CLIL, výukové materiály, výuka anglického jazyka, výuka přírodopisu
Klíčová slova v angličtině
CLIL, teaching materials, English language teaching, Biology teaching
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
-
Anotace v angličtině
-
Klíčová slova
CLIL, výukové materiály, výuka anglického jazyka, výuka přírodopisu
Klíčová slova v angličtině
CLIL, teaching materials, English language teaching, Biology teaching
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je navržení tří výukových jednotek, které budou zpracovány dle zásad metody CLIL (Content and Language Integrated Learning), při níž je propojena výuka nejazykového předmětu (přírodopisu na základní škole, respektive biologie na gymnáziu) s výukou cizího jazyka, v této práci konkrétně anglického jazyka.\\
Výstupem práce bude kompletní zpracování tří výukových jednotek z vybraných oblastí učiva přírodopisu na základní škole (úvodní blok zaměřený na osvojení si potřebných znalostí a slovní zásoby a druhý blok s praktickou úlohou, kterou budou žáci řešit). Práce bude obsahovat návrh didaktických pomůcek pro žáky a metodické pokyny pro učitele a vybraná navržená jednotka bude pilotně ověřena v praxi.\\
Do řešení práce bude v pozici konzultanta zapojena učitelka z praxe, která autorce práce poskytne zpětnou vazbu na navrhované materiály.
Postup práce:\\
Studium odborné literatury vztahující se k tématu bakalářské práce.
Návrh výukových jednotek na vybrané téma z učiva přírodopisu na základní škole.
Konzultace s učitelem z praxe a pilotní ověření vybrané jednotky.
Vyhodnocení sebraných dat a jejich interpretace.
Sepsání nejzajímavějších zjištění a následné srovnání s výsledky podobných výzkumů publikovaných v odborné literatuře.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je navržení tří výukových jednotek, které budou zpracovány dle zásad metody CLIL (Content and Language Integrated Learning), při níž je propojena výuka nejazykového předmětu (přírodopisu na základní škole, respektive biologie na gymnáziu) s výukou cizího jazyka, v této práci konkrétně anglického jazyka.\\
Výstupem práce bude kompletní zpracování tří výukových jednotek z vybraných oblastí učiva přírodopisu na základní škole (úvodní blok zaměřený na osvojení si potřebných znalostí a slovní zásoby a druhý blok s praktickou úlohou, kterou budou žáci řešit). Práce bude obsahovat návrh didaktických pomůcek pro žáky a metodické pokyny pro učitele a vybraná navržená jednotka bude pilotně ověřena v praxi.\\
Do řešení práce bude v pozici konzultanta zapojena učitelka z praxe, která autorce práce poskytne zpětnou vazbu na navrhované materiály.
Postup práce:\\
Studium odborné literatury vztahující se k tématu bakalářské práce.
Návrh výukových jednotek na vybrané téma z učiva přírodopisu na základní škole.
Konzultace s učitelem z praxe a pilotní ověření vybrané jednotky.
Vyhodnocení sebraných dat a jejich interpretace.
Sepsání nejzajímavějších zjištění a následné srovnání s výsledky podobných výzkumů publikovaných v odborné literatuře.
Seznam doporučené literatury
\begin{quote}
COYLE, D., HOOD, P. & MARSH, D. (2010). Content and language integrated learning. Ernst Klett Sprachen.
DALTON-PUFFER, C. (2011). Content-and-language integrated learning: From practice to principles?. Annual Review of Applied Linguistics, 31, 182 - 204.
EURYDICE (2006). Content and Language Integrated Learning (CLIL) at School in Europe. Brusel: Eurydice.
HÁNKOVÁ, D. (2007). CLIL - projekt pro učitele nejazykových předmětů. Orbis Scholae, 1(3), 93 - 109.
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.
JULIŠOVÁ, M. & MIKEŠOVÁ, E. a kol. (2015). Labyrinth: Biologie & Deutsch A1 - učebnice. Praha: Channel Crossings.
KAZELLEOVÁ, J. & VÁŇOVÁ, T. (2012). CLIL do škol - sborník konference. Brno: Masarykova univerzita.
NAVÉS, T. (2009). Effective content and language integrated learning (CLIL) programmes. Content and language integrated learning: Evidence from research in Europe, 22 - 40.
SEIKKULA-LEINO, J. (2007). CLIL learning: Achievement levels and affective factors. Language and Education, 21(4), 328 - 341.
Další relevantní publikace, články z odborných časopisů či internetové zdroje.
\end{quote}
Seznam doporučené literatury
\begin{quote}
COYLE, D., HOOD, P. & MARSH, D. (2010). Content and language integrated learning. Ernst Klett Sprachen.
DALTON-PUFFER, C. (2011). Content-and-language integrated learning: From practice to principles?. Annual Review of Applied Linguistics, 31, 182 - 204.
EURYDICE (2006). Content and Language Integrated Learning (CLIL) at School in Europe. Brusel: Eurydice.
HÁNKOVÁ, D. (2007). CLIL - projekt pro učitele nejazykových předmětů. Orbis Scholae, 1(3), 93 - 109.
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.
JULIŠOVÁ, M. & MIKEŠOVÁ, E. a kol. (2015). Labyrinth: Biologie & Deutsch A1 - učebnice. Praha: Channel Crossings.
KAZELLEOVÁ, J. & VÁŇOVÁ, T. (2012). CLIL do škol - sborník konference. Brno: Masarykova univerzita.
NAVÉS, T. (2009). Effective content and language integrated learning (CLIL) programmes. Content and language integrated learning: Evidence from research in Europe, 22 - 40.
SEIKKULA-LEINO, J. (2007). CLIL learning: Achievement levels and affective factors. Language and Education, 21(4), 328 - 341.
Další relevantní publikace, články z odborných časopisů či internetové zdroje.
\end{quote}