Tato práce se zabývá postojem veřejnosti vůči network marketingu a stanovením jeho budoucího směru. Prvně byla nastudována odborná literatura, která vysvětluje pojem network marketing a pojmy s ním související, jak funguje, výhody a nevýhody. Navíc jsou zmíněna zajímavá statistická data. V praktické části jsou uvedeny výsledky elektronického dotazování, které zjišťovalo postoj veřejnosti a také rozhovor se zástupcem vybrané firmy Amway. Po vyhodnocení informací a stanovení možného budoucího směru byly informace aplikovány na vybranou firmu Amway, pro kterou byly vytvořeny případné návrhy k uvážení, na co se firma a její zástupci mohou do budoucna více zaměřit.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the public's attitude towards network marketing and determining its future direction. First, the literature was studied, which explains the concept of network marketing and concepts related to it, how it works, advantages and disadvantages. In addition, interesting statistical data are mentioned. The practical part presents the results of electronic survey, which found out the attitude of the public, as well as an interview with a representative of the selected company Amway. After evaluating the information and determining the possible future direction, the information was applied to a selected Amway company, for which possible proposals were made to consider what the company and its representatives may focus more on in the future.
Klíčová slova
Network marketing, systém, zástupce, spotřebitel, firma, Amway
Tato práce se zabývá postojem veřejnosti vůči network marketingu a stanovením jeho budoucího směru. Prvně byla nastudována odborná literatura, která vysvětluje pojem network marketing a pojmy s ním související, jak funguje, výhody a nevýhody. Navíc jsou zmíněna zajímavá statistická data. V praktické části jsou uvedeny výsledky elektronického dotazování, které zjišťovalo postoj veřejnosti a také rozhovor se zástupcem vybrané firmy Amway. Po vyhodnocení informací a stanovení možného budoucího směru byly informace aplikovány na vybranou firmu Amway, pro kterou byly vytvořeny případné návrhy k uvážení, na co se firma a její zástupci mohou do budoucna více zaměřit.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the public's attitude towards network marketing and determining its future direction. First, the literature was studied, which explains the concept of network marketing and concepts related to it, how it works, advantages and disadvantages. In addition, interesting statistical data are mentioned. The practical part presents the results of electronic survey, which found out the attitude of the public, as well as an interview with a representative of the selected company Amway. After evaluating the information and determining the possible future direction, the information was applied to a selected Amway company, for which possible proposals were made to consider what the company and its representatives may focus more on in the future.
Klíčová slova
Network marketing, systém, zástupce, spotřebitel, firma, Amway
Cíl práce:
Cílem diplomové práce bude zjištění postojů veřejnosti k Network marketingu a stanovení jeho budoucího směru.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr informací (různé metody - rozhovor s TOP managementem, dotazování)
Zpracování informací
Případná doporučení a určení budoucího směru
Rámcová osnova:
1. Úvod a cíl práce. 2. Literární rešerše. 3. Metodika. 4. Charakteristika vybrané firmy. 5. Zjišťování postojů veřejnosti. 6. Vyhodnocení informací. 7. Využití získaných informací v aplikaci na vybranou firmu. 8. Případné návrhy. 9. Závěr. 10. Souhrn. 11. Přehled použité literatury. 12. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce bude zjištění postojů veřejnosti k Network marketingu a stanovení jeho budoucího směru.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr informací (různé metody - rozhovor s TOP managementem, dotazování)
Zpracování informací
Případná doporučení a určení budoucího směru
Rámcová osnova:
1. Úvod a cíl práce. 2. Literární rešerše. 3. Metodika. 4. Charakteristika vybrané firmy. 5. Zjišťování postojů veřejnosti. 6. Vyhodnocení informací. 7. Využití získaných informací v aplikaci na vybranou firmu. 8. Případné návrhy. 9. Závěr. 10. Souhrn. 11. Přehled použité literatury. 12. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Gage, R. (2013). Jak si vybudovat MLM stroj na peníze. Madunice: The Vision.
Kučírek, J. & kolektiv. (2017). Aplikovaná psychologie: Vybraná témata. Praha: Grada Publishing.
Singh Kr, M. (2017). Network Marketing: From Zero to Hero in One Year. New Delhi: Educreation publishing.
Spina, E. (2015). The Everything Guide to Network Marketing. Avon, Massachusetts, USA: Adams Media Corporation.
Street, J. (2008). The Secrets to Succeeding in Network Marketing Offline and Online: How To Achieve Financial Success Selling Network Marketing Products And Services. USA. Atlantic Publishing Group: Ocala, Florida.
Ziglar, Z. & Hayes, JP. (2006). Network Marketing For Dummies. Indianapolis, Indiana: Wiley Publishing.
Seznam doporučené literatury
Gage, R. (2013). Jak si vybudovat MLM stroj na peníze. Madunice: The Vision.
Kučírek, J. & kolektiv. (2017). Aplikovaná psychologie: Vybraná témata. Praha: Grada Publishing.
Singh Kr, M. (2017). Network Marketing: From Zero to Hero in One Year. New Delhi: Educreation publishing.
Spina, E. (2015). The Everything Guide to Network Marketing. Avon, Massachusetts, USA: Adams Media Corporation.
Street, J. (2008). The Secrets to Succeeding in Network Marketing Offline and Online: How To Achieve Financial Success Selling Network Marketing Products And Services. USA. Atlantic Publishing Group: Ocala, Florida.
Ziglar, Z. & Hayes, JP. (2006). Network Marketing For Dummies. Indianapolis, Indiana: Wiley Publishing.