Náplní práce je analýza a evaluace podpory ze zdrojů EU a veřejných rozpočtů ČR v oblasti vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol. Analýza byla provedena na OP VVV, OP PPR současného programového období a jiných grantových či dotačních titulech relevantních pro tuto práci. Také evaluace úspěchu či neúspěchu čerpání finančních prostředků dle jednotlivých výzev. Součástí práce je také nástin vývoje podpory vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol a praktická doporučení pro budoucí realizátory.
Anotace v angličtině
The main objective of the thesis is the analysis and evaluation of support from EU sources and public budgets of the Czech Republic in the field of education of secondary school teaching staff. The analysis was carried out on all operational programmes of the current programming period and other grant or subsidy titles relevant to this work. Partial goal of the work - the success or failure of finances was evaluated on the basis the subsidy call. Component of the practical part is also an outline of the development of the educational support of secondary school teaching staff and another topic is practical recommendations for future project implementers,.
Klíčová slova
Evropská unie, veřejné rozpočty, operační program, střední škola
Klíčová slova v angličtině
European Union, public budgets, operation programme, secondary school
Rozsah průvodní práce
94 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Náplní práce je analýza a evaluace podpory ze zdrojů EU a veřejných rozpočtů ČR v oblasti vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol. Analýza byla provedena na OP VVV, OP PPR současného programového období a jiných grantových či dotačních titulech relevantních pro tuto práci. Také evaluace úspěchu či neúspěchu čerpání finančních prostředků dle jednotlivých výzev. Součástí práce je také nástin vývoje podpory vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol a praktická doporučení pro budoucí realizátory.
Anotace v angličtině
The main objective of the thesis is the analysis and evaluation of support from EU sources and public budgets of the Czech Republic in the field of education of secondary school teaching staff. The analysis was carried out on all operational programmes of the current programming period and other grant or subsidy titles relevant to this work. Partial goal of the work - the success or failure of finances was evaluated on the basis the subsidy call. Component of the practical part is also an outline of the development of the educational support of secondary school teaching staff and another topic is practical recommendations for future project implementers,.
Klíčová slova
Evropská unie, veřejné rozpočty, operační program, střední škola
Klíčová slova v angličtině
European Union, public budgets, operation programme, secondary school
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Hlavním cílem diplomové práce je analýza a zhodnocení podpory ze zdrojů EU a veřejných rozpočtů ČR v oblasti vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol. Práce bude zaměřena na srovnání finanční podpory z fondů EU a veřejných rozpočtů ČR pro vzdělávání pedagogických pracovníků v jednotlivých programových obdobích. Dále bude zhodnocen úspěch či neúspěch čerpání financí z EU v souladu se strategickými cíli analyzovaných programových obdobích, na základě evaluací výzev vyhlášených v minulých programových obdobích a analyzovány finanční prostředky, které byly na projekty vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol využity. Součástí práce bude také nástin vývoje podpory vzdělávání pedagogický pracovníků středních škol v současném programovém období a praktická doporučení pro budoucí realizátory těchto projektů.
Metodika práce:
1. Studium odborné literatury týkající se vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol za finanční podpory fondů EU a veřejných rozpočtů ČR, vypracování literární rešerše.
2. Výzkum bude kvalitativní povahy s využitím sekundární analýzy dat, komparační analýzy, indukce, triangulace, řízených polostrukturovaných rozhovorů.
3. Zhodnocení výsledků.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Cíle a metodika, 3. Literární přehled, 4. Řešení problematiky, 5. Provedení analýzy, 6. Návrhová část, 7. Závěr, 8. Resumé, 9. Použitá literatura, Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Hlavním cílem diplomové práce je analýza a zhodnocení podpory ze zdrojů EU a veřejných rozpočtů ČR v oblasti vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol. Práce bude zaměřena na srovnání finanční podpory z fondů EU a veřejných rozpočtů ČR pro vzdělávání pedagogických pracovníků v jednotlivých programových obdobích. Dále bude zhodnocen úspěch či neúspěch čerpání financí z EU v souladu se strategickými cíli analyzovaných programových obdobích, na základě evaluací výzev vyhlášených v minulých programových obdobích a analyzovány finanční prostředky, které byly na projekty vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol využity. Součástí práce bude také nástin vývoje podpory vzdělávání pedagogický pracovníků středních škol v současném programovém období a praktická doporučení pro budoucí realizátory těchto projektů.
