Tato bakalářská práce se zabývá privátními značkami obchodního řetězce Albert. Hlavním cílem této práce je zjistit jejich postavení na trhu z pohledu spotřebitele. Dalším cílem je zjistit informovanost zákazníků ohledně privátních značek. Celá práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na problematiku značek, zejména těch privátních. Praktická část využívá marketingový výzkum, který je veden elektronickou formou. Cílem mé bakalářské práce je zhodnocení, zda spotřebitelé upřednostňují privátní značky oproti komerčním značkám, zda znají kvalitu privátních značek. Pomocí těchto dat jsou následně vytvořena doporučení, která by pomohla ke zvýšení prodejů daných privátních značek a lepší informovanost zákazníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis pursues private labels in retail chain Albert. The main purpose of this study is to determinate their position on the retail market from consumer perception. Another aim is to find out customer awareness of private labels. The thesis is devided into the theoretical and practical part. The theoretical part focuses on labels issue, especialy on position of private labels on the market. The practical part uses marketing survay, which is realized by online questionnaire survey. The goal of bachelor thesis is to evaluate customers preferences concerning private against commercial brands and their knowledge of private labels quality. The gained data will be used to formulate recommendations which would help to increase sold volume of private label products and improve customers awareness about private labels.
Klíčová slova
Privátní značka, značka, zákazník, obchodní řetězec, marketingový výzkum, respondenti, vývoj privátních značek
Klíčová slova v angličtině
Private label, brand, consumer, retail chain, marketing research
Rozsah průvodní práce
58 s. (9 453 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá privátními značkami obchodního řetězce Albert. Hlavním cílem této práce je zjistit jejich postavení na trhu z pohledu spotřebitele. Dalším cílem je zjistit informovanost zákazníků ohledně privátních značek. Celá práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na problematiku značek, zejména těch privátních. Praktická část využívá marketingový výzkum, který je veden elektronickou formou. Cílem mé bakalářské práce je zhodnocení, zda spotřebitelé upřednostňují privátní značky oproti komerčním značkám, zda znají kvalitu privátních značek. Pomocí těchto dat jsou následně vytvořena doporučení, která by pomohla ke zvýšení prodejů daných privátních značek a lepší informovanost zákazníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis pursues private labels in retail chain Albert. The main purpose of this study is to determinate their position on the retail market from consumer perception. Another aim is to find out customer awareness of private labels. The thesis is devided into the theoretical and practical part. The theoretical part focuses on labels issue, especialy on position of private labels on the market. The practical part uses marketing survay, which is realized by online questionnaire survey. The goal of bachelor thesis is to evaluate customers preferences concerning private against commercial brands and their knowledge of private labels quality. The gained data will be used to formulate recommendations which would help to increase sold volume of private label products and improve customers awareness about private labels.
Klíčová slova
Privátní značka, značka, zákazník, obchodní řetězec, marketingový výzkum, respondenti, vývoj privátních značek
Klíčová slova v angličtině
Private label, brand, consumer, retail chain, marketing research
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je zjištění, jak spotřebitelé vnímají privátní značky vybraného obchodního řetězce na českém trhu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr dat a analýza nabídky privátních značek obchodního řetězce
Syntéza výsledků a poznatků
Vyhodnocení analýzy, návrh a doporučení řešení na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je zjištění, jak spotřebitelé vnímají privátní značky vybraného obchodního řetězce na českém trhu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr dat a analýza nabídky privátních značek obchodního řetězce
Syntéza výsledků a poznatků
Vyhodnocení analýzy, návrh a doporučení řešení na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Aaker, D. (2003). Brand building: budování značky. Brno: Computer Press.
Haigh, D. (2002). Oceňování značky a jeho význam. Praha: Management Press.
Hesková, M. (2006). Category management. Praha: Profess Consulting.
Keller, K. L. (2007). Strategické řízení značky. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Aaker, D. (2003). Brand building: budování značky. Brno: Computer Press.
Haigh, D. (2002). Oceňování značky a jeho význam. Praha: Management Press.
Hesková, M. (2006). Category management. Praha: Profess Consulting.
Keller, K. L. (2007). Strategické řízení značky. Praha: Grada.