Cílem bakalářské práce je srozumitelné řešení příkladů matematické olympiády kategorie Z8, které jsou určeny pro žáky 8. ročníků základních škol, pro žáky 3. ročníku osmiletého gymnázia a pro žáky 1. ročníku šestiletých gymnázií. Tato práce by měla pomoci nejen žákům při počítání úloh, ale také učitelům s přípravou žáků na tuto matematickou soutěž.
Anotace v angličtině
The main aim of this bachelor thesis is the comprehensive solution of tasks concerning a Mathematical Olympic category Z8 which are assigned to pupils of the 8th grade in a primary school, the 3th grade at an eight-year grammar school or the 1st grade at a six-year grammar school. This thesis should not help only pupils with practising but also it should be helpful for teachers who are preparing pupils for this competition.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je srozumitelné řešení příkladů matematické olympiády kategorie Z8, které jsou určeny pro žáky 8. ročníků základních škol, pro žáky 3. ročníku osmiletého gymnázia a pro žáky 1. ročníku šestiletých gymnázií. Tato práce by měla pomoci nejen žákům při počítání úloh, ale také učitelům s přípravou žáků na tuto matematickou soutěž.
Anotace v angličtině
The main aim of this bachelor thesis is the comprehensive solution of tasks concerning a Mathematical Olympic category Z8 which are assigned to pupils of the 8th grade in a primary school, the 3th grade at an eight-year grammar school or the 1st grade at a six-year grammar school. This thesis should not help only pupils with practising but also it should be helpful for teachers who are preparing pupils for this competition.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude sbírka vybraných úloh, které se objevily v soutěži Matematická olympiáda, kategorie Z8 během celé historie této soutěže a to jak v domácích kolech, tak kolech školních i okresních. Autorka provede u každého příkladu metodický rozbor řešení s komentářem. V některých případech, bude-li to možné, ukáže, jak lze danou úlohu řešit několika různými postupy.
Výsledná sbírka řešených úloh bude rozdělena do logických celků. V úvodu každého celku bude charakterizována příslušná metoda řešení a připomenuty potřebné poznatky. Následně pak budou úlohy na dané téma řazeny postupně podle obtížnosti.
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude sbírka vybraných úloh, které se objevily v soutěži Matematická olympiáda, kategorie Z8 během celé historie této soutěže a to jak v domácích kolech, tak kolech školních i okresních. Autorka provede u každého příkladu metodický rozbor řešení s komentářem. V některých případech, bude-li to možné, ukáže, jak lze danou úlohu řešit několika různými postupy.
Výsledná sbírka řešených úloh bude rozdělena do logických celků. V úvodu každého celku bude charakterizována příslušná metoda řešení a připomenuty potřebné poznatky. Následně pak budou úlohy na dané téma řazeny postupně podle obtížnosti.
Seznam doporučené literatury
Literatura:
Zhouf, J.: Matematické příběhy z korespondenčních seminářů - Sbírka zajímavých úloh pro ZŠ a víceletá gymnázia, nakl. Prometheus, 2006.
ročenky matematických olympiád kategorie Z,
http://cgi.math.muni.cz/ rvmo/
Seznam doporučené literatury
Literatura:
Zhouf, J.: Matematické příběhy z korespondenčních seminářů - Sbírka zajímavých úloh pro ZŠ a víceletá gymnázia, nakl. Prometheus, 2006.