Informace o kvalifikační práci Kvalitativní analýza základních pohybových dovedností pomocí metodiky Haywoodové na prvním stupni základní školy v Českých Velenicích
Bakalářská práce je zaměřena na provedení kvalitativní analýzy pohybových dovedností (běh, skok z místa, hod jednoruč, chytání a kop) na prvním stupni ZŠ podle metodiky K. M. Haywoodové. Cílem práce bylo natočit videozáznamy s již aplikovanou metodikou a následně zhodnotit pohybové dovednosti žáků. Měření ze zúčastnilo 183 dětí základní školy v Českých Velenicích. V teoretické části práce je proveden rozbor motorického učení, pohybových schopností, atletických disciplín a rámcově vzdělávacích programů. Z výsledků vyplývá, že žáci základní školy spíše nezvládají práci horních končetin. Například v běhu je většina dětí v práci dolních končetin na nejvyšší úrovni, zatímco v práci horních končetin je největší četnost na druhé nejvyšší úrovni. Celkové výsledky hodnotíme pozitivně.
Anotace v angličtině
My bachelor work is aimed at implementation qualitative analyses locomotive skills (running, long jump, overar throwing, catching and kick) at elementary schools accordingto Ms K. M. Haywood. The main point of my work was to make a video with already applied methodology and then to evaluate pupils movement skills. In this measurement was participate 183 children elementary school in Ceské Velenice. In the theoretical part we deal with motoric learning, locomotor skills, athletic disciplines and a general educational program. From the results imply that children elementary school rather don't cope job upper limbs. For example in running the majority of the children is the work of lower limb at the highest level, whereas in work of upper limb is the biggest frequency at the second highest level. We evaluate the overall results positively.
Bakalářská práce je zaměřena na provedení kvalitativní analýzy pohybových dovedností (běh, skok z místa, hod jednoruč, chytání a kop) na prvním stupni ZŠ podle metodiky K. M. Haywoodové. Cílem práce bylo natočit videozáznamy s již aplikovanou metodikou a následně zhodnotit pohybové dovednosti žáků. Měření ze zúčastnilo 183 dětí základní školy v Českých Velenicích. V teoretické části práce je proveden rozbor motorického učení, pohybových schopností, atletických disciplín a rámcově vzdělávacích programů. Z výsledků vyplývá, že žáci základní školy spíše nezvládají práci horních končetin. Například v běhu je většina dětí v práci dolních končetin na nejvyšší úrovni, zatímco v práci horních končetin je největší četnost na druhé nejvyšší úrovni. Celkové výsledky hodnotíme pozitivně.
Anotace v angličtině
My bachelor work is aimed at implementation qualitative analyses locomotive skills (running, long jump, overar throwing, catching and kick) at elementary schools accordingto Ms K. M. Haywood. The main point of my work was to make a video with already applied methodology and then to evaluate pupils movement skills. In this measurement was participate 183 children elementary school in Ceské Velenice. In the theoretical part we deal with motoric learning, locomotor skills, athletic disciplines and a general educational program. From the results imply that children elementary school rather don't cope job upper limbs. For example in running the majority of the children is the work of lower limb at the highest level, whereas in work of upper limb is the biggest frequency at the second highest level. We evaluate the overall results positively.
