Úvodní část práce je věnována literárnímu přehledu, kde jsou definovány formy maloobchodního prodeje a jejich specifika. Dále jsou popsány spotřebitelské postoje, nákupní chování a vývoj maloobchodu na území České republiky. Závěrem jsou uvedeny současné maloobchodní trendy. Druhá část práce zahrnuje výsledky z marketingového výzkumu postojů spotřebitelů k různým formám maloobchodního prodeje. Hlavním cílem této práce je posoudit vývoj nákupního chování v kontextu vývoje maloobchodního prodeje. Závěrem jsou navržena možná doporučení pro obchodníky.
Anotace v angličtině
The opening part of this work is focused on the literary research, especially, it defines forms of retail sales and their specifics, consumer behaviour, attitudes to consumer behaviour. also describes development of retailing in area of the Czech republic. The trends of retailing are enclosed in the literary research. The second part of this work includes results of the research of consumers' attitudes toward various forms of retail sales. The main goal of this thesis is to explore the development of shopping behaviour in the context of the development of retail sales. The recommendations for traders are designed at the end of this thesis.
Klíčová slova
postoje spotřebitele, spotřební chování, nákupní chování, maloobchodní prodej
Klíčová slova v angličtině
attitude of consumer, consumer behaviour, buying behaviour, retail sale
Rozsah průvodní práce
69
Jazyk
CZ
Anotace
Úvodní část práce je věnována literárnímu přehledu, kde jsou definovány formy maloobchodního prodeje a jejich specifika. Dále jsou popsány spotřebitelské postoje, nákupní chování a vývoj maloobchodu na území České republiky. Závěrem jsou uvedeny současné maloobchodní trendy. Druhá část práce zahrnuje výsledky z marketingového výzkumu postojů spotřebitelů k různým formám maloobchodního prodeje. Hlavním cílem této práce je posoudit vývoj nákupního chování v kontextu vývoje maloobchodního prodeje. Závěrem jsou navržena možná doporučení pro obchodníky.
Anotace v angličtině
The opening part of this work is focused on the literary research, especially, it defines forms of retail sales and their specifics, consumer behaviour, attitudes to consumer behaviour. also describes development of retailing in area of the Czech republic. The trends of retailing are enclosed in the literary research. The second part of this work includes results of the research of consumers' attitudes toward various forms of retail sales. The main goal of this thesis is to explore the development of shopping behaviour in the context of the development of retail sales. The recommendations for traders are designed at the end of this thesis.
Klíčová slova
postoje spotřebitele, spotřební chování, nákupní chování, maloobchodní prodej
Klíčová slova v angličtině
attitude of consumer, consumer behaviour, buying behaviour, retail sale
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je na základě výzkumu posoudit vývoj nákupního chování v kontextu vývoje maloobchodního prodeje.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr primárních dat
Analýza získaných dat
Návrh opatření
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy - pokud jsou s ohledem na zvolené téma potřebné).
2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše).
3. Metodika.
4. Řešení a výsledky, případně diskuse.
5. Závěr.
X. Seznam použitých zdrojů.
X. Seznam příloh (jsou-li v práci přílohy).
X. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je na základě výzkumu posoudit vývoj nákupního chování v kontextu vývoje maloobchodního prodeje.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr primárních dat
Analýza získaných dat
Návrh opatření
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy - pokud jsou s ohledem na zvolené téma potřebné).
2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše).
3. Metodika.
4. Řešení a výsledky, případně diskuse.
5. Závěr.
X. Seznam použitých zdrojů.
X. Seznam příloh (jsou-li v práci přílohy).
X. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
SCHIFFMANN, L.G., & KANUK, L.L. (2004). Nákupní chování. Brno: Computer Press.
SOLOMON, M., RUSSELL-BENNETT, R., & PREVITE, J. (2012). Consumer behaviour. Pearson Higher Education AU.
VYSEKALOVÁ, J., TOMEK, I., KOTYZOVÁ, P., JURÁŠKOVÁ, O., & JU\vRÍKOVÁ, M. (2011). Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství černé skříňky. Praha: Grada Publishing.
WELLS, V., & FOXALL, G. (eds.) (2012). Handbook of Developments in Consumer Behaviour. Edward Elgar Pub.
Seznam doporučené literatury
SCHIFFMANN, L.G., & KANUK, L.L. (2004). Nákupní chování. Brno: Computer Press.
SOLOMON, M., RUSSELL-BENNETT, R., & PREVITE, J. (2012). Consumer behaviour. Pearson Higher Education AU.
VYSEKALOVÁ, J., TOMEK, I., KOTYZOVÁ, P., JURÁŠKOVÁ, O., & JU\vRÍKOVÁ, M. (2011). Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství černé skříňky. Praha: Grada Publishing.
WELLS, V., & FOXALL, G. (eds.) (2012). Handbook of Developments in Consumer Behaviour. Edward Elgar Pub.