Tématem bakalářské práce je Život dítěte s kombinovaným postižením. Teoretická část představuje problematiku postvakcinačního syndromu. Výzkum je zaměřen na život rodiny s dítětem s tímto typem postižení. Dále jsou v práci představená vybraná zařízení, která mohou být rodině podporou při výchově dítěte s postižením, a terapie, které respondent absolvoval. Metodou sběru dat bylo zúčastněné pozorování, které je doplněno rozhovory s rodiči chlapce. Autorkou je představena péče o dítě s kombinovaným postižením, dále vliv postižení dítěte na jeho vývoj, výchovu, vztahy a chod domácnosti.
Anotace v angličtině
The theme of the bachelor thesis is the life of a child with a multiple disabilities. The theoretical part presents the issue of postvaccination syndrome. The research focuses on the life of the family with a child with this type of disability. In addition, there are presented selected facilities that can be a family support in the education of a child with disabilities and the therapies that the respondent has attended. The method of data collection was the observer's observation, which is complemented by interviews with the boy's parents. The author introduces the care of a child with a multiple disabilities, the influence of disability on progress of the child, his education, relationships and the running of the household.
Klíčová slova
kombinované postižení, postvakcinační encefalopatie, rodinné vztahy, vývoj dítěte
Klíčová slova v angličtině
multiple disabilities, post-vaccination encephalopathy, family relationships, child progression
Rozsah průvodní práce
59 s. (85 419 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je Život dítěte s kombinovaným postižením. Teoretická část představuje problematiku postvakcinačního syndromu. Výzkum je zaměřen na život rodiny s dítětem s tímto typem postižení. Dále jsou v práci představená vybraná zařízení, která mohou být rodině podporou při výchově dítěte s postižením, a terapie, které respondent absolvoval. Metodou sběru dat bylo zúčastněné pozorování, které je doplněno rozhovory s rodiči chlapce. Autorkou je představena péče o dítě s kombinovaným postižením, dále vliv postižení dítěte na jeho vývoj, výchovu, vztahy a chod domácnosti.
Anotace v angličtině
The theme of the bachelor thesis is the life of a child with a multiple disabilities. The theoretical part presents the issue of postvaccination syndrome. The research focuses on the life of the family with a child with this type of disability. In addition, there are presented selected facilities that can be a family support in the education of a child with disabilities and the therapies that the respondent has attended. The method of data collection was the observer's observation, which is complemented by interviews with the boy's parents. The author introduces the care of a child with a multiple disabilities, the influence of disability on progress of the child, his education, relationships and the running of the household.
Klíčová slova
kombinované postižení, postvakcinační encefalopatie, rodinné vztahy, vývoj dítěte
Klíčová slova v angličtině
multiple disabilities, post-vaccination encephalopathy, family relationships, child progression
Zásady pro vypracování
Teoretická část bude věnována problematice kombinovaného postižení (autismus, DMO). Dále představí některé terapie, které mohou dětem s tímto postižením napomoci ve vývoji (např. orofaciální stimulace, logopedie, muzikoterapie, hipoterapie).\\
Praktická část bude realizována prostřednictvím kazuistiky chlapce (2002) s postvakcinační encefalopatií, vycházet bude z rozhovorů s rodinou a s dalšími blízkými osobami i z osobních zkušeností autorky, která mu dělala osobní asistentku.
Zásady pro vypracování
Teoretická část bude věnována problematice kombinovaného postižení (autismus, DMO). Dále představí některé terapie, které mohou dětem s tímto postižením napomoci ve vývoji (např. orofaciální stimulace, logopedie, muzikoterapie, hipoterapie).\\
Praktická část bude realizována prostřednictvím kazuistiky chlapce (2002) s postvakcinační encefalopatií, vycházet bude z rozhovorů s rodinou a s dalšími blízkými osobami i z osobních zkušeností autorky, která mu dělala osobní asistentku.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Přeložil Vladimír JŮVA, přeložil Vendula HLAVATÁ. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0\\
JANKOVSKÝ, Jiří. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska. 2. vyd. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-730-5\\
KUDLÁČEK, Miroslav. Svět dětské mozkové obrny: nahlížení vlastního postižení v průběhu socializace. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0178-6
LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5\\
PRŮCHA, Jan. Dětská řeč a komunikace: poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3603-7
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Přeložil Vladimír JŮVA, přeložil Vendula HLAVATÁ. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0\\
JANKOVSKÝ, Jiří. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska. 2. vyd. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-730-5\\
KUDLÁČEK, Miroslav. Svět dětské mozkové obrny: nahlížení vlastního postižení v průběhu socializace. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0178-6
LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5\\
PRŮCHA, Jan. Dětská řeč a komunikace: poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3603-7