Tato práce by se ráda zaměřila na sémantický rozbor jednotlivých úzkostných symbolů objevujících se kontinuálně ve výtvarné tvorbě Mikuláše Medka, na jejich hlubší analýzu vzhledem k teorii a praxi arteterapie a pokusila se tak dohledat, označit a zpracovat jednotlivé fragmenty úzkosti projektované do plochy uměleckého díla.\\
Cílem práce je tedy konkretizovat vazby mezi symbolem (znakem), kontextově vsazeným do prostoru díla s osobností umělce, a to jak ze širšího pohledu kunsthistorického či obecnějších interpretací psychologie umění, tak i z pohledu užšího, psychoanalytického a hlavně arteterapeutického. Ráda by se tak krom znaku věnovala i dalším úzkostným rysům v tvorbě M. Medka, odrážejícím se jak v práci s barvou či materiálem, tak i v až ikonické kompozici jeho pláten.\\
Tato práce nemá intence jakkoli psychologicky klasifikovat umělce tak, jak to učinil již v sedmdesátých letech MUDr. Drvota, ráda by však z jeho poznatků do určité míry vyšla a pokusila se je doplnit o aplikaci poznatků arteterapie.\\
Zásady pro vypracování
Tato práce by se ráda zaměřila na sémantický rozbor jednotlivých úzkostných symbolů objevujících se kontinuálně ve výtvarné tvorbě Mikuláše Medka, na jejich hlubší analýzu vzhledem k teorii a praxi arteterapie a pokusila se tak dohledat, označit a zpracovat jednotlivé fragmenty úzkosti projektované do plochy uměleckého díla.\\
Cílem práce je tedy konkretizovat vazby mezi symbolem (znakem), kontextově vsazeným do prostoru díla s osobností umělce, a to jak ze širšího pohledu kunsthistorického či obecnějších interpretací psychologie umění, tak i z pohledu užšího, psychoanalytického a hlavně arteterapeutického. Ráda by se tak krom znaku věnovala i dalším úzkostným rysům v tvorbě M. Medka, odrážejícím se jak v práci s barvou či materiálem, tak i v až ikonické kompozici jeho pláten.\\
Tato práce nemá intence jakkoli psychologicky klasifikovat umělce tak, jak to učinil již v sedmdesátých letech MUDr. Drvota, ráda by však z jeho poznatků do určité míry vyšla a pokusila se je doplnit o aplikaci poznatků arteterapie.\\
Seznam doporučené literatury
Drvota, S.: Osobnost a tvorba. Praha, Avicenum 1973\\
Mikuláš Medek: Texty, Praha, Torst 1995\\
Mikuláš Medek, katalog výstavy, Praha, Rudolfinum 2002\\
Mikuláš Medek - Uzavřený problém nebo aktuální fenomén českého umění, Sborník sympozia, Akademie výtvarných umění v Praze, Praha 2002\\
Mikuláš Medek: Obrazy, výběr z tvorby, katalog výstavy, AJG Hluboká nad Vltavou, 1990\\
Kolektiv autorů: Psychologie umění, určeno pro posluchače fil. fak., Univerzita J.E. Purkyně, Brno 1987\\
Kulka, J.: Psychologie umění obecné základy, SPN 1991\\
Kolektiv autorů: Art and Psychoanalysis, The World Publishing Company, NY, 1963\\
Effenberger, V. a spol.: Mikuláš Medek 1926-1974, Gema Art, Praha 2002\\
Šlédr, J.: Psychologie umění, skripta pro posl. fil. fak. Univ. Karlovy, Karolinum, Praha 1991\\
Funch, B. S.: The psychology of art appreciation, Museum Tusculanum Press, Copenhagen 1997\\
Seznam doporučené literatury
Drvota, S.: Osobnost a tvorba. Praha, Avicenum 1973\\
Mikuláš Medek: Texty, Praha, Torst 1995\\
Mikuláš Medek, katalog výstavy, Praha, Rudolfinum 2002\\
Mikuláš Medek - Uzavřený problém nebo aktuální fenomén českého umění, Sborník sympozia, Akademie výtvarných umění v Praze, Praha 2002\\
Mikuláš Medek: Obrazy, výběr z tvorby, katalog výstavy, AJG Hluboká nad Vltavou, 1990\\
Kolektiv autorů: Psychologie umění, určeno pro posluchače fil. fak., Univerzita J.E. Purkyně, Brno 1987\\
Kulka, J.: Psychologie umění obecné základy, SPN 1991\\
Kolektiv autorů: Art and Psychoanalysis, The World Publishing Company, NY, 1963\\
Effenberger, V. a spol.: Mikuláš Medek 1926-1974, Gema Art, Praha 2002\\
Šlédr, J.: Psychologie umění, skripta pro posl. fil. fak. Univ. Karlovy, Karolinum, Praha 1991\\
Funch, B. S.: The psychology of art appreciation, Museum Tusculanum Press, Copenhagen 1997\\