Název a hlavní téma mé bakalářské práce je Hledání možností v rozvoji pohybových činností u dětí v mateřské škole. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část.
Cílem bakalářské práce je motivovat děti k pohybovým činnostem pomocí cvičebního programu a k tomu ukázat prospěšné zdravotní cviky, které jim pomohou se správným držením těla.
Teoretická část je zásadně věnována základním pedagogicko-psychologickým pojmům předškolního věku. Věnuje se fyziologickému vývoji, rozvoji pohybových činností u dětí v mateřské škole, správnému a vadnému držení těla, významu cvičení s náčiním u dětí a stavbě cvičební jednotky.
Praktická část zahrnuje cvičební program pro děti, metodu zúčastněného pozorování, která je zaznamenána formou sebereflexe a rozborové činnosti. Závěrem byl zjištěn zájem o pohybové činnosti u dětí a jejich vztah k pohybu pomocí pozorování.
Anotace v angličtině
The name and the main theme of my Bachelor Thesis is the Searching for Options in the Development of Mental Activities of Kindergarden Children. The thesis is divided into the theoretical and practical parts.
The aim of the bachelor thesis is to motivate children to train activities using the exercise program and show good health exercises to help them with proper body posture.
The theoretical part is devoted to basic pedagogical-psychological notions of pre-school age. It deals with physiological development, the development of physical activities in kindergarden children, correct and defective postures, the importance of exercises with children's equipment and the building of an exercise unit.
The practical part includes the exercise program for children, the method of participating observation, which is recorded in the form of the self-reflection and the analysis of the activities. In conclusion, there was found the interest in movement activities in children and their relationship to movement through observation.
Klíčová slova
pohybová činnost, předškolní věk, cvičení s náčiním, pohyb a dítě, tělesná výchova
Klíčová slova v angličtině
movement activity, preschool age, exercises with tools, movement and child, physical education
Rozsah průvodní práce
73s.
Jazyk
CZ
Anotace
Název a hlavní téma mé bakalářské práce je Hledání možností v rozvoji pohybových činností u dětí v mateřské škole. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část.
Cílem bakalářské práce je motivovat děti k pohybovým činnostem pomocí cvičebního programu a k tomu ukázat prospěšné zdravotní cviky, které jim pomohou se správným držením těla.
Teoretická část je zásadně věnována základním pedagogicko-psychologickým pojmům předškolního věku. Věnuje se fyziologickému vývoji, rozvoji pohybových činností u dětí v mateřské škole, správnému a vadnému držení těla, významu cvičení s náčiním u dětí a stavbě cvičební jednotky.
Praktická část zahrnuje cvičební program pro děti, metodu zúčastněného pozorování, která je zaznamenána formou sebereflexe a rozborové činnosti. Závěrem byl zjištěn zájem o pohybové činnosti u dětí a jejich vztah k pohybu pomocí pozorování.
Anotace v angličtině
The name and the main theme of my Bachelor Thesis is the Searching for Options in the Development of Mental Activities of Kindergarden Children. The thesis is divided into the theoretical and practical parts.
The aim of the bachelor thesis is to motivate children to train activities using the exercise program and show good health exercises to help them with proper body posture.
The theoretical part is devoted to basic pedagogical-psychological notions of pre-school age. It deals with physiological development, the development of physical activities in kindergarden children, correct and defective postures, the importance of exercises with children's equipment and the building of an exercise unit.
The practical part includes the exercise program for children, the method of participating observation, which is recorded in the form of the self-reflection and the analysis of the activities. In conclusion, there was found the interest in movement activities in children and their relationship to movement through observation.
Klíčová slova
pohybová činnost, předškolní věk, cvičení s náčiním, pohyb a dítě, tělesná výchova
Klíčová slova v angličtině
movement activity, preschool age, exercises with tools, movement and child, physical education
Zásady pro vypracování
Cílem práce je rozvíjení pohybových dovedností dětí v pedagogické praxi. Za pomoci sestaveného metodického programu bude vzniklá pedagogická zkušenost formulována do písemné reflexe.
Práce bude realizována za pomoci kvalitativní metodologie; výzkumnými nástroji bude zúčastněné pozorování.
V praktické části bude zařazen program her na rozvoj pohybových dovedností, popis realizace činností a jejich evaluace
V teoretické části práce bude pozornost věnována důležitým základním pedagogicko-psychologickým pojmům, které pomohou čtenáři v orientaci nad danou problematikou.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je rozvíjení pohybových dovedností dětí v pedagogické praxi. Za pomoci sestaveného metodického programu bude vzniklá pedagogická zkušenost formulována do písemné reflexe.
Práce bude realizována za pomoci kvalitativní metodologie; výzkumnými nástroji bude zúčastněné pozorování.
V praktické části bude zařazen program her na rozvoj pohybových dovedností, popis realizace činností a jejich evaluace
V teoretické části práce bude pozornost věnována důležitým základním pedagogicko-psychologickým pojmům, které pomohou čtenáři v orientaci nad danou problematikou.
Seznam doporučené literatury
BOROVÁ, Blanka. Cvičíme s malými dětmi: náměty pro rozvoj pohybových dovedností dětí od 3 do 8 let. Ilustroval Patricie KOUBSKÁ. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-223-8.
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy]. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-819-7.
DVOŘÁKOVÁ, Hana a kol. Rozvíjíme tělesnou zdatnost dětí. Praha: Raabe. 2014. ISBN 978-80-7496-162-5.
HNÍZDILOVÁ, Michaela. Tělovýchovné chvilky, aneb, Pohyb nejen v tělesné výchově. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4010-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 8024609568.
Seznam doporučené literatury
BOROVÁ, Blanka. Cvičíme s malými dětmi: náměty pro rozvoj pohybových dovedností dětí od 3 do 8 let. Ilustroval Patricie KOUBSKÁ. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-223-8.
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy]. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-819-7.
DVOŘÁKOVÁ, Hana a kol. Rozvíjíme tělesnou zdatnost dětí. Praha: Raabe. 2014. ISBN 978-80-7496-162-5.
HNÍZDILOVÁ, Michaela. Tělovýchovné chvilky, aneb, Pohyb nejen v tělesné výchově. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4010-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 8024609568.