Novotná D., 2018: Zážitková vzdělávací prevence v péči o opuštěná zvířata. Bakalářská práce. Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, České Budějovice, 42 s.
Tato bakalářská práce se zabývá prevencí v péči o opuštěná zvířata formou zážitku. Cílem bakalářské práce je sledovat a zhodnotit roční chod Městského útulku pro opuštěná a nalezená zvířata v Jihlavě. Dále pak navrhnout a uskutečnit zážitkový preventivní program pro žáky základních škol s využitím daného zařízení v Jihlavě. Zpočátku je popsán a charakterizován pes domácí, dále jsou zde vysvětleny kroky, které je nutné dodržovat při nalezení opuštěného zvířete, a jsou zde vypsány podmínky adopce psa z útulku. Práce zmiňuje, co všechno se pojí s pojmem zážitková pedagogika a také uvádí několik základních pravidel pro bezpečný kontakt dětí se psem.
Anotace v angličtině
Novotná D., 2018: Experiential education prevention to care for abandoned animals. Bachelor thesis. Faculty of Education, University of South Bohemia in České Budějovice, České Budějovice, 42 p.
This bachelor thesis deals with prevention in the care of abandoned animals in the form of experience. The aim of this bachelor thesis is to observe and evaluate the annual operation of the City shelter for abandoned and found animals in Jihlava. Another task was to design and realize experience-based preventive program for primary school pupils in a shelter in Jihlava. Initially, the work describes and characterizes dog, then there are explained the steps that have to be followed when someone finds an abandoned animal and there are also conditions of adopting dog from the shelter. The bachelor thesis mentions what is related to the concept of experience pedagogy and also presents some basic principles for safe contact between children and a dog.
Klíčová slova
pes domácí, zážitková pedagogika, prevence, opuštěná zvířata, bezpečný kontakt
Novotná D., 2018: Zážitková vzdělávací prevence v péči o opuštěná zvířata. Bakalářská práce. Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, České Budějovice, 42 s.
Tato bakalářská práce se zabývá prevencí v péči o opuštěná zvířata formou zážitku. Cílem bakalářské práce je sledovat a zhodnotit roční chod Městského útulku pro opuštěná a nalezená zvířata v Jihlavě. Dále pak navrhnout a uskutečnit zážitkový preventivní program pro žáky základních škol s využitím daného zařízení v Jihlavě. Zpočátku je popsán a charakterizován pes domácí, dále jsou zde vysvětleny kroky, které je nutné dodržovat při nalezení opuštěného zvířete, a jsou zde vypsány podmínky adopce psa z útulku. Práce zmiňuje, co všechno se pojí s pojmem zážitková pedagogika a také uvádí několik základních pravidel pro bezpečný kontakt dětí se psem.
Anotace v angličtině
Novotná D., 2018: Experiential education prevention to care for abandoned animals. Bachelor thesis. Faculty of Education, University of South Bohemia in České Budějovice, České Budějovice, 42 p.
This bachelor thesis deals with prevention in the care of abandoned animals in the form of experience. The aim of this bachelor thesis is to observe and evaluate the annual operation of the City shelter for abandoned and found animals in Jihlava. Another task was to design and realize experience-based preventive program for primary school pupils in a shelter in Jihlava. Initially, the work describes and characterizes dog, then there are explained the steps that have to be followed when someone finds an abandoned animal and there are also conditions of adopting dog from the shelter. The bachelor thesis mentions what is related to the concept of experience pedagogy and also presents some basic principles for safe contact between children and a dog.
Klíčová slova
pes domácí, zážitková pedagogika, prevence, opuštěná zvířata, bezpečný kontakt
Zážitkové vzdělávání je bezesporu jeden z velmi efektivních způsobů, jak zlepšit a fixovat
znalosti žáků a rovněž vhodně výchovně působit. Tento typ vzdělávání je možnou variantou
prevence proti nevhodné péči a chování ke zvířatům. Častým následkem špatné péče o zvířata
je pak odhození zvířete či jeho zatoulání. Péče o tyto opuštěná zvířata, z nichž nejčastěji jde
právě o psi, zajišťují různá zařízení, ať již v soukromém či samosprávním sektoru. Tato
bakalářská práce má za cíl sledovat chod městského útulku pro psy v Jihlavě a následně
navrhnout zážitkový preventivní program pro žáky ZŠ na toto téma.\\
\vsp{0,4mm}
Postup řešení bakalářské práce:\\
Na základě studia odborné literatury vypracovat literární přehled na téma chov zvířat, péče o opuštěná zvířata, útulky pro psi, zážitková pedagogika.
