older school age, individual training, group training, comparison
Rozsah průvodní práce
96
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je porovnat využití tréninkových pomůcek v tenisovém tréninku dětí mladšího a staršího školního věku ve velkých a menších tenisových klubech. Teoretická část byla zaměřena na zpracování poznatků o tenisovém sportu, sportovní přípravě dětí v tenisu, tréninkových pomůckách, které se v tenisovém tréninku používají, a faktorech, které ovlivňují tenisový výkon. Do výzkumu byly zapojeny čtyři tenisové kluby. Do kategorie velkých tenisových klubů byly záměrně vybrány jedny z největších tenisových klubů v České republice - TK Sparta Praha a I. ČLTK Praha. Z kategorie menších tenisových klubů byly po losu vybrány kluby TenisCentrum Dobříš a F. H. TK Dobřichovice. V těchto klubech proběhlo pozorování tréninkových jednotek dětí, které bylo porovnáváno a následně ukázalo, zdali se tréninkové pomůcky ve vybraných klubech používaly. Tyto výsledky jsou zpracovány pomocí tabulek a grafů ve výsledkové části této práce. Po porovnání bylo zjištěno, že tréninkové pomůcky ve velkých klubech byly použity v 83,54 % sledovaných tréninků a v menších klubech v 78,13 % tréninků. Nejvíce používanou pomůckou byly kužely, které se vyskytovaly v 71,43 % pozorovaných tréninkových jednotkách.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to compare the use of training aids in the tennis training of both younger and older school children, in large and smaller tennis clubs. The theoretical part is focused on the processing of knowledge about tennis, the sports training of children playing tennis, as well as specific training aids used in tennis training and factors that affect tennis performance. Four tennis clubs were involved in the research. Some of the largest tennis clubs in the Czech Republic - TK Sparta Praha and I. ČLTK Praha - were deliberately selected for the category of large tennis clubs. From the category of smaller tennis clubs, the TenisCentrum Dobříš and F. H. TK Dobřichovice clubs were chosen by lot. In these clubs, observation of childrens' training units took place, which were compared and then showed whether training aids were used in selected clubs. These results are depicted using tables and graphs in the results of this work. After comparison, it was found that training aids were used in large clubs in 83,54 % of the monitored trainings and in smaller clubs in 78,13 % of trainings. The most commonly used tool was cones, which occurred in 71,43 % of the observed workouts.
Klíčová slova
Tenis, tréninkové pomůcky, děti, mladší školní věk, starší školní věk, individuální trénink, skupinový trénink, porovnání
Klíčová slova v angličtině
Tennis, training aids, children, younger school age, older school age, individual training, group training, comparison
Zásady pro vypracování
- Cílem práce je provést sledování a následně vyhodnotit využívání pomůcek v tenisovém tréninku dětí u velkých tenisových klubů (Praha, Prostějov) a klubů na menších městech.
- Využívání pomůcek je během tréninku velmi vhodné. Jednak to umožňuje trénink udělat pestřejší, lépe navodí závodní situaci, atd. Bohužel v praxi je využívání pomůcek zejména v menších tenisových klubech prakticky minimální.
- Metody práce: obsahová analýza, metoda pozorování, syntéza.
- Výběrový soubor: minimálně 2 velké tenisové kluby a 5 menších tenisových klubů
- Jedná se o práci výzkumnou - minimální počet slov textu bude 15 000, a to bez tabulek a příloh. Použité písmo pro základní text bude Calibri velikosti 12, řádkování 1,5.
- Vzor na: http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/tv/vzor_kvalifikacnich_praci.phtml
Zásady pro vypracování
- Cílem práce je provést sledování a následně vyhodnotit využívání pomůcek v tenisovém tréninku dětí u velkých tenisových klubů (Praha, Prostějov) a klubů na menších městech.
- Využívání pomůcek je během tréninku velmi vhodné. Jednak to umožňuje trénink udělat pestřejší, lépe navodí závodní situaci, atd. Bohužel v praxi je využívání pomůcek zejména v menších tenisových klubech prakticky minimální.
- Metody práce: obsahová analýza, metoda pozorování, syntéza.
- Výběrový soubor: minimálně 2 velké tenisové kluby a 5 menších tenisových klubů
- Jedná se o práci výzkumnou - minimální počet slov textu bude 15 000, a to bez tabulek a příloh. Použité písmo pro základní text bude Calibri velikosti 12, řádkování 1,5.
- Vzor na: http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/tv/vzor_kvalifikacnich_praci.phtml
Seznam doporučené literatury
Bollettieri, N. (2017). Bollettieriho tenisová škola. Praha: Grada.
Koromházová, V. & Linhartová, D. (2008). Jak dokonale zvládnout tenis. Praha: Grada.
Vágner, M. (2016). Kondiční trénink pro tenis. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Bollettieri, N. (2017). Bollettieriho tenisová škola. Praha: Grada.
Koromházová, V. & Linhartová, D. (2008). Jak dokonale zvládnout tenis. Praha: Grada.
Vágner, M. (2016). Kondiční trénink pro tenis. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Posluchačka prezentovala svoji práci v el. podobě. Komise konstatovala nedostatky v citacích a seznamu literatury. Viz posudky.