Teoretická část diplomové práce se zabývá moderními technologiemi využitelnými v cestovním ruchu, řízením a rozvojem destinace cestovního ruchu a geografickými informačními systémy.
Praktická část práce se věnuje konceptu méně navštěvovaných památek ze čtyř kategorií (hrad, zámek, klášter, město a městské opevnění) na území Jihočeského kraje, kraje Vysočina a dolnorakouského regionu Waldviertel, jehož cílem je zvýšení návštěvnosti a zviditelnění vybraných památek. Cílem diplomové práce je charakterizovat způsob využití informačně-komunikačních technologií pro rozvoj destinace cestovního ruchu, identifikovat příležitosti na základě analýzy současné situace a navrhnout aplikaci vybrané technologie pro zvýšení konkurenceschopnosti jižních Čech jako destinace cestovního ruchu. Prostřednictvím geografických informačních systémů jakožto vybrané technologie je ukázáno, jak lze mapy využít pro řízení a rozvoj destinace cestovního ruchu. Výstupem z práce je sada map s návrhem a vyobrazením několika geografických a tematických produktů (tras).
Anotace v angličtině
The theoretical part of the diploma thesis deals with themes of modern technologies usable in tourism, management and development of a tourism destination and geographical information systems.
The practical part of the thesis is concerned with a concept of less visited monument from four categories (castle, chateau, monastery, town and town wall) in the area of the South Bohemian region, the Vysočina region and the region Waldviertel in Lower Austria, whose target is increasing the attendance and publicizing the chosen monuments. The target of the diploma thesis is to characterize a manner of usage ICT for the management and development of the tourism destination, to identify opportunities due to situational analysis and to propose application of chosen technology for increasing competitiveness of South Bohemia as a tourism destination. Through the geographical information systems as a chosen technology the usage of maps for the management and development of the tourism destination is shown. The outcome is a proposal of several geographic and thematic products (routes).
Klíčová slova
moderní technologie, destinace cestovního ruchu, geografické informační systémy, GIS, geografické produkty, tematické produkty, mapy, Jihočeský kraj, kraj Vysočina, Waldviertel
Klíčová slova v angličtině
modern technologies, tourism destination, geographic information systems, GIS, geographic product, thematic product, maps, South Bohemian Region, Vysočina Region, Waldviertel
Rozsah průvodní práce
103 s. (132 085 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část diplomové práce se zabývá moderními technologiemi využitelnými v cestovním ruchu, řízením a rozvojem destinace cestovního ruchu a geografickými informačními systémy.
Praktická část práce se věnuje konceptu méně navštěvovaných památek ze čtyř kategorií (hrad, zámek, klášter, město a městské opevnění) na území Jihočeského kraje, kraje Vysočina a dolnorakouského regionu Waldviertel, jehož cílem je zvýšení návštěvnosti a zviditelnění vybraných památek. Cílem diplomové práce je charakterizovat způsob využití informačně-komunikačních technologií pro rozvoj destinace cestovního ruchu, identifikovat příležitosti na základě analýzy současné situace a navrhnout aplikaci vybrané technologie pro zvýšení konkurenceschopnosti jižních Čech jako destinace cestovního ruchu. Prostřednictvím geografických informačních systémů jakožto vybrané technologie je ukázáno, jak lze mapy využít pro řízení a rozvoj destinace cestovního ruchu. Výstupem z práce je sada map s návrhem a vyobrazením několika geografických a tematických produktů (tras).
Anotace v angličtině
The theoretical part of the diploma thesis deals with themes of modern technologies usable in tourism, management and development of a tourism destination and geographical information systems.
The practical part of the thesis is concerned with a concept of less visited monument from four categories (castle, chateau, monastery, town and town wall) in the area of the South Bohemian region, the Vysočina region and the region Waldviertel in Lower Austria, whose target is increasing the attendance and publicizing the chosen monuments. The target of the diploma thesis is to characterize a manner of usage ICT for the management and development of the tourism destination, to identify opportunities due to situational analysis and to propose application of chosen technology for increasing competitiveness of South Bohemia as a tourism destination. Through the geographical information systems as a chosen technology the usage of maps for the management and development of the tourism destination is shown. The outcome is a proposal of several geographic and thematic products (routes).
Klíčová slova
moderní technologie, destinace cestovního ruchu, geografické informační systémy, GIS, geografické produkty, tematické produkty, mapy, Jihočeský kraj, kraj Vysočina, Waldviertel
Klíčová slova v angličtině
modern technologies, tourism destination, geographic information systems, GIS, geographic product, thematic product, maps, South Bohemian Region, Vysočina Region, Waldviertel
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Charakteristika a způsob využití informačně-komunikačních technologií pro rozvoj destinace cestovního ruchu. Identifikace příležitostí na základě analýzy současné situace a návrh aplikace vybraných technologií pro zvýšení konkurenceschopnosti jižních Čech jako destinace cestovního ruchu.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Příprava a realizace vlastního výzkumu
Analýza současného stavu
Syntéza výsledků a poznatků
Návrh opatření na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy). 2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše). 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a key words v AJ. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků, tabulek a grafů. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Charakteristika a způsob využití informačně-komunikačních technologií pro rozvoj destinace cestovního ruchu. Identifikace příležitostí na základě analýzy současné situace a návrh aplikace vybraných technologií pro zvýšení konkurenceschopnosti jižních Čech jako destinace cestovního ruchu.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Příprava a realizace vlastního výzkumu
Analýza současného stavu
Syntéza výsledků a poznatků
Návrh opatření na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy). 2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše). 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a key words v AJ. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků, tabulek a grafů. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Kolektiv autorů. (2014). Moderní technologie v maloobchodě a cestovním ruchu. Trendy a současná praxe. Plzeň. Západočeská univerzita.
Křížek, F., & Neufus, J. (2014). Moderní hotelový management. Praha: Grada.
Reisinger, Y. (2013). Transformational Tourism. Tourist Perspectives. Wallingford, Oxon, UK; Cambridge, Mass. USA: CABI Pub.
Ryglová, K., Burian, M., & Vajčnerová, I. (2011). Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha. Grada Publishing, a.s.
Travis, A. S. (2011). Planning for tourism, leisure and sustainability: international case studies. Wallingford, Oxon, UK; Cambridge, Mass. USA: CABI Pub.
Zelenka, J. & Kysela J. (2013). Informační a komunikační technologie v cestovním ruchu. Hradec Králové: Gaudeamus.
Seznam doporučené literatury
Kolektiv autorů. (2014). Moderní technologie v maloobchodě a cestovním ruchu. Trendy a současná praxe. Plzeň. Západočeská univerzita.
Křížek, F., & Neufus, J. (2014). Moderní hotelový management. Praha: Grada.
Reisinger, Y. (2013). Transformational Tourism. Tourist Perspectives. Wallingford, Oxon, UK; Cambridge, Mass. USA: CABI Pub.
Ryglová, K., Burian, M., & Vajčnerová, I. (2011). Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha. Grada Publishing, a.s.
Travis, A. S. (2011). Planning for tourism, leisure and sustainability: international case studies. Wallingford, Oxon, UK; Cambridge, Mass. USA: CABI Pub.
Zelenka, J. & Kysela J. (2013). Informační a komunikační technologie v cestovním ruchu. Hradec Králové: Gaudeamus.