Diplomová práce navazuje na problematiku řešenou v bakalářské práci. Zaměřuje se na možnosti výuky tématu morfologické stavby květů a plodů krytosemenných rostlin. Výsledky jsou transformovány do podoby, kterou lze využít ve výuce.
Práce obsahuje několik výukových materiálů. Konkrétně dvě kapitoly, výukové prezentace a pracovní listy na téma Květ a Plod.
Anotace v angličtině
The diploma thesis follows up on the issues addressed in the bachelor's thesis. It focuses on the possibilities of teaching the morphological structures of flowers and fruits of flowering plants. The results are transformed into a form that can be used effectively in teaching.
The work contains several teaching materials. Specifically, two chapters which introduce teaching presentations and worksheets on the topic of Flower and Fruit.
Diplomová práce navazuje na problematiku řešenou v bakalářské práci. Zaměřuje se na možnosti výuky tématu morfologické stavby květů a plodů krytosemenných rostlin. Výsledky jsou transformovány do podoby, kterou lze využít ve výuce.
Práce obsahuje několik výukových materiálů. Konkrétně dvě kapitoly, výukové prezentace a pracovní listy na téma Květ a Plod.
Anotace v angličtině
The diploma thesis follows up on the issues addressed in the bachelor's thesis. It focuses on the possibilities of teaching the morphological structures of flowers and fruits of flowering plants. The results are transformed into a form that can be used effectively in teaching.
The work contains several teaching materials. Specifically, two chapters which introduce teaching presentations and worksheets on the topic of Flower and Fruit.
Studentka bude ve své diplomové práci navazovat na problematiku řešenou v její bakalářské práci. Zaměří se na možnosti výuky tématu morfologické stavby květů a plodů krytosemenných rostlin s důrazem na možnosti badatelsky orientovaného vyučování na ZŠ.\\
První část, literární rešerše, bude věnována různým způsobům výuky a druhům a využití různých pomůcek při hodinách přírodopisu se zvláštním zřetem k výuce morfologie rostlin.\\
Druhá část bude věnována vlastní tvorbě kapitoly učebnice přírodopisu. Dále pak návrhem několika aktivit, pracovních listů nebo prezentací na téma stavby květů a plodů.
Zásady pro vypracování
Studentka bude ve své diplomové práci navazovat na problematiku řešenou v její bakalářské práci. Zaměří se na možnosti výuky tématu morfologické stavby květů a plodů krytosemenných rostlin s důrazem na možnosti badatelsky orientovaného vyučování na ZŠ.\\
První část, literární rešerše, bude věnována různým způsobům výuky a druhům a využití různých pomůcek při hodinách přírodopisu se zvláštním zřetem k výuce morfologie rostlin.\\
Druhá část bude věnována vlastní tvorbě kapitoly učebnice přírodopisu. Dále pak návrhem několika aktivit, pracovních listů nebo prezentací na téma stavby květů a plodů.
Seznam doporučené literatury
\begin{quote}
Slavíková Z. 2002: Morfologie rostlin. Karolinum, Praha.
Kalhous Z., Obst O. a kol. 2009: Školní didaktika, Portál, Praha.
Jurčák J. 2007: Komentovaný atlas anatomie vyšších rostlin. Nakl. Radek Veselý, Třebíč.
Mártonfi P. 2007: Systematika cievnatých rastlín. Univerzita PJŠ, Košice.
Skalický M., Novák J., 2007: Botanika I. - Anatomie a morfologie rostlin, ČZU, Praha, 146 s.
Kincl M., 1981: Cvičení z anatomie a morfologie rostlin. PF Ostrava, 363 s.
\end{quote}
Seznam doporučené literatury
\begin{quote}
Slavíková Z. 2002: Morfologie rostlin. Karolinum, Praha.
Kalhous Z., Obst O. a kol. 2009: Školní didaktika, Portál, Praha.
Jurčák J. 2007: Komentovaný atlas anatomie vyšších rostlin. Nakl. Radek Veselý, Třebíč.
Mártonfi P. 2007: Systematika cievnatých rastlín. Univerzita PJŠ, Košice.
Skalický M., Novák J., 2007: Botanika I. - Anatomie a morfologie rostlin, ČZU, Praha, 146 s.
Kincl M., 1981: Cvičení z anatomie a morfologie rostlin. PF Ostrava, 363 s.
\end{quote}