Hlavním cílem této bakalářské práce byla identifikace faktorů, které ovlivňují spokojenost návštěvníků Jihočeského kraje, konkrétně turistické oblasti Krumlovsko. Práce řeší vnímání kvality a kvantity primární a sekundární nabídky cestovního ruchu v této turistické oblasti z hlediska poptávky. Dále definuje služby, které je nutné vylepšit, aby uspokojily větší množství návštěvníků turistické oblasti Krumlovsko. Jako hlavní zdroj primárních dat byl použit kvantitativní výzkum ve formě osobního dotazování. Dotazování probíhalo během letní sezóny v roce 2019 v dané turistické oblasti. V rámci dotazníkového šetření návštěvníci hodnotili faktory vztahující se k destinaci, od památek, kulturních akcí, infrastrukturu až po ubytování. Na základě výsledků kvantitativního výzkumu byla navržena konkrétní opatření, která by mohla přispět ke zvýšení spokojenosti návštěvníků v turistické oblasti Krumlovsko.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis identifies the factors influencing the level of satisfaction of visitors of South Bohemia. Specifically, this work is focused on factors that affect visitors during their stay in the Krumlovsko tourist area. It solves the quality and quantity of a primary and secondary supply in this tourist region in terms of demand. The work tries to define the provided services which need to be improved to satisfy a wider range of visitors to the Krumlovsko area. A questionnaire survey was used as the main source of visitors' opinions of satisfaction. The survey was carried out during the summer season of 2019 in the region of Krumlovsko. In the questionnaire visitors evaluated the aspects related to the destination from cultural and natural sights to infrastructure and accommodation. The outcome of this work is to introduce certain measures to improve the satisfaction of the parties involved in the tourist industry in the Krumlovsko region.
Klíčová slova
návštěvníci, spokojenost návštěvníků, turistická oblast Krumlovsko, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
visitors, satisfaction of visitors, Krumlovsko tourist area, questionnaire survey
Rozsah průvodní práce
88 s. (110 824 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této bakalářské práce byla identifikace faktorů, které ovlivňují spokojenost návštěvníků Jihočeského kraje, konkrétně turistické oblasti Krumlovsko. Práce řeší vnímání kvality a kvantity primární a sekundární nabídky cestovního ruchu v této turistické oblasti z hlediska poptávky. Dále definuje služby, které je nutné vylepšit, aby uspokojily větší množství návštěvníků turistické oblasti Krumlovsko. Jako hlavní zdroj primárních dat byl použit kvantitativní výzkum ve formě osobního dotazování. Dotazování probíhalo během letní sezóny v roce 2019 v dané turistické oblasti. V rámci dotazníkového šetření návštěvníci hodnotili faktory vztahující se k destinaci, od památek, kulturních akcí, infrastrukturu až po ubytování. Na základě výsledků kvantitativního výzkumu byla navržena konkrétní opatření, která by mohla přispět ke zvýšení spokojenosti návštěvníků v turistické oblasti Krumlovsko.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis identifies the factors influencing the level of satisfaction of visitors of South Bohemia. Specifically, this work is focused on factors that affect visitors during their stay in the Krumlovsko tourist area. It solves the quality and quantity of a primary and secondary supply in this tourist region in terms of demand. The work tries to define the provided services which need to be improved to satisfy a wider range of visitors to the Krumlovsko area. A questionnaire survey was used as the main source of visitors' opinions of satisfaction. The survey was carried out during the summer season of 2019 in the region of Krumlovsko. In the questionnaire visitors evaluated the aspects related to the destination from cultural and natural sights to infrastructure and accommodation. The outcome of this work is to introduce certain measures to improve the satisfaction of the parties involved in the tourist industry in the Krumlovsko region.
Klíčová slova
návštěvníci, spokojenost návštěvníků, turistická oblast Krumlovsko, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
visitors, satisfaction of visitors, Krumlovsko tourist area, questionnaire survey
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Identifikace faktorů ovlivňujících spokojenost návštěvníků turistické oblasti Krumlovska. Vnímání kvantity a kvality primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky a návrh opatření vedoucích ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v jižních Čechách.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Příprava a realizace vlastního výzkumu
Analýza současného stavu
Syntéza výsledků a poznatků
Návrh opatření na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy). 2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše). 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a key words v AJ. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků, tabulek a grafů. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Identifikace faktorů ovlivňujících spokojenost návštěvníků turistické oblasti Krumlovska. Vnímání kvantity a kvality primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky a návrh opatření vedoucích ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v jižních Čechách.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Příprava a realizace vlastního výzkumu
Analýza současného stavu
Syntéza výsledků a poznatků
Návrh opatření na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy). 2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše). 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a key words v AJ. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků, tabulek a grafů. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Bowen, J.T., & Makens, J.C. (2010). Marketing for hospitality and tourism. Boston: Pearson.
Middleton, V. T., Fyall, A., & Morgan, M. (2009). Marketing in Travel and Tourism. London: Butterworth-Heinemann.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinace. Praha: Grada Publishing, a.s.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s.
Wang, Y., Pizam, A. (2011). Destination marketing and management: Theories and applications. MA: CABI Pub.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Bowen, J.T., & Makens, J.C. (2010). Marketing for hospitality and tourism. Boston: Pearson.
Middleton, V. T., Fyall, A., & Morgan, M. (2009). Marketing in Travel and Tourism. London: Butterworth-Heinemann.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinace. Praha: Grada Publishing, a.s.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s.
Wang, Y., Pizam, A. (2011). Destination marketing and management: Theories and applications. MA: CABI Pub.