Informace o kvalifikační práci Výchova ve školní družině jako pomoc dětem utvářet a rozvíjet postoje vůči příslušníkům jiných ras a etnik žijících na území České republiky
- Pro tuto VŠKP nejsou definovány žádné údaje, u kterých by bylo požadováno jejich vyplnění.
Hlavní téma
Jak mohou vychovatelé ve školní družině pomoci dětem utvářet a rozvíjet postoje vůči příslušníkům jiných ras a etnik žijících na území České republiky
Hlavní téma v angličtině
How can teachers help children create and develop attitudes toward members of other races and ethnic groups living in the Czech Republic
Název dle studenta
Výchova ve školní družině jako pomoc dětem utvářet a rozvíjet postoje vůči příslušníkům jiných ras a etnik žijících na území České republiky
Název dle studenta v angličtině
Education in the after-school childrencare as a help to children create and develop attitude toward members of other races and ethnic groups living in the Czech Republic
Účelem bakalářské práce je vytvořit vhodný program na zvolené téma pro školní družinu, který pomůže dětem s utvářením postojů vůči jiným etnickým skupinám. Teoretická část práce se zabývá původem a rasovým rozdělením lidí, největšími a nejznámějšími etnickými skupinami v České republice a s nimi spojenými pojmy a také postoji k těmto skupinám. Následuje část zabývající se prostředím ve školní družině a osobností vychovatele. Poslední část se věnuje osobnosti dítěte.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to create a program of chosen topic for the after school childcare which will help children with theirs attitudes toward other ethnic groups. The theoretical part of the thesis deals with the origin and racial division of people, the largest and the most famous ethnic groups in the Czech Republic and theirs associated concepts as well as attitudes towards these groups. Next is a part about environment in the after school childcare and about the personality of the educator. The last theoretical part deals with the personality of the child.
Klíčová slova
rasa, etnikum, postoj, školní družina, vychovatel, dítě mladšího školního věku, program školní družiny
Klíčová slova v angličtině
race, ethnic group, stance, after-school childcare, educator, child of the younger school age, school program
Rozsah průvodní práce
51 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Účelem bakalářské práce je vytvořit vhodný program na zvolené téma pro školní družinu, který pomůže dětem s utvářením postojů vůči jiným etnickým skupinám. Teoretická část práce se zabývá původem a rasovým rozdělením lidí, největšími a nejznámějšími etnickými skupinami v České republice a s nimi spojenými pojmy a také postoji k těmto skupinám. Následuje část zabývající se prostředím ve školní družině a osobností vychovatele. Poslední část se věnuje osobnosti dítěte.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to create a program of chosen topic for the after school childcare which will help children with theirs attitudes toward other ethnic groups. The theoretical part of the thesis deals with the origin and racial division of people, the largest and the most famous ethnic groups in the Czech Republic and theirs associated concepts as well as attitudes towards these groups. Next is a part about environment in the after school childcare and about the personality of the educator. The last theoretical part deals with the personality of the child.
Klíčová slova
rasa, etnikum, postoj, školní družina, vychovatel, dítě mladšího školního věku, program školní družiny
Klíčová slova v angličtině
race, ethnic group, stance, after-school childcare, educator, child of the younger school age, school program
Zásady pro vypracování
1. rasy a etnika žijící na území České republiky
2. postoj české veřejnosti k příslušníkům jiných ras
3. kladné a záporné postoje vůči jiným rasám
4. prostředí školní družiny z didaktického hlediska
5. osobnost dítěte v mladším školním věku
Zásady pro vypracování
1. rasy a etnika žijící na území České republiky
2. postoj české veřejnosti k příslušníkům jiných ras
3. kladné a záporné postoje vůči jiným rasám
4. prostředí školní družiny z didaktického hlediska
5. osobnost dítěte v mladším školním věku
Seznam doporučené literatury
1. Průcha Jan: Interkulturní psychologie; sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů
2. Bakalář Petr: Tabu v sociálních vědách
3. Charles Robert Darwin: O původu člověka
4. Nakonečný Milan: Sociální psychologie
5. Helus Zdeněk: Sociální psychologie pro pedagogy
6. Pávková Jiřina: Školní družina
7. Pávková Jiřina: Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času
8. Okresní kulturní středisko (Jihlava, Česko): Didaktická technika v MŠVV
9. Langmeier Josef, Krejčířová Dana: Vývojová psychologie
Seznam doporučené literatury
1. Průcha Jan: Interkulturní psychologie; sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů
2. Bakalář Petr: Tabu v sociálních vědách
3. Charles Robert Darwin: O původu člověka
4. Nakonečný Milan: Sociální psychologie
5. Helus Zdeněk: Sociální psychologie pro pedagogy
6. Pávková Jiřina: Školní družina
7. Pávková Jiřina: Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času
8. Okresní kulturní středisko (Jihlava, Česko): Didaktická technika v MŠVV
9. Langmeier Josef, Krejčířová Dana: Vývojová psychologie