Bakalářská práce se zabývá institucionalizací volného času u skupiny vysokoškolských studentů. Teoretická část (první tři kapitoly) charakterizuje pojem institucionalizace vycházející z práce Bergera a Luckmanna, institucionalizaci volného času a rovněž jsou zde uvedeny
výsledky stávajících výzkumů volného času vysokoškoláků. Čtvrtá kapitola pak obsahuje vlastní výzkum, pro který byla použita metoda kvalitativního výzkumu v podobě rozhovorů. Tyto rozhovory byly vedeny se sedmi respondenty.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis is an inquiry into the phenomenon of institutionalization by means of interviews with university students focusing on answering the question whether institutionalization is somewhat connected and/or influences their leisure. The theoretical section of the thesis characterizes the term institutionalization based on the work of Berger and Luckmann, institutionalization of leisure and there are also some results of previous research into university students' leisure presented. The research section of the thesis consists of own research, for which the quantitative research method in the form of interviews was used (seven respondents).
institutionalization, university students, leisure, free time activities, typification, habituation
Rozsah průvodní práce
79 s. (140 982 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá institucionalizací volného času u skupiny vysokoškolských studentů. Teoretická část (první tři kapitoly) charakterizuje pojem institucionalizace vycházející z práce Bergera a Luckmanna, institucionalizaci volného času a rovněž jsou zde uvedeny
výsledky stávajících výzkumů volného času vysokoškoláků. Čtvrtá kapitola pak obsahuje vlastní výzkum, pro který byla použita metoda kvalitativního výzkumu v podobě rozhovorů. Tyto rozhovory byly vedeny se sedmi respondenty.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis is an inquiry into the phenomenon of institutionalization by means of interviews with university students focusing on answering the question whether institutionalization is somewhat connected and/or influences their leisure. The theoretical section of the thesis characterizes the term institutionalization based on the work of Berger and Luckmann, institutionalization of leisure and there are also some results of previous research into university students' leisure presented. The research section of the thesis consists of own research, for which the quantitative research method in the form of interviews was used (seven respondents).
institutionalization, university students, leisure, free time activities, typification, habituation
Zásady pro vypracování
Zdroje:
-Rozhovory s respondenty
-Institucionalizace volného času (studium dostupné literatury zabývající se tímto tématem)
-Výzkumy volného času vysokoškolské mládeže (analýza již realizovaných výzkumů)
Hlavní výzkumné otázky:
- Jak je fenomén institucionalizace volného času popsán v odborné literatuře?
- Jak tráví volný čas vysokoškoláci ubytovaní na kolejích?
- V čem se liší a podobá odpověď na otázku (2) u studentů českých (JU) a zahraničních (HIOA)?
- Projevuje se nějak institucionalizace volného času v tom, jakou podobu má volný čas dotazovaných respondentů?
Zásady pro vypracování
Zdroje:
-Rozhovory s respondenty
-Institucionalizace volného času (studium dostupné literatury zabývající se tímto tématem)
-Výzkumy volného času vysokoškolské mládeže (analýza již realizovaných výzkumů)
Hlavní výzkumné otázky:
- Jak je fenomén institucionalizace volného času popsán v odborné literatuře?
- Jak tráví volný čas vysokoškoláci ubytovaní na kolejích?
- V čem se liší a podobá odpověď na otázku (2) u studentů českých (JU) a zahraničních (HIOA)?
- Projevuje se nějak institucionalizace volného času v tom, jakou podobu má volný čas dotazovaných respondentů?
Seznam doporučené literatury
KAPLÁNEK, Michal. Čas volnosti - čas výchovy: pedagogické úvahy o volném čase. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0450-3.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-666-6.
GIDDENS, Anthony. Modernity and self-identity: self and society in the late modern age. 1st pub. Cambridge: Polity Press, c1991. ISBN 07-456-0932-5.
KATOLICKÁ, Magdaléna. Volný čas vysokoškolských studentů a faktory, které je ovlivňují. Brno, 2007. Diplomová práce. Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně. Vedoucí práce Jana Turčínková.
Seznam doporučené literatury
KAPLÁNEK, Michal. Čas volnosti - čas výchovy: pedagogické úvahy o volném čase. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0450-3.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-666-6.
GIDDENS, Anthony. Modernity and self-identity: self and society in the late modern age. 1st pub. Cambridge: Polity Press, c1991. ISBN 07-456-0932-5.
KATOLICKÁ, Magdaléna. Volný čas vysokoškolských studentů a faktory, které je ovlivňují. Brno, 2007. Diplomová práce. Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně. Vedoucí práce Jana Turčínková.