1. Pokuste se specifikovat jakými formami práce předcházejí učitelky mateřských škol mezer a nedostatků v přípravě na přechod do elementární třídy základní školy\\
2. Jak se na 1. stupni základní školy prosazuje snaha po uplatňování postupů, které umožňují poznávat a rozvíjet každé dítě podle jeho schopností\\
3. Jak proces individualizace , který umožňuje stále širší autonomii dětí na získávání společných poznatků realizuje v přípravné třídě mateřské školy a proces participace na vlastním učení v elementární třídě\\
4. Jakým způsobem se uskutečňuje kooperace mezi přípravnou třídou mateřské školy a elementární třídou základní školy( konkrétní příklady)\\
5 Pro dotazníkové šetření si zvolte dvě třídy mateřské školy a dvě elementární třídy základní školy (paralelně venkovského a a městského typu)\\
Výsledkem práce by měl být projekt alternativního pojetí přípravy dětí na optimální způsob přechodu z mateřské na základní školu jako tematicky vymezeného organizačně propojeného systému kooperace.
Zásady pro vypracování
1. Pokuste se specifikovat jakými formami práce předcházejí učitelky mateřských škol mezer a nedostatků v přípravě na přechod do elementární třídy základní školy\\
2. Jak se na 1. stupni základní školy prosazuje snaha po uplatňování postupů, které umožňují poznávat a rozvíjet každé dítě podle jeho schopností\\
3. Jak proces individualizace , který umožňuje stále širší autonomii dětí na získávání společných poznatků realizuje v přípravné třídě mateřské školy a proces participace na vlastním učení v elementární třídě\\
4. Jakým způsobem se uskutečňuje kooperace mezi přípravnou třídou mateřské školy a elementární třídou základní školy( konkrétní příklady)\\
5 Pro dotazníkové šetření si zvolte dvě třídy mateřské školy a dvě elementární třídy základní školy (paralelně venkovského a a městského typu)\\
Výsledkem práce by měl být projekt alternativního pojetí přípravy dětí na optimální způsob přechodu z mateřské na základní školu jako tematicky vymezeného organizačně propojeného systému kooperace.
Seznam doporučené literatury
Helus, Z. :Dítě v osobnostním pojetí,Praha, Portál, 2004\\
Gavora,P.: Naivné teorie dieťata a ich pedagogické využiti. Pedagogika 42, 1992, č. 1\\
Havlínová,M. Jak vypadá dnešní škola:jako dříve nebo se mění. Pedagogika 43, 1993, č,.2\\
Lang, G., Berberich, C.: Každé dítě vyžaduje zvláštní přístup, Praha, Portál, 1998\\
Průcha ,J.: Alternativní školy, Praha, Portál, 1996\\
Předškolní výchova a primární vzdělávání v zemích Evropské unie, Praha, ÚIV, 1996\\
Vzdělávací program Mateřská a Národní škola, Praha, SPN, 1997
Seznam doporučené literatury
Helus, Z. :Dítě v osobnostním pojetí,Praha, Portál, 2004\\
Gavora,P.: Naivné teorie dieťata a ich pedagogické využiti. Pedagogika 42, 1992, č. 1\\
Havlínová,M. Jak vypadá dnešní škola:jako dříve nebo se mění. Pedagogika 43, 1993, č,.2\\
Lang, G., Berberich, C.: Každé dítě vyžaduje zvláštní přístup, Praha, Portál, 1998\\
Průcha ,J.: Alternativní školy, Praha, Portál, 1996\\
Předškolní výchova a primární vzdělávání v zemích Evropské unie, Praha, ÚIV, 1996\\
Vzdělávací program Mateřská a Národní škola, Praha, SPN, 1997