Cílem bakalářské práce je pokusit se zmapovat realitu trestání v mateřské škole. V teoretické části se práce zabývá trestem z psychologického a pedagogického hlediska, obecně problematikou trestání dětí pohledem odborné veřejnosti a dále s trestem souvisejícími tématy, jako je legislativa, poslušnost, autorita, normy chování apod. Bakalářská práce je výzkumného charakteru. V praktické části je ke sběru dat zvolen kvalitativní přístup. Formou hloubkových polostrukturovaných rozhovorů je zjišťován názor učitelek mateřských škol na trestání dětí a také zkušenost dětí s trestáním v MŠ.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to attempt and explore the reality of punishment in nursery schools. The theoretical part deals with punishment from the psychological and pedagogical point of view, with the issue of the punishment of children in general, as it is viewed by expert community, and also other related issues such as legislation, obedience, authority, behavioural norms etc. This thesis is of exploratory nature. In the practical part the data has been obtained through a qualitative research method. Opinions of kindergarten teachers on the use of punishment at nursery schools, as well as the children´s own experience with punishment, are surveyed through semi-structured in-depth interviews.
Cílem bakalářské práce je pokusit se zmapovat realitu trestání v mateřské škole. V teoretické části se práce zabývá trestem z psychologického a pedagogického hlediska, obecně problematikou trestání dětí pohledem odborné veřejnosti a dále s trestem souvisejícími tématy, jako je legislativa, poslušnost, autorita, normy chování apod. Bakalářská práce je výzkumného charakteru. V praktické části je ke sběru dat zvolen kvalitativní přístup. Formou hloubkových polostrukturovaných rozhovorů je zjišťován názor učitelek mateřských škol na trestání dětí a také zkušenost dětí s trestáním v MŠ.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to attempt and explore the reality of punishment in nursery schools. The theoretical part deals with punishment from the psychological and pedagogical point of view, with the issue of the punishment of children in general, as it is viewed by expert community, and also other related issues such as legislation, obedience, authority, behavioural norms etc. This thesis is of exploratory nature. In the practical part the data has been obtained through a qualitative research method. Opinions of kindergarten teachers on the use of punishment at nursery schools, as well as the children´s own experience with punishment, are surveyed through semi-structured in-depth interviews.
Co dělají učitelky v mateřské škole, když je děti neposlouchají? Lze udržet ve třídě kázeň a současně děti netrestat? Těmito a dalšími otázkami se bude zabývat bakalářská práce studentky Štěpánky Voříškové.
Cílem práce je zmapovat realitu trestů a trestání dětí v mateřské škole.
V teoretické části se bude studentka zabývat trestem z psychologického a pedagogického hlediska a obecně problematikou trestání dětí pohledem odborné veřejnosti.
V praktické části bude zjišťovat názory učitelek MŠ na trestání dětí a v neposlední řadě se pokusí zmapovat zkušenosti a názory dětí ve vztahu k trestům v mateřské škole.
Zásady pro vypracování
Co dělají učitelky v mateřské škole, když je děti neposlouchají? Lze udržet ve třídě kázeň a současně děti netrestat? Těmito a dalšími otázkami se bude zabývat bakalářská práce studentky Štěpánky Voříškové.
Cílem práce je zmapovat realitu trestů a trestání dětí v mateřské škole.
V teoretické části se bude studentka zabývat trestem z psychologického a pedagogického hlediska a obecně problematikou trestání dětí pohledem odborné veřejnosti.
V praktické části bude zjišťovat názory učitelek MŠ na trestání dětí a v neposlední řadě se pokusí zmapovat zkušenosti a názory dětí ve vztahu k trestům v mateřské škole.