Tato diplomová práce se zabývá tématem podpory prodeje ve vybrané obchodní jednotce. V teoretické části práce je vymezen vznik obchodu, jeho členění funkce a specifika. Následující kapitola popisuje marketingovou komunikaci, která je členěna do 5 ti hlavních kategorií - reklama, osobní prodej, podpora prodeje, public relations a direct marketing. Literární rešerši uzavírá kapitola marketingový výzkum, která je věnována metodám použitým v praktické části práce.
Cílem této diplomové práce je zhodnocení podpory prodeje zaměřené na konečného spotřebitele ve vybrané obchodní jednotce a návrh doporučení pro zlepšení podpory prodeje. Pro účely práce byla vybrána maloobchodní jednotka Penny Market ve Veselí nad Lužnicí, kde bylo realizováno dotazníkové šetření se spotřebiteli a individuální hloubkový rozhovor s vedoucí prodejny. Na základě získaných informací byly vyhodnoceny výsledky a uvedeny návrhy pro zlepšení podpory prodeje v této konkrétní prodejně.
Anotace v angličtině
This thesis is focusing on the sales promotion at a selected retail unit. The theoretical part of this work focuses on history of trade, its diversification, functions and specifics. The following chapter describes marketing communications and is split into 5 different categories advertisement, personal selling, sales promotion, public relations and direct marketing. The literary recherche concludes with a chapter about marketing research, which is focused on methods used in practical part of the work.
The purpose of this thesis is to evaluate sales promotion focused on consumers in a selected retail unit and to bring proposals for development of sales promotion. For the purposes of the work, Penny Market in Veseli nad Luznici have been chosen, where surveys and one-on-one in-depth interview with the manager of the store have been carried out. Based on the results from processing collected data, recommendations to improve development in the selected store are proposed.
Klíčová slova
obchod, marketingová komunikace, podpora prodeje, spotřebitel, maloobchodní jednotka
Klíčová slova v angličtině
trade, marketing communication, sales promotion, consumer, retail unit
Rozsah průvodní práce
78 s. (112 99 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá tématem podpory prodeje ve vybrané obchodní jednotce. V teoretické části práce je vymezen vznik obchodu, jeho členění funkce a specifika. Následující kapitola popisuje marketingovou komunikaci, která je členěna do 5 ti hlavních kategorií - reklama, osobní prodej, podpora prodeje, public relations a direct marketing. Literární rešerši uzavírá kapitola marketingový výzkum, která je věnována metodám použitým v praktické části práce.
Cílem této diplomové práce je zhodnocení podpory prodeje zaměřené na konečného spotřebitele ve vybrané obchodní jednotce a návrh doporučení pro zlepšení podpory prodeje. Pro účely práce byla vybrána maloobchodní jednotka Penny Market ve Veselí nad Lužnicí, kde bylo realizováno dotazníkové šetření se spotřebiteli a individuální hloubkový rozhovor s vedoucí prodejny. Na základě získaných informací byly vyhodnoceny výsledky a uvedeny návrhy pro zlepšení podpory prodeje v této konkrétní prodejně.
Anotace v angličtině
This thesis is focusing on the sales promotion at a selected retail unit. The theoretical part of this work focuses on history of trade, its diversification, functions and specifics. The following chapter describes marketing communications and is split into 5 different categories advertisement, personal selling, sales promotion, public relations and direct marketing. The literary recherche concludes with a chapter about marketing research, which is focused on methods used in practical part of the work.
The purpose of this thesis is to evaluate sales promotion focused on consumers in a selected retail unit and to bring proposals for development of sales promotion. For the purposes of the work, Penny Market in Veseli nad Luznici have been chosen, where surveys and one-on-one in-depth interview with the manager of the store have been carried out. Based on the results from processing collected data, recommendations to improve development in the selected store are proposed.
Klíčová slova
obchod, marketingová komunikace, podpora prodeje, spotřebitel, maloobchodní jednotka
Klíčová slova v angličtině
trade, marketing communication, sales promotion, consumer, retail unit
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je zhodnocení podpory prodeje zaměřené na konečného spotřebitele ve vybrané obchodní jednotce a návrh doporučení pro zlepšení podpory prodeje.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Provedení terénního výzkumu
Zhodnocení výzkumu
Závěr a interpretace výsledků
Rámcová osnova:
1. Úvod 2. Literární rešerše 3. Cíle a metodika 4. Vlastní práce 5. Závěr 6. Seznam
literatury 7. Přílohy 8. Resumé
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je zhodnocení podpory prodeje zaměřené na konečného spotřebitele ve vybrané obchodní jednotce a návrh doporučení pro zlepšení podpory prodeje.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Provedení terénního výzkumu
Zhodnocení výzkumu
Závěr a interpretace výsledků
Rámcová osnova:
1. Úvod 2. Literární rešerše 3. Cíle a metodika 4. Vlastní práce 5. Závěr 6. Seznam
literatury 7. Přílohy 8. Resumé
Seznam doporučené literatury
Bárta, V., Pátík, L., Postler, M. (2009). Retail marketing. Praha: Management Press.
Berkowitz, E., Kerin, R., Rudelius, W. (1989). Marketing. Boston: Homewood.
Boučková, J. kol. (2003). Marketing. Praha: C. H. Beck.
Karlíček, M. Král, P. (2011). Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing.
Smith, P. (2000). Moderní marketing. Praha: Computer Press.
Tellis, G. (2000). Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada Publishing.
Zamazalová, M. (2009). Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Bárta, V., Pátík, L., Postler, M. (2009). Retail marketing. Praha: Management Press.
Berkowitz, E., Kerin, R., Rudelius, W. (1989). Marketing. Boston: Homewood.
Boučková, J. kol. (2003). Marketing. Praha: C. H. Beck.
Karlíček, M. Král, P. (2011). Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing.
Smith, P. (2000). Moderní marketing. Praha: Computer Press.
Tellis, G. (2000). Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada Publishing.
Zamazalová, M. (2009). Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing.