Tato bakalářská práce se věnuje aplikování algoritmických úloh ve vymodelovaném mikrosvětě ve 3D prostředí Kodu. Práce má za cíl, pomocí úloh, rozvíjet logické uvažování u dětí na druhém stupni základních škol a zároveň efektivně naučit děti základy programování. Dále má práce za úkol popsat všechny možnosti, které se dají ve 3D prostředí Kodu aplikovat: jak vytvořit mikrosvět, dále jak vytvořit úlohy v daném prostředí, seznámení s programovacím jazykem, který se v prostředí Kodu aplikuje a na jakých zařízeních se tyto "hry" dají uplatnit.
Práce by měla tudíž pomoci i dalším uživatelům, jak s tímto programem pracovat. Jelikož veškeré návody a manuály ohledně prostředí Kodu jsou v angličtině, je tato práce pro české uživatele přínosem a budou si moci vytvářet vlastní mikrosvěty a dále je aplikovat dle vlastní potřeby.
Anotace v angličtině
This thesis will focus on applying algorithmic tasks reshapes the microworld in 3D code. The Aim of thesis is develop logical thinking in children at primary school level, while effectively teach children the basics of programming . Further work is intended to describe all the options that can be in 3D Kodu to create . How to create a microcosm , as well as to create jobs in a given environment, familiarity with the programming language that is in the environment Kodu applies and which devices these " games " can be applied .
Work should therefore help other users with both the program work .Since all instructions and manuals regarding environmental Kodu are in English, will this work for the benefit of Czech users and will be able to create their own microuniverses and apply it according to their needs.
Klíčová slova
Algoritmické úlohy, efektivita, mikrosvět, prostředí Kodu, řešení problémů, kreativní vyučování
Klíčová slova v angličtině
Algorithmic tasks, efficiency, microworld, environment Kodu, problem solving, teach creativity
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se věnuje aplikování algoritmických úloh ve vymodelovaném mikrosvětě ve 3D prostředí Kodu. Práce má za cíl, pomocí úloh, rozvíjet logické uvažování u dětí na druhém stupni základních škol a zároveň efektivně naučit děti základy programování. Dále má práce za úkol popsat všechny možnosti, které se dají ve 3D prostředí Kodu aplikovat: jak vytvořit mikrosvět, dále jak vytvořit úlohy v daném prostředí, seznámení s programovacím jazykem, který se v prostředí Kodu aplikuje a na jakých zařízeních se tyto "hry" dají uplatnit.
Práce by měla tudíž pomoci i dalším uživatelům, jak s tímto programem pracovat. Jelikož veškeré návody a manuály ohledně prostředí Kodu jsou v angličtině, je tato práce pro české uživatele přínosem a budou si moci vytvářet vlastní mikrosvěty a dále je aplikovat dle vlastní potřeby.
Anotace v angličtině
This thesis will focus on applying algorithmic tasks reshapes the microworld in 3D code. The Aim of thesis is develop logical thinking in children at primary school level, while effectively teach children the basics of programming . Further work is intended to describe all the options that can be in 3D Kodu to create . How to create a microcosm , as well as to create jobs in a given environment, familiarity with the programming language that is in the environment Kodu applies and which devices these " games " can be applied .
Work should therefore help other users with both the program work .Since all instructions and manuals regarding environmental Kodu are in English, will this work for the benefit of Czech users and will be able to create their own microuniverses and apply it according to their needs.
Klíčová slova
Algoritmické úlohy, efektivita, mikrosvět, prostředí Kodu, řešení problémů, kreativní vyučování
Klíčová slova v angličtině
Algorithmic tasks, efficiency, microworld, environment Kodu, problem solving, teach creativity
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit sérii úloh z oblasti algoritmizace s využitím 3D prostoru. Student v teoretické části sepíše charakteristiku programovacího prostředí Kodu, popíše možnosti a nástroje, které prostředí nabízí. Dále vybere vhodné úlohy ke zpracování v tomto prostředí. Cílem úloh bude rozvoj logického a programovacího myšlení žáků na 2. stupni ZŠ. V praktické části student vytvoří vlastní mikrosvět v prostředí Kodu a v něm bude vybrané úlohy realizovat.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit sérii úloh z oblasti algoritmizace s využitím 3D prostoru. Student v teoretické části sepíše charakteristiku programovacího prostředí Kodu, popíše možnosti a nástroje, které prostředí nabízí. Dále vybere vhodné úlohy ke zpracování v tomto prostředí. Cílem úloh bude rozvoj logického a programovacího myšlení žáků na 2. stupni ZŠ. V praktické části student vytvoří vlastní mikrosvět v prostředí Kodu a v něm bude vybrané úlohy realizovat.
Seznam doporučené literatury
Kodu. Kodu - Game lab community [online]. Microsoft, 2016 [cit. 2016-04-21]. Dostupné z: http://www.kodugamelab.com/
PELÁNEK, Radek. Programátorská cvičebnice: [algoritmy v příkladech]. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3751-2.
VANÍČEK, Jiří. Informatika pro 1. stupeň základní školy: informační a komunikační technologie. 1. vyd. V Brně: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3749-9.
Scratch. Scratch - Imagine, Program, Share [online]. Cambridge: MIT Media Laboratory, 2016 [cit. 2016-04-21]. Dostupné z: https://scratch.mit.edu/
Seznam doporučené literatury
Kodu. Kodu - Game lab community [online]. Microsoft, 2016 [cit. 2016-04-21]. Dostupné z: http://www.kodugamelab.com/
PELÁNEK, Radek. Programátorská cvičebnice: [algoritmy v příkladech]. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3751-2.
VANÍČEK, Jiří. Informatika pro 1. stupeň základní školy: informační a komunikační technologie. 1. vyd. V Brně: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3749-9.
Scratch. Scratch - Imagine, Program, Share [online]. Cambridge: MIT Media Laboratory, 2016 [cit. 2016-04-21]. Dostupné z: https://scratch.mit.edu/