Decathlon je mezinárodním prodejcem sportovního zboží a vybavení. Jedna z jeho poboček se nachází i v Českých Budějovicích. Většina zaměstnanců této prodejny jsou studenti, kteří zde pracují na částečný úvazek. Způsob, jak správně motivovat zaměstnance, se může zdát složitý, obzvlášť pokud jsou stále studenti. Ale dobře motivovaný pracovník pracuje více a efektivněji, což si vedení Decathlonu velmi dobře uvědomuje. Proto svým zaměstnancům poskytuje celou řadu zaměstnaneckých výhod, jako např. měsíční bonusy či podíl na zisku firmy. Velká část benefitů je ale nefinančního charakteru. Decathlon se snaží uspokojit potřeby svých zaměstnanců, proto je většina z nich spokojena nejen se svým pracovním životem, ale i s dalšími příležitostmi, které jsou jim nabízeny.
Anotace v angličtině
Decathlon is an international company offering numerous types of sports goods. There is one Decathlon store in České Budějovice. Most of the staff are students working there as part-time employees. It may seem difficult to persuade an employee to work efficiently, especially when they attend a university. The right motivated workers are more efficient and contributive. Decathlon takes it into account and therefore it provides numerous employee benefits to its workers, such as money rewards including monthly bonuses and profit-sharing. But most of them have a different character not including money. Decathlon tries to satisfy its workers' desires and offers a healthy working environment. Most of the employees are satisfied not only with their working life in Decathlon, but also with the out-of-work occasions.
Klíčová slova
Motivace, odměňování, benefit, finanční odměna
Klíčová slova v angličtině
Motivation, remuneration, benefit, money reward
Rozsah průvodní práce
79 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Decathlon je mezinárodním prodejcem sportovního zboží a vybavení. Jedna z jeho poboček se nachází i v Českých Budějovicích. Většina zaměstnanců této prodejny jsou studenti, kteří zde pracují na částečný úvazek. Způsob, jak správně motivovat zaměstnance, se může zdát složitý, obzvlášť pokud jsou stále studenti. Ale dobře motivovaný pracovník pracuje více a efektivněji, což si vedení Decathlonu velmi dobře uvědomuje. Proto svým zaměstnancům poskytuje celou řadu zaměstnaneckých výhod, jako např. měsíční bonusy či podíl na zisku firmy. Velká část benefitů je ale nefinančního charakteru. Decathlon se snaží uspokojit potřeby svých zaměstnanců, proto je většina z nich spokojena nejen se svým pracovním životem, ale i s dalšími příležitostmi, které jsou jim nabízeny.
Anotace v angličtině
Decathlon is an international company offering numerous types of sports goods. There is one Decathlon store in České Budějovice. Most of the staff are students working there as part-time employees. It may seem difficult to persuade an employee to work efficiently, especially when they attend a university. The right motivated workers are more efficient and contributive. Decathlon takes it into account and therefore it provides numerous employee benefits to its workers, such as money rewards including monthly bonuses and profit-sharing. But most of them have a different character not including money. Decathlon tries to satisfy its workers' desires and offers a healthy working environment. Most of the employees are satisfied not only with their working life in Decathlon, but also with the out-of-work occasions.
Klíčová slova
Motivace, odměňování, benefit, finanční odměna
Klíčová slova v angličtině
Motivation, remuneration, benefit, money reward
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je analyzovat využívané metody motivace a odměňování zaměstnanců ve vybraném podniku, vyhodnotit je a s použitím odborné literatury navrhnout jejich případné změny a vylepšení.
Metodický postup:
1) Vymezení základních pojmů a metod motivace;
2) Analýza stávajících motivačních a odměňovacích metod ve vybraném podniku;
3) Návrh případných změn vedoucích k možnému zlepšení motivace zaměstnanců vybraného podniku.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Metodika.
4. Charakteristika vybrané organizace: zaměření, historický vývoj, velikost, počet pracovníků.
5. Vlastní práce.
6. Závěr.
7. Použitá literatura.
8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je analyzovat využívané metody motivace a odměňování zaměstnanců ve vybraném podniku, vyhodnotit je a s použitím odborné literatury navrhnout jejich případné změny a vylepšení.
Metodický postup:
1) Vymezení základních pojmů a metod motivace;
2) Analýza stávajících motivačních a odměňovacích metod ve vybraném podniku;
3) Návrh případných změn vedoucích k možnému zlepšení motivace zaměstnanců vybraného podniku.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Metodika.
4. Charakteristika vybrané organizace: zaměření, historický vývoj, velikost, počet pracovníků.
5. Vlastní práce.
6. Závěr.
7. Použitá literatura.
8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Adair, J. E. (2004). Efektivní motivace. Praha: Alfa Publishing.
Armstrong, M. (2009). Armstrong´s Handbook of Human Resource. London: Philadelpia.
Bělohlávek, F. (2008). Jak vést a motivovat lidi. Brno: Computer Press.
Deiblová, M. (2005). Motivace jako nástroj řízení. Praha: Linde.
Homola, M. (1977). Motivace lidského chování. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Koubek, J. (2004). Řízení pracovního výkonu. Praha: Management Press.
Krninská, R. (2012). Motivace a stimulace pracovního jednání. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Ekonomická fakulta.
Niermeyer, R. (2005). Jak motivovat sebe a své spolupracovníky. Praha: Grada.
Pilařová, I. (2008). Jak efektivně hodnotit zaměstnance a zvyšovat jejich výkonnost. Praha: Grada.
Plamínek, J. (2007). Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Adair, J. E. (2004). Efektivní motivace. Praha: Alfa Publishing.
Armstrong, M. (2009). Armstrong´s Handbook of Human Resource. London: Philadelpia.
Bělohlávek, F. (2008). Jak vést a motivovat lidi. Brno: Computer Press.
Deiblová, M. (2005). Motivace jako nástroj řízení. Praha: Linde.
Homola, M. (1977). Motivace lidského chování. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Koubek, J. (2004). Řízení pracovního výkonu. Praha: Management Press.
Krninská, R. (2012). Motivace a stimulace pracovního jednání. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Ekonomická fakulta.
Niermeyer, R. (2005). Jak motivovat sebe a své spolupracovníky. Praha: Grada.
Pilařová, I. (2008). Jak efektivně hodnotit zaměstnance a zvyšovat jejich výkonnost. Praha: Grada.
Plamínek, J. (2007). Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. Praha: Grada.