Problém: Úroveň zvládnutí základních motorických dovedností je v současnosti u dětí obrovským problémem. V roce 1988 publikovala Haywoodová metodiku, která konkrétně řeší kvalitativní hodnocení základních pohybových dovedností (běhu, skoku, hodu, atd.). \\
Cíl práce: Cílem práce je provést průřezovou studii zaměřenou na zjištění kvality základních pohybových dovedností.\\
Postup řešení - metody:\\ - prostudovat odbornou literaturu\\
- provést videozáznam základních pohybových dovedností\\
- analyzovat natočený videozáznam\\
- vypracovat závěrečnou zprávu\\
- jedná se o práci teoretickou - minimální počet slov textu bude 17 000, a to bez tabulek a příloh. Použité písmo pro základní text bude Calibri velikosti 12, řádkování 1,5.\\
- Vzor na: http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/tv/vzor_kvalifikacnich_praci.phtml\\
Zásady pro vypracování
Problém: Úroveň zvládnutí základních motorických dovedností je v současnosti u dětí obrovským problémem. V roce 1988 publikovala Haywoodová metodiku, která konkrétně řeší kvalitativní hodnocení základních pohybových dovedností (běhu, skoku, hodu, atd.). \\
Cíl práce: Cílem práce je provést průřezovou studii zaměřenou na zjištění kvality základních pohybových dovedností.\\
Postup řešení - metody:\\ - prostudovat odbornou literaturu\\
- provést videozáznam základních pohybových dovedností\\
- analyzovat natočený videozáznam\\
- vypracovat závěrečnou zprávu\\
- jedná se o práci teoretickou - minimální počet slov textu bude 17 000, a to bez tabulek a příloh. Použité písmo pro základní text bude Calibri velikosti 12, řádkování 1,5.\\
- Vzor na: http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/tv/vzor_kvalifikacnich_praci.phtml\\
Seznam doporučené literatury
Dostál, E., Velebil, V. a kol. (1992). Didaktika školní atletiky. Praha: Karolinum.\\
Dovalil, J., Choutka, M., Svoboda, B. et al. (2002). Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia.\\
Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.\\
Haywood, K.M.(1988). Life Span Motor Development. Champaign, Human Kinetics.\\
Heyward, V.H. (1998). Advanced Fitness Assessment Exercise Prescription. Champaign, Human Kinetics.\\
Jeřábek, P. (2008). Atletická příprava pro děti a dorost. Praha: Grada Publishing a.s.\\
Jensen, C.R. & Hirst, C.C. (1980). Measurement in Physical Education and Athletics. New York, Macmillan Publishing.\\
Kaplan, A. & Válková, N. (2009). Atletika pro děti a jejich rodiče, učitele a trénéry. Praha: Olympia.\\
Morrow, J. R.; Jakson, A. L.; Disch, J. G.; Mood, D.P. (1995). Measurement and evaluation in human performance. Champaign, Human Kinetics.\\
Perič, T. (2004). Sportovní příprava dětí. Praha: Grada Publishing.\\
Prukner, V. & Machová, I. (2011). Didaktika školní atletiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.\\
Safrit, M. J. (1995). Complete guide to youth fitness testing. Champaign, Human kinetics.\\
Safrit, M.J. (1990). Measurement in Physical Education and Exercise Science. St. Louis, Times Mirror/Mosby College Publishing.\\
VUP. (2013). Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání (verze platná od 1.9.2013). Praha: VUP.\\
Seznam doporučené literatury
Dostál, E., Velebil, V. a kol. (1992). Didaktika školní atletiky. Praha: Karolinum.\\
Dovalil, J., Choutka, M., Svoboda, B. et al. (2002). Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia.\\
Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.\\
Haywood, K.M.(1988). Life Span Motor Development. Champaign, Human Kinetics.\\
Heyward, V.H. (1998). Advanced Fitness Assessment Exercise Prescription. Champaign, Human Kinetics.\\
Jeřábek, P. (2008). Atletická příprava pro děti a dorost. Praha: Grada Publishing a.s.\\
Jensen, C.R. & Hirst, C.C. (1980). Measurement in Physical Education and Athletics. New York, Macmillan Publishing.\\
Kaplan, A. & Válková, N. (2009). Atletika pro děti a jejich rodiče, učitele a trénéry. Praha: Olympia.\\
Morrow, J. R.; Jakson, A. L.; Disch, J. G.; Mood, D.P. (1995). Measurement and evaluation in human performance. Champaign, Human Kinetics.\\
Perič, T. (2004). Sportovní příprava dětí. Praha: Grada Publishing.\\
Prukner, V. & Machová, I. (2011). Didaktika školní atletiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.\\
Safrit, M. J. (1995). Complete guide to youth fitness testing. Champaign, Human kinetics.\\
Safrit, M.J. (1990). Measurement in Physical Education and Exercise Science. St. Louis, Times Mirror/Mosby College Publishing.\\
VUP. (2013). Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání (verze platná od 1.9.2013). Praha: VUP.\\
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala práci v el. podobě. Komise konstatovla velmi dobrou úroveň práce její velmi dobrou prezentaci.