Tato bakalářská práce se zabývá problematikou používání sociálních sítí ve volném čase mládeže. Hlavní cíl práce je zjistit, jak mládež používá sociální sítě ve svém volném čase.Dalšími dílčími cíli bylo zjistit, jak mládež tráví svůj volný čas, jak vnímá prostor na sociálních sítích a zda může mít používání sociálních sítí negativní vliv na dospívajícího jedince.
V teoretické části se pokusíme vymezit pojmy,se kterými budeme dále pracovat v praktické části.V první kapitole si vysvětlíme pojem volný čas a jeho zhodnocování,a také si definujeme pojem mládež.V další kapitole se budeme zabývat sociálními sítěmi.Budeme řešit specifika virtuálního prostředí,definujeme si, co je virtuální identita a také se zaměříme na duševní zdraví mládeže v kontextu používání sociálních sítí.
V praktické části si vyjasníme cíle výzkumu a metody, jakými budeme postupovat při šetření výzkumného problému.Výsledky výzkumu zanalyzujeme a získané poznatky vyhodnotíme.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of using social networks in the leisure time of young people. The main goal of the work is to find out how young people use social networks in their free time. Other sub-objectives were to find out how young people spend their free time, how they perceive space on social networks and whether the use of social networks can have a negative effect on the adolescent.
In the theoretical part we will try to define the terms with which we will continue to work in the practical part. In the first chapter we will explain the concept of leisure time and its appreciation, and we will also define the concept of youth. In the next chapter we will deal with social networks. We will address the specifics of the virtual environment, define what a virtual identity is and also focus on the mental health of young people in the context of using social networks.
In the practical part we will clarify the goals of the research and the methods we will proceed in investigating the research problem. We analyze the research results and evaluate the findings.
Klíčová slova
volný čas,sociální sítě, mládež, vnímání prostoru na sociálních sítích
Klíčová slova v angličtině
leisure time, social networks, youth, perception of space on social networks
Rozsah průvodní práce
67 s. (78 323 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou používání sociálních sítí ve volném čase mládeže. Hlavní cíl práce je zjistit, jak mládež používá sociální sítě ve svém volném čase.Dalšími dílčími cíli bylo zjistit, jak mládež tráví svůj volný čas, jak vnímá prostor na sociálních sítích a zda může mít používání sociálních sítí negativní vliv na dospívajícího jedince.
V teoretické části se pokusíme vymezit pojmy,se kterými budeme dále pracovat v praktické části.V první kapitole si vysvětlíme pojem volný čas a jeho zhodnocování,a také si definujeme pojem mládež.V další kapitole se budeme zabývat sociálními sítěmi.Budeme řešit specifika virtuálního prostředí,definujeme si, co je virtuální identita a také se zaměříme na duševní zdraví mládeže v kontextu používání sociálních sítí.
V praktické části si vyjasníme cíle výzkumu a metody, jakými budeme postupovat při šetření výzkumného problému.Výsledky výzkumu zanalyzujeme a získané poznatky vyhodnotíme.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of using social networks in the leisure time of young people. The main goal of the work is to find out how young people use social networks in their free time. Other sub-objectives were to find out how young people spend their free time, how they perceive space on social networks and whether the use of social networks can have a negative effect on the adolescent.
In the theoretical part we will try to define the terms with which we will continue to work in the practical part. In the first chapter we will explain the concept of leisure time and its appreciation, and we will also define the concept of youth. In the next chapter we will deal with social networks. We will address the specifics of the virtual environment, define what a virtual identity is and also focus on the mental health of young people in the context of using social networks.
In the practical part we will clarify the goals of the research and the methods we will proceed in investigating the research problem. We analyze the research results and evaluate the findings.
Klíčová slova
volný čas,sociální sítě, mládež, vnímání prostoru na sociálních sítích
Klíčová slova v angličtině
leisure time, social networks, youth, perception of space on social networks
Zásady pro vypracování
Cílem teoretické části práce bude na základě odborné literatury vymezit problematiku sociálních sítí a volného času mládeže ve věku 15 - 25 let. Cílem empirické části práce bude zjistit, jakým způsobem mládež ve volném čase využívá sociální sítě. Bude provedeno dotazníkové šetření u žáků středních škol a studentů vysokých škol.
Zásady pro vypracování
Cílem teoretické části práce bude na základě odborné literatury vymezit problematiku sociálních sítí a volného času mládeže ve věku 15 - 25 let. Cílem empirické části práce bude zjistit, jakým způsobem mládež ve volném čase využívá sociální sítě. Bude provedeno dotazníkové šetření u žáků středních škol a studentů vysokých škol.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.\\
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5. \\
KNOTOVÁ, D. Pedagogické dimenze volného času. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-223-9. \\
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J.:. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1. \\
PÁVKOVÁ, J. et al. Pedagogika volného času. 3. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6. \\
SAK, P. et al. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0. \\
HOFBAUER, B. Kapitoly z pedagogiky volného času. České Budějovice: TF JU, 2010. ISBN 978-80-7394-240-3. \\
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J.:. Pedagogika volného času. Praha: UK, 2010. ISBN 978-80-7290-471. \\
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006.\\
SPITZER, Manfred. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.\\
KELLER, Jan. Nejistota a důvěra, aneb k čemu je modernitě dobrá tradice. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2009. Studie (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80- 7419-002-5.\\
BLINKA, Lukáš. Online závislosti: jednání jako droga? Online hry, sex a sociální sítě: diagnostika závislosti na internetu: prevence a léčba. Praha: Grada, 2015. Psyché (Grada). ISBN 9788024753119.\\
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL. Bezpečnost dětí na internetu: rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3804-5.\\
DANAH. B. Je to složitějsí. Praha: Akropolis, 2017. ISBN 978-80-7470-165-8.\\
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.\\
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5. \\
KNOTOVÁ, D. Pedagogické dimenze volného času. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-223-9. \\
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J.:. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1. \\
PÁVKOVÁ, J. et al. Pedagogika volného času. 3. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6. \\
SAK, P. et al. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0. \\
HOFBAUER, B. Kapitoly z pedagogiky volného času. České Budějovice: TF JU, 2010. ISBN 978-80-7394-240-3. \\
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J.:. Pedagogika volného času. Praha: UK, 2010. ISBN 978-80-7290-471. \\
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006.\\
SPITZER, Manfred. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.\\
KELLER, Jan. Nejistota a důvěra, aneb k čemu je modernitě dobrá tradice. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2009. Studie (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80- 7419-002-5.\\
BLINKA, Lukáš. Online závislosti: jednání jako droga? Online hry, sex a sociální sítě: diagnostika závislosti na internetu: prevence a léčba. Praha: Grada, 2015. Psyché (Grada). ISBN 9788024753119.\\
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL. Bezpečnost dětí na internetu: rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3804-5.\\
DANAH. B. Je to složitějsí. Praha: Akropolis, 2017. ISBN 978-80-7470-165-8.\\