Cílem této práce je na základě kvantitativního výzkumu sestavit profily návštěvníků turistické oblasti Prácheňsko a Pošumaví. Dále provést segmentaci trhu na straně poptávky a vybrat klíčové a perspektivní cílové segmenty pro udržitelný rozvoj cestovního ruchu v destinaci.
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis is to compile profiles of typical visitors in the tourism area of Prácheňsko and Pošumaví based on quantitative research. Another aim is to segment the market on the demand side and select key and promising target segments for sustainable tourism development in the destination.
Klíčová slova
cestovní ruch, profily návštěvníků, udržitelný cestovní ruch, kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
tourism, profiles of visitors, sustainable tourism, quantitative research
Rozsah průvodní práce
87
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je na základě kvantitativního výzkumu sestavit profily návštěvníků turistické oblasti Prácheňsko a Pošumaví. Dále provést segmentaci trhu na straně poptávky a vybrat klíčové a perspektivní cílové segmenty pro udržitelný rozvoj cestovního ruchu v destinaci.
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis is to compile profiles of typical visitors in the tourism area of Prácheňsko and Pošumaví based on quantitative research. Another aim is to segment the market on the demand side and select key and promising target segments for sustainable tourism development in the destination.
Klíčová slova
cestovní ruch, profily návštěvníků, udržitelný cestovní ruch, kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
tourism, profiles of visitors, sustainable tourism, quantitative research
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Na základě kvantitativního výzkumu sestavit profily návštěvníků turistické oblasti Prácheňsko a Pošumaví, identifikovat potřeby a požadavky návštěvníků, provést segmentaci trhu na straně poptávky a vybrat klíčové a perspektivní cílové segmenty pro udržitelný rozvoj cestovního ruchu v destinaci.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Příprava a realizace vlastního výzkumu
Analýza současného stavu
Syntéza výsledků a poznatků
Návrh opatření na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy). 2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše). 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a key words v AJ. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků, tabulek a grafů. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Na základě kvantitativního výzkumu sestavit profily návštěvníků turistické oblasti Prácheňsko a Pošumaví, identifikovat potřeby a požadavky návštěvníků, provést segmentaci trhu na straně poptávky a vybrat klíčové a perspektivní cílové segmenty pro udržitelný rozvoj cestovního ruchu v destinaci.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Příprava a realizace vlastního výzkumu
Analýza současného stavu
Syntéza výsledků a poznatků
Návrh opatření na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy). 2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše). 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a key words v AJ. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků, tabulek a grafů. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Bowen, J.T., & Makens, J.C. (2010). Marketing for hospitality and tourism. Boston: Pearson.
Middleton, V. T., Fyall, A., & Morgan, M. (2009). Marketing in Travel and Tourism. London: Butterworth-Heinemann.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinace. Praha: Grada Publishing, a.s.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s.
Wang, Y., Pizam, A. (2011). Destination marketing and managment: Theories and applications. MA: CABI Pub.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Bowen, J.T., & Makens, J.C. (2010). Marketing for hospitality and tourism. Boston: Pearson.
Middleton, V. T., Fyall, A., & Morgan, M. (2009). Marketing in Travel and Tourism. London: Butterworth-Heinemann.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinace. Praha: Grada Publishing, a.s.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s.
Wang, Y., Pizam, A. (2011). Destination marketing and managment: Theories and applications. MA: CABI Pub.