Cílem této diplomové práce je charakterizovat dílenské procesy ve vybraném podniku, analyzovat je a navrhnout jejich možná zlepšení. Spolupráce byla navázána s podnikem VSP DATA, a.s. se sídlem v Táboře. Tento podnik se specializuje na servisní služby a opravárenství.
Teoretická část práce je založena na prostudování odborné literatury zaměřené na procesy, výrobu, služby a metody možného zlepšení.
V úvodu teoretické části diplomové práce jsou popsány základní charakteristiky, informace o podniku a její klíčové činnosti podnikání.
Nezbytné informace pro další část práce byly získány z podnikových interních dat a prostřednictvím rozhovorů s experty podniku. Pro zmapování času podnikových procesů byla využita data z průběhu roku 2016. Tato technika pomohla s analýzou současného stavu a nalezení klíčových problémů s extrémně dlouhým časem oprav.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to characterize workshop processes in a chosen enterprise, analyze them and suggest possible improvements. The cooperation was formed with VSP DATA a.s. company which is situated the town Tábor. This enterprise is specialized in service and repairs.
The theoretical part of this thesis was based on studying specialized literature focused on processes, production, services and improvement methods.
Main information, characteristics and core activities are provided in introduction of practical part of this work.
The necessary information for the next part of thesis was taken from the corporate internal data and from the regulated conversation with several experts of the company. For mapping out the times of the workshop processes was used data from the entire year 2016. This technique helped with analysis of present state and to found out key problems with excessively long time duration of repairs.
The suggestion of optimization was focused on reduction of time of processes and attainment of their continuous flow. A certain part of the proposals is the effort to change the current state of workforce. Among recommendations there are 5S method, improvement of sharing experience and implementation of time limit for customer decision-making. To achieve better results of optimization it is necessary to combine partial metod, rather then implement them separately.
processes, repair services, time lapse, optimization
Rozsah průvodní práce
62 s. (120447 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je charakterizovat dílenské procesy ve vybraném podniku, analyzovat je a navrhnout jejich možná zlepšení. Spolupráce byla navázána s podnikem VSP DATA, a.s. se sídlem v Táboře. Tento podnik se specializuje na servisní služby a opravárenství.
Teoretická část práce je založena na prostudování odborné literatury zaměřené na procesy, výrobu, služby a metody možného zlepšení.
V úvodu teoretické části diplomové práce jsou popsány základní charakteristiky, informace o podniku a její klíčové činnosti podnikání.
Nezbytné informace pro další část práce byly získány z podnikových interních dat a prostřednictvím rozhovorů s experty podniku. Pro zmapování času podnikových procesů byla využita data z průběhu roku 2016. Tato technika pomohla s analýzou současného stavu a nalezení klíčových problémů s extrémně dlouhým časem oprav.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to characterize workshop processes in a chosen enterprise, analyze them and suggest possible improvements. The cooperation was formed with VSP DATA a.s. company which is situated the town Tábor. This enterprise is specialized in service and repairs.
The theoretical part of this thesis was based on studying specialized literature focused on processes, production, services and improvement methods.
Main information, characteristics and core activities are provided in introduction of practical part of this work.
The necessary information for the next part of thesis was taken from the corporate internal data and from the regulated conversation with several experts of the company. For mapping out the times of the workshop processes was used data from the entire year 2016. This technique helped with analysis of present state and to found out key problems with excessively long time duration of repairs.
The suggestion of optimization was focused on reduction of time of processes and attainment of their continuous flow. A certain part of the proposals is the effort to change the current state of workforce. Among recommendations there are 5S method, improvement of sharing experience and implementation of time limit for customer decision-making. To achieve better results of optimization it is necessary to combine partial metod, rather then implement them separately.
processes, repair services, time lapse, optimization
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Charakterizovat jednotlivé dílenské procesy, především opravárenské procesy ve vybraném podniku, provést jejich analýzu a navrhnout jejich optimalizaci.
Metodika práce:
Studium literárních pramenů, vlastní podkladové informace a materiály získat pomocí řízených rozhovorů, vlastního pozorování, využitím dat z informačního systému společnosti, případně zhotovit vlastní časové snímky.
Rámcová osnova:
1. Úvod,
2. Literární přehled
3. Cíl a metodika práce
4. Vlastní práce: výběr vhodných strojů (linek, systémů) ke zkoumání, u každého pak uvést současný stav a jeho zhodnocení, navrhnout změny a provést ekonomické vyhodnocení.
5. Závěr
6. Použitá literatura
7. Přílohy (dle potřeby)
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Charakterizovat jednotlivé dílenské procesy, především opravárenské procesy ve vybraném podniku, provést jejich analýzu a navrhnout jejich optimalizaci.
Metodika práce:
Studium literárních pramenů, vlastní podkladové informace a materiály získat pomocí řízených rozhovorů, vlastního pozorování, využitím dat z informačního systému společnosti, případně zhotovit vlastní časové snímky.
Rámcová osnova:
1. Úvod,
2. Literární přehled
3. Cíl a metodika práce
4. Vlastní práce: výběr vhodných strojů (linek, systémů) ke zkoumání, u každého pak uvést současný stav a jeho zhodnocení, navrhnout změny a provést ekonomické vyhodnocení.
5. Závěr
6. Použitá literatura
7. Přílohy (dle potřeby)
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdrojů. Nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada Publishing.
Dilworth, J., B. (1966). Operations management. McGraw-Hill.
Imai, M. (2008). Gemba Kaizen. Brno: Computer Press.
Košturiak, J., & Frolík, Z. (2006). Štíhlý a inovativní podnik. Praha: Alfa.
Vaněček, D., Friebel, L., & Štípek, V. (2012). Operační management. České Budějovice: Ekonomická fakulta, Jihočeská Univerzita..
Vaněček, D. (2013). Štíhlá výroba. České Budějovice: Ekonomická fakulta, Jihočeská Univerzita.
Vaštíková, M. (2014). Marketing služeb-efektivně a moderně. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdrojů. Nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada Publishing.
Dilworth, J., B. (1966). Operations management. McGraw-Hill.
Imai, M. (2008). Gemba Kaizen. Brno: Computer Press.
Košturiak, J., & Frolík, Z. (2006). Štíhlý a inovativní podnik. Praha: Alfa.
Vaněček, D., Friebel, L., & Štípek, V. (2012). Operační management. České Budějovice: Ekonomická fakulta, Jihočeská Univerzita..
Vaněček, D. (2013). Štíhlá výroba. České Budějovice: Ekonomická fakulta, Jihočeská Univerzita.
Vaštíková, M. (2014). Marketing služeb-efektivně a moderně. Praha: Grada.