Bakalářská práce bude členěna do obvyklých kapitol. Veškeré postupy řešení bakalářské
práce budou konzultovány s vedoucí diplomové práce.
Vlastní práce - a) Sledování ročního chodu psího útulku města Jihlava a jeho vyhodnocení (počty psů v časovém režimu, stáří, délka pobytu, plemena psů atd.).
b) Navržení zážitkového preventivního programu pro žáky základních škol s využitím daného zařízení.
Vyhodnocení a statistické zpracování získaných výsledků, diskuze a závěry práce.
Zásady pro vypracování
Zážitkové vzdělávání je bezesporu jeden z velmi efektivních způsobů, jak zlepšit a fixovat
znalosti žáků a rovněž vhodně výchovně působit. Tento typ vzdělávání je možnou variantou
prevence proti nevhodné péči a chování ke zvířatům. Častým následkem špatné péče o zvířata
je pak odhození zvířete či jeho zatoulání. Péče o tyto opuštěná zvířata, z nichž nejčastěji jde
právě o psi, zajišťují různá zařízení, ať již v soukromém či samosprávním sektoru. Tato
bakalářská práce má za cíl sledovat chod městského útulku pro psy v Jihlavě a následně
navrhnout zážitkový preventivní program pro žáky ZŠ na toto téma.\\
\vsp{0,4mm}
Postup řešení bakalářské práce:\\
Na základě studia odborné literatury vypracovat literární přehled na téma chov zvířat, péče o opuštěná zvířata, útulky pro psi, zážitková pedagogika.
Bakalářská práce bude členěna do obvyklých kapitol. Veškeré postupy řešení bakalářské
práce budou konzultovány s vedoucí diplomové práce.
Vlastní práce - a) Sledování ročního chodu psího útulku města Jihlava a jeho vyhodnocení (počty psů v časovém režimu, stáří, délka pobytu, plemena psů atd.).
b) Navržení zážitkového preventivního programu pro žáky základních škol s využitím daného zařízení.
Vyhodnocení a statistické zpracování získaných výsledků, diskuze a závěry práce.
Seznam doporučené literatury
\begin{quote}
Franc D., Zounková D., Martin A., 2007: Učení zážitkem a hrou. Praktická příručka. Computer Press Brno.
Chlopčíková M., 2014: Interaktivní edukačně preventivní program jako efektivní prostředek prevence při kontaktu dětí a psů. In.: Denisa Šoltésová (Ed.), Michaela Skyba (Ed.), Juraj Ferko (Ed.). Aktivity a terapie s asistenciou psov - výskum jako východicko dobrej praxe. Konferencia s medzinárodnou účasťou 2.-3. máj 2014, Prešovská univerzita v Prešově, Štrbské Pleso, s. 26-35.
Pelánek R., 2010: Zážitkové výukové programy. Portál Praha.
Verhoef E., 2005: Chov psů. Rebo Productions Dobřejovice.
Verhoef - Verhallen E., 2014: Psi. Velký atlas plemen. Rebo Productions Dobřejovice.
Ostatní odborná literatura
\end{quote}
Seznam doporučené literatury
\begin{quote}
Franc D., Zounková D., Martin A., 2007: Učení zážitkem a hrou. Praktická příručka. Computer Press Brno.
Chlopčíková M., 2014: Interaktivní edukačně preventivní program jako efektivní prostředek prevence při kontaktu dětí a psů. In.: Denisa Šoltésová (Ed.), Michaela Skyba (Ed.), Juraj Ferko (Ed.). Aktivity a terapie s asistenciou psov - výskum jako východicko dobrej praxe. Konferencia s medzinárodnou účasťou 2.-3. máj 2014, Prešovská univerzita v Prešově, Štrbské Pleso, s. 26-35.
Pelánek R., 2010: Zážitkové výukové programy. Portál Praha.
Verhoef E., 2005: Chov psů. Rebo Productions Dobřejovice.
Verhoef - Verhallen E., 2014: Psi. Velký atlas plemen. Rebo Productions Dobřejovice.