Bakalářská práce se věnuje grafické tvorbě Emila Weisse z doby před jeho emigrací do zahraničí na začátku druhé světové války. Ilustrační tvorba doprovázela Weisse celým životem, ale jeho zásadní tvůrčí činnost v Čechách byla tvorba reklamních plakátů. První plakáty pochází už ze samého začátku republiky. Vrcholu své práce pro významné reklamní agentury či pro svou klientelu Weiss dosáhl ve 30. a 40. letech 20. století. Jeho plakáty ovlivnily reklamní prostor pražského světa módy a nesou čitelnou stopu umělcova originálního přístupu. Vedle Weissovy ilustrační a plakátové tvorby bakalářská práce přibližuje vývoj českého moderního plakátu a reklamu tehdejší doby ve vztahu k Weissově dílu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the graphic work of Emil Weiss from the period before his emigration abroad at the beginning of the World War II. Weiss's life was accompanied by the illustration work but his main creative work in the Czech Republic was the creation of advertising posters. The first posters come from the very beginning of the Czech Republic. Weiss reached the peak of his career for prominent advertising agencies or for his clientele in the 1930s and 1940s. His posters influenced the advertising space of the Prague fashion world and bear the legible signs of the author's original approach. In addition to Weiss's illustration and poster work, the bachelor thesis describes the development of the Czech modern poster and advertising of that time in relation to Weiss's work.
Klíčová slova
Emil Weiss, plakát, ilustrace, reklama, Praha
Klíčová slova v angličtině
Emil Weiss, poster, illustration, advertising, Prague
Rozsah průvodní práce
53 s. (71 098)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje grafické tvorbě Emila Weisse z doby před jeho emigrací do zahraničí na začátku druhé světové války. Ilustrační tvorba doprovázela Weisse celým životem, ale jeho zásadní tvůrčí činnost v Čechách byla tvorba reklamních plakátů. První plakáty pochází už ze samého začátku republiky. Vrcholu své práce pro významné reklamní agentury či pro svou klientelu Weiss dosáhl ve 30. a 40. letech 20. století. Jeho plakáty ovlivnily reklamní prostor pražského světa módy a nesou čitelnou stopu umělcova originálního přístupu. Vedle Weissovy ilustrační a plakátové tvorby bakalářská práce přibližuje vývoj českého moderního plakátu a reklamu tehdejší doby ve vztahu k Weissově dílu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the graphic work of Emil Weiss from the period before his emigration abroad at the beginning of the World War II. Weiss's life was accompanied by the illustration work but his main creative work in the Czech Republic was the creation of advertising posters. The first posters come from the very beginning of the Czech Republic. Weiss reached the peak of his career for prominent advertising agencies or for his clientele in the 1930s and 1940s. His posters influenced the advertising space of the Prague fashion world and bear the legible signs of the author's original approach. In addition to Weiss's illustration and poster work, the bachelor thesis describes the development of the Czech modern poster and advertising of that time in relation to Weiss's work.
Klíčová slova
Emil Weiss, plakát, ilustrace, reklama, Praha
Klíčová slova v angličtině
Emil Weiss, poster, illustration, advertising, Prague
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude věnovat grafické tvorbě Emila Weisse z doby před jeho emigrací do zahraničí za druhé světové války. Ilustrační tvorba doprovázela Weisse celým životem, ale jeho nejzásadnější tvůrčí činností byla tvorba reklamních plakátů. První plakáty pochází už ze samého začátku republiky. Vrcholu své práce pro významné reklamní agentury Weiss dosáhl ve 30. letech 20. století. Jeho plakáty významně ovlivnily reklamní prostor pražského světa módy a nesou čitelnou stopu umělcova originálního přístupu. Vedle ilustrační a plakátové tvorby bakalářská práce přiblíží kulturní situaci a reklamu tehdejší doby ve vztahu k Weissově dílu.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude věnovat grafické tvorbě Emila Weisse z doby před jeho emigrací do zahraničí za druhé světové války. Ilustrační tvorba doprovázela Weisse celým životem, ale jeho nejzásadnější tvůrčí činností byla tvorba reklamních plakátů. První plakáty pochází už ze samého začátku republiky. Vrcholu své práce pro významné reklamní agentury Weiss dosáhl ve 30. letech 20. století. Jeho plakáty významně ovlivnily reklamní prostor pražského světa módy a nesou čitelnou stopu umělcova originálního přístupu. Vedle ilustrační a plakátové tvorby bakalářská práce přiblíží kulturní situaci a reklamu tehdejší doby ve vztahu k Weissově dílu.
Seznam doporučené literatury
Josef KROUTVOR, Český moderní plakát 1918-1945, Praha 1984.\\
Josef KROUTVOR, Český chodec. Dějiny českého plakátu 1890-1945, Praha 1985.\\
Josef KROUTVOR, Pražská nároží 1890-1940: plakát a společenský život Prahy, Praha 1988.\\
Alena MALÁ, Slovník českých a slovenských výtvarných umělců, Ostrava 2010.\\
Marta SYLVESTROVÁ, (ed.): Česky? filmovy? plakát 20. století, Brno 2004.\\
Petr ŠTEMBERA, Reklamní plakát v Praze ve 20. a 30. letech. Emil Weiss, Leo Heilbrunn, Höns. In: Bulletin Moravské galerie v Brně, roč. 63. Brno 2007.\\
Petr ŠTEMBERA, České Art deco (kat. výst.), Praha 1993.\\
Seznam doporučené literatury
Josef KROUTVOR, Český moderní plakát 1918-1945, Praha 1984.\\
Josef KROUTVOR, Český chodec. Dějiny českého plakátu 1890-1945, Praha 1985.\\
Josef KROUTVOR, Pražská nároží 1890-1940: plakát a společenský život Prahy, Praha 1988.\\
Alena MALÁ, Slovník českých a slovenských výtvarných umělců, Ostrava 2010.\\
Marta SYLVESTROVÁ, (ed.): Česky? filmovy? plakát 20. století, Brno 2004.\\
Petr ŠTEMBERA, Reklamní plakát v Praze ve 20. a 30. letech. Emil Weiss, Leo Heilbrunn, Höns. In: Bulletin Moravské galerie v Brně, roč. 63. Brno 2007.\\
Petr ŠTEMBERA, České Art deco (kat. výst.), Praha 1993.\\