Metodika práce:
1. Studium odborné literatury týkající se vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol za finanční podpory fondů EU a veřejných rozpočtů ČR, vypracování literární rešerše.
2. Výzkum bude kvalitativní povahy s využitím sekundární analýzy dat, komparační analýzy, indukce, triangulace, řízených polostrukturovaných rozhovorů.
3. Zhodnocení výsledků.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Cíle a metodika, 3. Literární přehled, 4. Řešení problematiky, 5. Provedení analýzy, 6. Návrhová část, 7. Závěr, 8. Resumé, 9. Použitá literatura, Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Bendová K. (2012). Základy projektového řízení. Olomouc, Czechia: Univerzita Palackého v Olomouci.
Bermingham, D., Burnett, N., (2010). Innovative financing for education. [on-line]. Dostupné z: https://www.r4d.org/wp-content/uploads/Innovative-Financing-for-Education-Burnett-Bermingham.pdf.
Čámská, D. (2012). Analysis of Project Co-financed by European Funds. Intellectual Economics.
Dan, M., Kantor, T. (2009). Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie (2. vydání). Praha.
Disa, R. S. (2012). Rural Development - Contemporary Issues and Practices. Publisher: InTech.
European Agency, (2012). Teacher education for inclusion: PROFIL OF INCLUSIVE TEACHERS. (online). Dostupné z: https://www.european-agency.org/sites/default/files/assessment-in-inclusive-settings-key-issues-for-policy-and-practice_assessmentflyer_entext.pdf.
Hrabánková, M., Boháčková, I. (2008). Strukturální politika EU. Nakladatelství C. H. BECK, Praha.
Košťálová, J., Tetřevová, L., & Paták, M. (2015). The systém of support for projects co-financed by EU funds in the Czech republic . Transylvanian Review of Administrative Sciences.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. (2017). Výzva č. 42. [on-line]. Dostupné z: https://opvvv.msmt.cz/vyzva/vyzva-c-02-16-042-sablony-pro-ss-a-vos-i-vrr.html.
Seznam doporučené literatury
Bendová K. (2012). Základy projektového řízení. Olomouc, Czechia: Univerzita Palackého v Olomouci.
Bermingham, D., Burnett, N., (2010). Innovative financing for education. [on-line]. Dostupné z: https://www.r4d.org/wp-content/uploads/Innovative-Financing-for-Education-Burnett-Bermingham.pdf.
Čámská, D. (2012). Analysis of Project Co-financed by European Funds. Intellectual Economics.
Dan, M., Kantor, T. (2009). Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie (2. vydání). Praha.
Disa, R. S. (2012). Rural Development - Contemporary Issues and Practices. Publisher: InTech.
European Agency, (2012). Teacher education for inclusion: PROFIL OF INCLUSIVE TEACHERS. (online). Dostupné z: https://www.european-agency.org/sites/default/files/assessment-in-inclusive-settings-key-issues-for-policy-and-practice_assessmentflyer_entext.pdf.
Hrabánková, M., Boháčková, I. (2008). Strukturální politika EU. Nakladatelství C. H. BECK, Praha.
Košťálová, J., Tetřevová, L., & Paták, M. (2015). The systém of support for projects co-financed by EU funds in the Czech republic . Transylvanian Review of Administrative Sciences.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. (2017). Výzva č. 42. [on-line]. Dostupné z: https://opvvv.msmt.cz/vyzva/vyzva-c-02-16-042-sablony-pro-ss-a-vos-i-vrr.html.